Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Har en 500px konto, som selvfølgelig koster penger.. Flickr er jo gratis.. 500px vs. Flicker? Hva er pro & cons for en som kan være villig til å bytte community? 

Lenke til kommentar

Har en 500px konto, som selvfølgelig koster penger.. Flickr er jo gratis.. 500px vs. Flicker? Hva er pro & cons for en som kan være villig til å bytte community? 

 

Har gått tilbake til Flickr, vet ikke hva det er men bildene ble ganske uklare når jeg lastet opp de siste gangene, lastet samme opp på flickr og det var det skarpt. Syns også det er lettere å dele bilder på diverse forum når man bruker flickr enn med 500px.

 

Jeg ville ha beholdt flickr og kanskje heller sett på 1x istedet for 500px.

Lenke til kommentar

 

fikk med en strøken nifty fifty mot en liten sum til, så fornøyd med dealen, da blir det bilder fra meg etterhvert=)

Du burde sjekke om speilet er modifisert eller om det fortsatt er den gamle typen, er ikke lenge før Canon "kasserer" 5D klassisk angående deler/rep. og de slutter og utføre gratis modifiseringer.

 

Er på jobb nå, men mener jeg så de der igår ja:) var slike sist gang jeg hadde 5d mk1 også

Lenke til kommentar

Akershus festning er en offentlig plass, åpent for publikum og har ikke fotoforbud. Hvilken rett har de til å spesifikt plage profesjonelle fotografer med krav om søknad etc? Hvilken lovhjemmel har de til den oppførselen?

 

Noen burde alliert seg med en politivenn og en advokatvenn, stilt opp med tungt fotoutstyr, modeller utskrifter av relevante lover og satt vaktene på prøve, med videoopptak.

Kunnskap er generelt undervurdert på begge sier av fjorden virker det som.

 

Pågår 2 heftige debatter på Facebook siste døgn inkl ei som har ett flott bilde av en 17 Mai kake som ene balja kjent som Danskebåten tidligere fant ut at det kan vi også bruke i markedsføringen, og det som er skremmende egentlig er hvor mange som skriver at MÅ HA COPYRIGHT på det jævla bildet hvis ikke så kan alle bruke det fritt.

 

Skal dere komme unna med de urstygge røra til Canon så kle dere opp som en jævla turist, fungert iallefall 2 ganger jeg har vært på festningen hvor det ene gangen veltet inn ett båtlass med japanske og tyske pensjonister som hadde Pro hus og objektiver på slep som hadde fått hvilken som helst avis i Norge til å rødme.

Lenke til kommentar

Har en 500px konto, som selvfølgelig koster penger.. Flickr er jo gratis.. 500px vs. Flicker? Hva er pro & cons for en som kan være villig til å bytte community? 

Det sies at 500px er for seriøse entusiaster og proffe, men det er vel stort sett samme gjengen som er på Flickr også. Flickr har vel et større community, og potensielt et større nedslagsfelt for bilder. Gjør man ting riktig på Flickr, kan man få bra med publisitet rundt bildene. Er du på jakt etter seriøse tilbakemeldinger på bildene, er det sikkert nok av grupper som tilbyr dette. Ellers er går det mye på glorete award-codes, noe som er en smule annoying. Flickr tilbyr også 1TB med gratis lagring. 

Lenke til kommentar

 

Har en 500px konto, som selvfølgelig koster penger.. Flickr er jo gratis.. 500px vs. Flicker? Hva er pro & cons for en som kan være villig til å bytte community? 

Det sies at 500px er for seriøse entusiaster og proffe, men det er vel stort sett samme gjengen som er på Flickr også. Flickr har vel et større community, og potensielt et større nedslagsfelt for bilder. Gjør man ting riktig på Flickr, kan man få bra med publisitet rundt bildene. Er du på jakt etter seriøse tilbakemeldinger på bildene, er det sikkert nok av grupper som tilbyr dette. Ellers er går det mye på glorete award-codes, noe som er en smule annoying. Flickr tilbyr også 1TB med gratis lagring. 

 

 

Da klinte jeg til og lagde meg en flickr-konto jeg også: https://www.flickr.com/photos/133285048@N08/

Litt usikker på hva man skal gjøre videre med kontoen på en måte, finnes det noen norske grupper man bør være med i for eksempel? 

Lenke til kommentar

 

Da klinte jeg til og lagde meg en flickr-konto jeg også: https://www.flickr.com/photos/133285048@N08/

Litt usikker på hva man skal gjøre videre med kontoen på en måte, finnes det noen norske grupper man bør være med i for eksempel? 

 

 

Velkommen :) Det er gruppe for Akam og en for Akams fototurer ihvertfall ...

 

 

Flott, da er jeg med i de! Artig med noen nytt. Mye flinke folk på flickr ser det ut til. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

 

Har en 500px konto, som selvfølgelig koster penger.. Flickr er jo gratis.. 500px vs. Flicker? Hva er pro & cons for en som kan være villig til å bytte community? 

Det sies at 500px er for seriøse entusiaster og proffe, men det er vel stort sett samme gjengen som er på Flickr også. Flickr har vel et større community, og potensielt et større nedslagsfelt for bilder. Gjør man ting riktig på Flickr, kan man få bra med publisitet rundt bildene. Er du på jakt etter seriøse tilbakemeldinger på bildene, er det sikkert nok av grupper som tilbyr dette. Ellers er går det mye på glorete award-codes, noe som er en smule annoying. Flickr tilbyr også 1TB med gratis lagring. 

