Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Brukererfaringene i prisguiden ser ut til å være "uformaterte" i den form av at all tekst bare "klaskes" sammen uten noen former for overskrifter osv, samtidig som "rangerinsstjernene" eller hva de kalles ikke er synlige.

 

Bruker Firefox 2.0.0.11.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Prøver å blokkere reklamen via adblock i Opera, men får bare svarte tomme bokser, kan man få det helt bort på en måte?

 

~ Mortis360

 

Det er forklart lenger opp i tråden her.

Mulig du ikke skjønte forklaringen, da tror jeg du må leve med "tomme bokser" (aka "Placeholders for spam"). :)

Lenke til kommentar

Hehe, kanskje ikke oppdateringen av design var så dumt, nå vet jo "alle" hvordan de enkelt kan fjerne all reklame og samtidig stå igjen med en bedre designet side :)

 

Men tilbake til designet, har nå fått brukt det litt, og jeg sitter ennå igjen med en relativt negativ følelse. Alt virker luftig, og faktisk ganske stilig, men er det egentlig bedre. For meg er ordningen av artilker lite intuitiv , og jeg har vanskelig for å orientere meg om hvor jeg finner de nyeste artiklene. Noen ganger virker siden "helt ny" når jeg ser innom, men så er det bare at noen artikler har byttet posisjon.

Lenke til kommentar

detta er direkte flaut, har forsøkt å tilpasse meg den nye siden men klarer bare ikke lese den. den er rotete og uoversiktlig.

siste forum poster er lys grønne og vansklig for meg med redusert syn å lese. hva er galt med svart?

 

når jeg får opp itavisen på skjermen klarer jeg å konse igjen, dere har med andre ord tapt meg på leser, jeg flytter til en side jeg klarer å lese uten å få vindt i hue. i fremtiden går jeg rett til forumet.

 

savner det gode gamle.

Lenke til kommentar

har nå prøvd designet en stund, ble meget overrasket når jeg oppdaget at forumetskinnet jeg brukte var blitt endret >_>

 

lurte på om noen hadde fomlet på maskinen min mens jeg var borte...

 

men nei, hele Hardware nettverket har hoppet på itavisen-bussen og går mot det overbrukte glorete oppsettet med mye "OMG SE PÅ MEG" design overalt. Hardware.no har alltid vært min startside og har mange ganger pekt folk i retning av denne siden for å få tak i informasjon om nye produkter som dukket opp på markedet.

 

Nå har siden mer og mer gått i retning av itavisen og itpro som nevnt utallige ganger i denne tråden. La merke til et innlegg om at nettverket driver på å skaffer flere journalister, håper bare at det ikke ender opp i retning av ...

 

Akkurat nå har jeg gått kraftig løs på hardware.no med både greasemonkey, webdeveloper toolbar og adblock i firefoxen min i et håp om å "tvinge" nettsiden til å bli pen og oversiktlig.

 

Jeg skjønner selvsagt, som alle andre at man trenger reklame for å overleve. Men ÆSJ!

 

Lurer på om jeg klarer å porte hw.no over til det gamle designet om jeg kun bruker rss via en sekundær nettside... hmm..

 

er neppe lov men er jo en tanke for oss som misliker sterkt det nye oppsettet til hw-nettverket.

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet en liten javascript/greasemonkey-snutt som jeg har lagt ut i en annen tråd. De som synes det nye designet er helt ok, men har problemer med all reklamen og plasseringen av visse elementer kan jo sjekke det ut.

 

Firefox og Greasemonkey er alt som trengs (evt. Opera, men det er ikke testa).

 

Edit: Lite bilde av endringene ligger her.

Endret av Saiko
Lenke til kommentar

Nei... jeg er litt skuffet over det nye designet. Opplegget med store og små artikler gjør det mere rotete. Foreløpig kommer jeg til å bruke http://www.hardware.no/artikler/ istede. Ikke optimalt men litt bedre ihvertfall.

Siste fra forum er heldigvis med, men siste fra bruktmarked er blitt borte. Hvorfor?

Jeg synes dette var en dårlig og unødvendig "oppgradering" av hw.no fordi det ikke gir meg noe nytt eller mere brukervennlighet i det hele tatt. Snarere tvert imot.

Når dere først kommer med nytt design kunne dere utvidet bredden, eller nei. bare gjort siden dynamisk istede. siden er jo like smal som før.

 

Nei jeg skjønner meg ikke på en "oppgradering" som forværrer brukervennligheten og gjør siden tregere pga litt "bedre" utseende.

 

*skuffet*

Lenke til kommentar
Du bruker denne. Med denne kan du fjerne det du lyster av seksjoner eller diverse bokser på nettsider. :)

Jeg får den ikke til å virke. Noen som vet hva som kan være galt? Jeg har reinstallert både firefox, adblock og denne fine tillegsgreien du linket til. Det kommer bare ikke opp noe i "høyreklikk- menyen" :hmm:

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Og klage på? Har sett i forumreglene, der står det ingenting om det, men ...

 

Fikk du 10% warning for å fortelle hvordan man fjerner reklamen fra HW.no sine sider? Er jo forsåvidt bare å bruke FF hvis man ikke digger flash.

 

Skulle gjerne likt å høre hva begrunnelsen for warningen var. Om du tør å gjengi den da.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes dette var en dårlig og unødvendig "oppgradering" av hw.no fordi det ikke gir meg noe nytt eller mere brukervennlighet i det hele tatt. Snarere tvert imot.

Det er der problemet ligger. Utseendet og layouten på gamle HW.no var så bra at den ikke kunne vært stort bedre, og da sier det seg selv at enhver endring av det vil føre til det værre. :ermm:

Lenke til kommentar
Det meste virket, men hvordan kan jeg fjerne det svarte øverst på forsiden??

Da anbefaler jeg det å ta en titt på greasemonkeyscriptet jeg har laget, som er linket til lenger oppe på denne siden, evt blokkere bakgrunnsbildet der

Endret av Saiko
Lenke til kommentar

Jeg vil trekke fram det som er positivt;

- Veldig fin og tett knytting av søstersider. Den beste jeg har sett faktisk.

- Genial søkefunksjon.

- Fine logoer, men pass på at Gamer.no sin ikke passer resten og at enhver flytting av skriftplassering vil bli lagt merke til.

- Fin plassering av sponsorer i navigasjonen (komplett.no og mpx.no)

 

Og så til det som er negativt;

- For hvitt.

- Unødvendig bruk av Seriff-fonter (Siste tester, Bedrift etc.)

- Ingen god skilling mellom artikler. Mange elementer skriker etter oppmerksomhet.

- Øverste delen; veldig Live-epost følelse av dette, men litt overdrevet synes jeg. Gjør den tynnere hvis dere vil ha den der.

 

Også noen tips;

- Flytt reklamen ut av artikkelområdet (dvs. de to første kolonnene). Reklame mellom artiklene skaper bare frustrasjon og blokkering. Dere kan flytte reklamen til hovedkolonne tre.

- Lag RSS-feeder for det meste og knytt disse til artiklene deres. Jeg ser f.eks ingen RSS-feed på hver av hovedsidene.

- Lag tydeligere markering av kategorier. (Vis f.eks lettere hva som er reklame)

 

Jeg synes at dere har gjort veldig mye rett med det nye designet, men dere har ennå ikke funnet en genial måte å plassere artikler og reklame på ennå.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...