Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her og kikker på FotoVideo (Scandinavian Photo) sine messetilbud og ser at Fujifilm har en cashback-kampanje som startet 1. juni og går til og med 31. august. 

 

Selv om det er X-T1 jeg vurderer så kikker jeg litt på de objektivene som også er omfattet av kampanjen, og i den listen finner jeg 55-200 objektivet jeg nettopp har kjøpt og tenker at her er det litt penger å hente.

 

Sjekker så mailboksen for jeg kjøpte det vel akkurat i starten av kampanjen? Men mailen gir meg ett slag i trynet. JP sendte objektivet 28/5 og jeg hentet det på posten 30/5, så det var 850 kr tapt på grunn av hastverket mitt med å handle objektiv. Greit nok så var jeg da ikke klar over kampanjen, var JP det på det tidspunktet? Kanskje stod det på JP sine sider og jeg overså det p.g.a. min hastverk.

 

Uansett så er det akkurat nå noe surt å tenke på!

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Sjekker så mailboksen for jeg kjøpte det vel akkurat i starten av kampanjen? Men mailen gir meg ett slag i trynet. JP sendte objektivet 28/5 og jeg hentet det på posten 30/5, så det var 850 kr tapt på grunn av hastverket mitt med å handle objektiv. Greit nok så var jeg da ikke klar over kampanjen, var JP det på det tidspunktet? Kanskje stod det på JP sine sider og jeg overså det p.g.a. min hastverk.

 

Uansett så er det akkurat nå noe surt å tenke på!

:dontgetit:

Hei Polljen,

Kan ikke svare på om vi visste om selveste kampanjen i forveien eller ikke, veldig avhengig av kommunikasjonen fra leverandørsiden, noen gang vet vi, noen gang ikke. Det som er viktig her er att vi ofte kan hjelpe med sånne caser hvis det handler seg om få dager før eller etter, lå oss prøve! Ta enten kontakt med kundeservice eller i denne tilfelle direkte med kampanje ansvarlig [email protected] så kan vi snakker med leverandøren.

 

Stephan

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Sjekker så mailboksen for jeg kjøpte det vel akkurat i starten av kampanjen? Men mailen gir meg ett slag i trynet. JP sendte objektivet 28/5 og jeg hentet det på posten 30/5, så det var 850 kr tapt på grunn av hastverket mitt med å handle objektiv. Greit nok så var jeg da ikke klar over kampanjen, var JP det på det tidspunktet? Kanskje stod det på JP sine sider og jeg overså det p.g.a. min hastverk.

 

Uansett så er det akkurat nå noe surt å tenke på!

:dontgetit:

Hei Polljen,

Kan ikke svare på om vi visste om selveste kampanjen i forveien eller ikke, veldig avhengig av kommunikasjonen fra leverandørsiden, noen gang vet vi, noen gang ikke. Det som er viktig her er att vi ofte kan hjelpe med sånne caser hvis det handler seg om få dager før eller etter, lå oss prøve! Ta enten kontakt med kundeservice eller i denne tilfelle direkte med kampanje ansvarlig [email protected] så kan vi snakker med leverandøren.

 

Stephan

 

Takk for det Stephan, skal vurdere det.

 

Jeg vil bare presisere at jeg i mitt innlegg ikke var ute etter "å ta" JP, men at det bare var ett lite spontant "hjertesukk" når det gikk opp for meg at jeg handlet objektivet et par dager for tidlig  :nei:    :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og idag tidlig blir 35mm'rn og stativet sendt, satser på at posten går smertefritt fra bergen til halden og at jeg har det imorgen xD
vet ikke om noen andre liker humoren i digital rev, men noen ganger digger jeg de:
denne f.eks:

9 Species of Amateur Photographer
Endret av Bjørnli
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trenger kamera som kan filme i 60fps, eller gjerne langt mer, i full HD, som også tar imot mine Nikon-objektiv. Hva er billigste og beste løsning? Jeg har fram til nå brukt et Sony NEX6, men det tar kun opp i 50fps.

 

Du får typisk 50fps på modeller solgt i Europa, 60 fps på samme modell solgt i USA. Dette har med frekvens i strømnettet å gjøre, og indirekte PAL/NTSC. Noen kameraer lar deg velge mellom 25/30 og 50/60, men har ikke oversikt over hvilke. Mulig A6000 også, men endringen kan være nyttet til valg av videosystem. Ellers har noen av Nikons nyere speilreflekser mulighet for 50fps så du kan sjekke disse også. Hjelper ikke det heller kan du sjekke Panasonics modeller, men igjen er du avhengig av at kameraet lar deg bytte til 60fps selv om det er solgt i Europa. Merk også at du kan få "striper" som ruller over bildet hvis du bruker kunstig lys med 25 Hz og har kameraet stilt til 60, men det avhenger av lyskilden.

Lenke til kommentar

Canon G3X var vel egentlig annonsert i januar, men det har ikke skjedd noe før nå.

 

Her er spesifikasjonene.

 

  • 20mp 1″ Sensor
  • 25x Zoom (24-600mm f/2.8-5.6)
  • 5cm (2″) focus distance for macro
  • Weathersealed
  • Wifi
  • NFC
  • 1080p Video
  • Manual Control
  • 3.2″ Tilting LCD
  • Touchscreen
  • 4x Digital Zoom
  • Built-in Flash
  • SD Cards

g3x-728x403.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...