 

 

Det som irriterer mest på 500px er at det virker til at det noe klikk basert. Dvs at mange av bildene som blir populære er av de samme folka som går igjen og igjen.. At mange av de tar fine bilder er det ingen tvil om, men men mye «ræl» når langt opp, så det ser ut som at det er brukernavnet mange ganger som er avgjørende, og ikke bildet.. 

 

Og suksessoppskriften for å få populære bilder på 500px er en babe uten klær.. ^^

Lenke til kommentar

 

 

Har en 500px konto, som selvfølgelig koster penger.. Flickr er jo gratis.. 500px vs. Flicker? Hva er pro & cons for en som kan være villig til å bytte community? 

Det sies at 500px er for seriøse entusiaster og proffe, men det er vel stort sett samme gjengen som er på Flickr også. Flickr har vel et større community, og potensielt et større nedslagsfelt for bilder. Gjør man ting riktig på Flickr, kan man få bra med publisitet rundt bildene. Er du på jakt etter seriøse tilbakemeldinger på bildene, er det sikkert nok av grupper som tilbyr dette. Ellers er går det mye på glorete award-codes, noe som er en smule annoying. Flickr tilbyr også 1TB med gratis lagring. 

 

 

Det som irriterer mest på 500px er at det virker til at det noe klikk basert. Dvs at mange av bildene som blir populære er av de samme folka som går igjen og igjen.. At mange av de tar fine bilder er det ingen tvil om, men men mye «ræl» når langt opp, så det ser ut som at det er brukernavnet mange ganger som er avgjørende, og ikke bildet.. 

 

Og suksessoppskriften for å få populære bilder på 500px er en babe uten klær.. ^^

 

Vel.. Det å få oppmerksomhet i form av kommentarer, likes og favs, er vel avhengig av hvor mye arbeid man legger ned i profilen sin. Har man over tid opparbeidet seg mange følgere, får man som regel mye oppmerksomhet når man legger ut bilder. Det føles selvfølgelig urettferdig at enkelte får masse oppmerksomhet på middelmådige bilder, men slik er det ikke bare på 500px. Det er akkurat det samme på Flickr, så du vil nok bli skuffa hvis du tror det bare er gull og grønne skoger der. Det er fort gjort å drukne i strømmen på Flickr, hvis man ikke er en aktiv bruker.

Lenke til kommentar

 

 

Har en 500px konto, som selvfølgelig koster penger.. Flickr er jo gratis.. 500px vs. Flicker? Hva er pro & cons for en som kan være villig til å bytte community? 

Det sies at 500px er for seriøse entusiaster og proffe, men det er vel stort sett samme gjengen som er på Flickr også. Flickr har vel et større community, og potensielt et større nedslagsfelt for bilder. Gjør man ting riktig på Flickr, kan man få bra med publisitet rundt bildene. Er du på jakt etter seriøse tilbakemeldinger på bildene, er det sikkert nok av grupper som tilbyr dette. Ellers er går det mye på glorete award-codes, noe som er en smule annoying. Flickr tilbyr også 1TB med gratis lagring. 

 

 

Det som irriterer mest på 500px er at det virker til at det noe klikk basert. Dvs at mange av bildene som blir populære er av de samme folka som går igjen og igjen.. At mange av de tar fine bilder er det ingen tvil om, men men mye «ræl» når langt opp, så det ser ut som at det er brukernavnet mange ganger som er avgjørende, og ikke bildet.. 

 

Og suksessoppskriften for å få populære bilder på 500px er en babe uten klær.. ^^

 

Har ikke sjekket Nude kategorien tidligere selv, men lastet opp 3 bilder av Vi Menn piken 2014 og det ene nådde 3 plass der noen timer senere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde store forhåpninger om den artikkelserien men er egentlig ganske skuffet over at de ikke går dypere i materien. De har for eksempel ingenting om pixeloppbygning, hvordan analog og digital forsterking fungerer på brikken og skal ikke en gang innom termisk støy. Ingenting om at støy ofte er gruppert (ikke bare enkeltvise hot pixels eller støybånd). Ingen bildeserier med ulike innstillinger, ulike kamera, sensorstørrelser etc. Rett og slett skuffende grunt.

Lenke til kommentar

Han bruker F10 på 6D da får man diffraksjonseffekter. 17-40mm objektivet er vel også kjent for å ikke være spesielt godt laget med tanke på optisk kvalitet. Ganske sikker på at 12-40mm er bedre konstruert.

 

Får du det på F10 på fullframe altså? Jeg trodde det også var ekvivalent, på m43 får man gjerne ikke lavere oppløsning pga diffraksjon før f6-7, og m43 har også omtrent samme ekvivalente blender.

 

Men det kan godt være 17-40 er et dårlig objektiv, det kjenner jeg ikke så godt til,  er det såpass dårlig at du ikke tror resultatene er særlig representative?

 

AtW

Lenke til kommentar

Får du det på F10 på fullframe altså? Jeg trodde det også var ekvivalent, på m43 får man gjerne ikke lavere oppløsning pga diffraksjon før f6-7, og m43 har også omtrent samme ekvivalente blender.

Det kommer strengt tatt an på sensoroppløsningen. F/10 er vel kanskje litt i grenseland for den sensoren, men for min del ser det ut som testen først og fremst viser svakhetene i 17-40.

 

Strengt tatt burde han vel tatt 6D-bildene på f/8 (eller mFT-bildene på f/5) for at sammenligningen skulle være optimal. Men tror ikke det har mye å si for resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...