Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

Flere enn meg som sliter med opplasting til flickr for tiden? Får feilmeldinger ganske ofte, selv om jeg bare tar relativt få bilder om gangen. Gjelder både i går kveld og i kveld.

 

Prøvd både firefox og explorer.

Får opp to forskjellige meldinger. Den siste kommer opp mest.

 

Dessuten går det veldig seint når det først laster opp.

Bare jeg som sliter? I kveld er det enda verre. Testet å laste opp via flickr-uploader-programmet, der står det hastigheten. Den ligger på mellom 30 og 40 KB/s.... Lastet opp noe til dropbox, da gikk det i 400 KB/s. Har slettet all historikk i firefox og resatt modemet.

 

Tar nesten 3.5 minutt for et bilde på ca 7 mb....

 

Har også prøvd å laste opp via telefonen (men koblet til Wifi), gikk ikke akkurat unna det heller. Prøvde via telefon med da med datatrafikk, og heller ikke det gikk spesielt fort.

 

Noen som kunne ha prøvd å slenge opp noen bilder for å se om det gjelder flere?

 

Siterer meg selv igjen... Denne lyste mot meg i dag, så da er det kanskje ikke bare meg alikevel...

 

post-38990-0-36838600-1431890038_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Flere enn meg som sliter med opplasting til flickr for tiden? Får feilmeldinger ganske ofte, selv om jeg bare tar relativt få bilder om gangen. Gjelder både i går kveld og i kveld.

 

Prøvd både firefox og explorer.

Får opp to forskjellige meldinger. Den siste kommer opp mest.

 

Dessuten går det veldig seint når det først laster opp.

Bare jeg som sliter? I kveld er det enda verre. Testet å laste opp via flickr-uploader-programmet, der står det hastigheten. Den ligger på mellom 30 og 40 KB/s.... Lastet opp noe til dropbox, da gikk det i 400 KB/s. Har slettet all historikk i firefox og resatt modemet.

 

Tar nesten 3.5 minutt for et bilde på ca 7 mb....

 

Har også prøvd å laste opp via telefonen (men koblet til Wifi), gikk ikke akkurat unna det heller. Prøvde via telefon med da med datatrafikk, og heller ikke det gikk spesielt fort.

 

Noen som kunne ha prøvd å slenge opp noen bilder for å se om det gjelder flere?

 

Siterer meg selv igjen... Denne lyste mot meg i dag, så da er det kanskje ikke bare meg alikevel...

 

attachicon.gifflickrprob.jpg

 

Jeg har ikke hatt problemer med det, men jeg fikk også opp den meldingen nå da jeg klikket meg dit for å sjekke...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har blitt kontaktet av noen som vil at jeg skal ta noen bryllups bilder. De betaler godt, ikke toppnivå men heller ikke bunnivå. Og de ønsker meg! Vi har ikke skrevet kontrakt ennå. Og jeg er usikker. Jeg har aldri tatt bryllups bilder tidligere, de har fått beskjed om at jeg ikke er en proff fotograf. Det spilte ingen rolle, de likte mine bilder veldig godt! :)

 

Det er hovedbildene de vil at jeg skal ta, og kun i kirka, ikke noe mer. Det som jeg lurer på er hvor mange bilder gir man de? Jeg ser på nettet at enkelte gir vekk 500 - 1000 bilder, mens andre er på nivået 15- 25 stk. Forslag? 

Lenke til kommentar

Har blitt kontaktet av noen som vil at jeg skal ta noen bryllups bilder. De betaler godt, ikke toppnivå men heller ikke bunnivå. Og de ønsker meg! Vi har ikke skrevet kontrakt ennå. Og jeg er usikker. Jeg har aldri tatt bryllups bilder tidligere, de har fått beskjed om at jeg ikke er en proff fotograf. Det spilte ingen rolle, de likte mine bilder veldig godt! :)

 

Det er hovedbildene de vil at jeg skal ta, og kun i kirka, ikke noe mer. Det som jeg lurer på er hvor mange bilder gir man de? Jeg ser på nettet at enkelte gir vekk 500 - 1000 bilder, mens andre er på nivået 15- 25 stk. Forslag?

 

Jeg gir sjelden kunder noe presist bildentall, men sier at jeg sender over alle bildene som jeg syns ble fine, og gjerne noen varianter av disse. Dermed føler jeg aldri på presset for å levere "nok" bilder. Jeg har en fotojournalist-fremgangsmåte i et bryllup, og har typisk endt opp med rundt 100-200 bilder fra perioden mellom gjestene ankommer til brudeparet sitter i bilen. Skal du i hovedsak kun ta oppstilte bilder av brudeparet og diverse familiekombinasjoner, så er antallet sikkert nærmere 20-30.

Lenke til kommentar

Ok, aaaltfor lenge siden jeg har holdt på med Lightroom, men importerte no bilder nå, først ser de fine ut i kontrast osv.(er JPEG), og så etter halvt sekund så "render" den bildet og ser ser litt mer flatt ut, dafuq?

Adobe gjør en tolkning av dataene og gir det en fremkalling basert på det. Du kan endre dette selv. Lag deg en preset som du liker og legg denne inn som Import-preset.

Lenke til kommentar

Ok, aaaltfor lenge siden jeg har holdt på med Lightroom, men importerte no bilder nå, først ser de fine ut i kontrast osv.(er JPEG), og så etter halvt sekund så "render" den bildet og ser ser litt mer flatt ut, dafuq?

 

Med RAW forstår jeg hvorfor dette skjer da vises først et embeddet JPG (hvis det finnes) og så en generert preview fra RAW med default Adobes profil. Det kan overtyres som rogkas skriver. Med JPG har jo ikke LR noen grunn til å endre den ferdig prosesserte filen så det virker merkelig, men har ikke prøvd selv så jeg kan ikke si om det er slik alltid.

Lenke til kommentar

Hvis du i utgangspunktet liker tonekurven og fargeprofilen til kameraet, så er det jo bare å velge camera standard (eller en av de andre kamera-profilene) i stedet for adobe standard. Om det ikke gir helt like resultater som jpeg rett ut av kameraet, så er det i hvert fall så nær at det er vanskelig å se forskjell.

 

For nikon sin del, så har jeg gått fullstendig over til å bruke kameraprofilene. Synes spesielt hudtoner blir mye penere da.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...