Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har vært i Sæby (Danmark)? Greit sted (både som småbarnsferiested og fotosted) ?

Sæby, rett syd for Fredrikshavn?

 

edit: Regner med at det er der, google maps pekte meg dit ...

 

Jeg trives veldig godt i Nord-Jylland, og det er et flott sted både for småbarnsferie og fotografering. Det er greit å kjøre til Skagen, Løkken, og Ålborg fra Sæby.

 

Du kan se noen bilder fra en tur i området i 2013. Da bodde vi riktignok i nærheten av Skagen.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Noen som har vært i Sæby (Danmark)? Greit sted (både som småbarnsferiested og fotosted) ?

Genialt småbarnsferiested - har vært der flere ganger, og skal dit igjen i sommer. Hyggelig og avslappet.

 

Mye fint nede på havna, anbefaler spesielt Sæby Glaspusteri - har et nydelig whiskyglass derfra. :)

Lenke til kommentar

 

Noen som har vært i Sæby (Danmark)? Greit sted (både som småbarnsferiested og fotosted) ?

Sæby, rett syd for Fredrikshavn?

 

edit: Regner med at det er der, google maps pekte meg dit ...

 

Jeg trives veldig godt i Nord-Jylland, og det er et flott sted både for småbarnsferie og fotografering. Det er greit å kjøre til Skagen, Løkken, og Ålborg fra Sæby.

 

Du kan se noen bilder fra en tur i området i 2013. Da bodde vi riktignok i nærheten av Skagen.

 

Jepp, den Sæby...

 

Men det høres bra ut. Booket båt og hytte/feriehus i tre døgn rundt 20. juli. Korte avstander der nede, så kommer sikkert til å farte litt rundt.

Lenke til kommentar

 

Synd det er så få påmeldte. Og synd den ikke er sticky.

 

Og rart at ikke tek.no (eller hva dem nå het igjen) ikke reklamerer for aktiviteten som er på forumet. 

Det er akkurat som om utfordringene også dør…

:hm:

 

Noen har fått dne sticky - min feil at den ikke var det før; jeg glemte å melde i fra.

 

Jeg holder på med å flytte om dagen, så det var såvidt jeg husket hele festen, så det blir litt på halv tolv denne gangen ...

Lenke til kommentar

Canon har tatt ut en patent på halvgjennomsiktelig speil, ser ut som de ikke gir slipp på DSLR ennå.

 

 

An interesting Canon patent reverses a fixed semitransparent mirror, to just divert light to a phase AF unit, whilst an EVF appears where the focus screen would be.

Patent Publication No. 2015-97352 (Google Translated)

Published 2015.5.21
Filing date 2013.11.15

Canon patents

Half mirror and the optical path division by
One of the light beam received by the image pickup device
The other light flux I receive in AF sensor
FPS of the AF sensor, faster than the image pickup device
Pixel area of ​​the AF sensor is larger than the image pickup device
From the AF sensor and the image sensor to obtain an image to be displayed on the EVF or back display


Read more: http://www.canonrumors.com#ixzz3boKIPeqV

 

Lenke til kommentar

Canon har brukt halvgjennomsiktig speil før:

 

 

Pellix (1965)

Pellix QL (?)

EOS RT (1989-1992)

EOS-1N (1994-2000)

 

 

Den gang som nå er halve poenget at brukeren skal kunne se motivet uavbrutt under eksponeringer. Det nye som dette patentet bringer til bords er PDAF uavbrutt av eksponeringen. Vanlige store PDAF-sensorer, ikke de knøttsmå som er integrert i noen nyere sensorer.

 

Ricoh/Pentax har foresten et rykende ferskt patent i samme sjanger, men naturligvis ikke helt likt. Deres tilnærming er en kombinasjon av et halvspeil og et helspeil som forenkler noe av konstruksjonen og presisjonen rundt PDAF-sensoren. Men de gjør det uten bruk av EVF, men med OVF som brytes av eksponeringer.

Lenke til kommentar

Får stadig oftere henvendelse fra folk som vil kjøpe bildefilene mine og levere til print selv. Jeg er skeptisk til denne praksisen, siden jeg vet alt for godt hvor vanskelig det er å få det resultatet jeg ønsker. Jeg har derfor knyttet meg til en fotograf som printer for meg med meget godt resultat. Dessuten har jeg ikke lyst til å gi fra meg bildefiler. Hva synes folket om slikt?

Lenke til kommentar

Får stadig oftere henvendelse fra folk som vil kjøpe bildefilene mine og levere til print selv. Jeg er skeptisk til denne praksisen, siden jeg vet alt for godt hvor vanskelig det er å få det resultatet jeg ønsker. Jeg har derfor knyttet meg til en fotograf som printer for meg med meget godt resultat. Dessuten har jeg ikke lyst til å gi fra meg bildefiler. Hva synes folket om slikt?

 

For meg hadde det antakelig gjort deg uaktuell som leverandør, men du velger jo selv selvfølgelig, vet ikke hvor mye av kundene dine som er "vanlige folk".

 

AtW

Lenke til kommentar

Smak og behag. Jeg kunne både tenkt meg å levere råformat ved salg og betale ekstra for å få råformat når jeg er kjøper. Det krever selvsagt litt ekstra brukskompetanse fra mottakeren, men det får bli en tillitssak mener jeg. Jpeg er et absolutt minstekrav i mine øyne. Fotografering og redigering mener jeg hører sammen, men print mener jeg bør være en separat tjeneste, frikoblet fra fotografen. Vil jeg ha passfotoet i veggstørrelse så mener jeg det er min sak og mitt valg av printselskap, ikke opp til fotografen å vurdere om han vil tilby meg det og deretter velge printselskap for meg, på hans premisser og ikke mine.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...