Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Må man ha tilgang på ett av racing-skipene for å prøve det, eller får man "låne" et skip?

 

Har ikke fått testet det ennå, jeg prøvde så vidt vanduul swarm etter at patchen ble sluppet.

Racing er GØY GØY GØY!

 

Man kan kjøre race i Aurora og Hornet, i alle fall - ellers er 300i, M50, Aurora, Hornet og 350R alle "klare", både til Vanduul Swarm, Free Flight og Racing.

 

Det er en "litt" annen opplevelse å fly en Hornet enn en Aurora - høyere topphastighet og mye mer treghet! :D

 

Anbefaler stikke, helst en som kan vris.

Hvis du har stikke med vridning - følg instruksjonene her for å mappe roll til vridd stikke (default er yaw på vridning og roll på side til side): https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/137191/arena-commander-workarounds-faq/p1

 

 

Joysticks with twist functionality have roll and yaw the wrong way round

You can now swap the controls so that twisting is roll rather than yaw using the xml here:

https://robertsspaceindustries.com/media/5cq20bmqug1ygr/source/Layout_joystick_spacesim.xml

1 Click the link to open the page

2 Right click the page and Save As - noting where you've saved the file e.g. c:\temp

3 Now, once you're in game, open the console with the [ ` ] key and type: pp_rebindkeys c:\temp\layout_joystick_spacesim

NOTE: You should be able to use this after having already done the HOTAS rebinds above with no problems

**WARNING** for any joysticks that dont have twist, such as the HOTAS Warthog Thrustmaster, after activating this you will lose the ability to roll

 

 

 

Du kan deretter legge inn en fil user.cfg på StarCitizen\CitizenClient\user.cfg - her er innholdet av min:

 

 

Con_Restricted=0

v_joystickSensitivity=1.0
v_joystickTwistSensitivity=0.25

v_joystickNonLinearity=3
v_joystickTwistNonLinearity=3

r_MotionBlur=0
r_MotionBlurShutterSpeed=100

pp_rebindkeys c:\temp\layout_joystick_spacesim
De første linjene gjør det lettere å finstyre med joystick (dødsone og høy sensitivitet er en krøkkete kombo), deretter fjernes motion blur (ser pent ut, men det blir klarere uten), og siste linja laster inn xml-fila med vridning (har lagt den på c:\temp\layout_joystick_spacesim.xml):

 

<!-- Swaps yaw and roll -->
<ActionMaps version="0" >
 	<actionmap name="spaceship_movement">
		<action name="v_yaw">
			<rebind device="joystick" input="js1_x" />
		</action>		
		<action name="v_roll">
			<rebind device="joystick" input="js1_rotz" />
		</action>
	</actionmap>
</ActionMaps>

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mistenker at Freelancer ikke kommer til å være optimal til racing, men jeg har en Hornet som kan være verdt å prøve.

 

Jeg har en aldrende Saitek-stikke som funker relativt bra fremdeles, eneste aberet er at dødsonen begynner å bli litt i største laget. Men jeg liker ikke erstatteren (throttle-hendelen er dårlig plassert, og selve stikken virker ikke like justerbar). Vurderer Thrustmaster 16000M, men skulle likt å faktisk prøve den først.

 

Foretrekker dog å ha roll på y-aksen og yaw på vridning, omvendt blir u-intuitivt for meg. Synes i utgangspunktet default-oppsettet er ganske bra, men det jeg skulle likt å endre på var å binde "hat"-bryteren (hva pokker heter den på norsk?) til strafing. Det har vel vært snakk om at det skal gå an å strafe selv når du ikke er i decoupled mode, men jeg har ikke fått med meg om det kom i denne patchen.

Lenke til kommentar

 

Ser ut som mobbing av Canon - eller.... ?

Det er ikke akkurat mange objektiver som er så skarpe i hjørnene på f/1.4.

 

Canons 85/1.2L er ikke fantastisk skarp på full blender i kanter og hjørner - de har heller prioritert skarphet i senter og pen bokeh - som i min bok er riktig prioritering av et ekstremt lyssterkt portrettobjektiv. :)

 

Så - det er ikke Canon-objektivet som er dårlig - det er heller Otusen som er überskarp. :)

 

 

Det var vel mer det at Canon er så dårlig i sentrum som er overraskende. Må blendes ned til 4 for å få noe lignende Otus fullt åpen.

Lenke til kommentar

Foretrekker dog å ha roll på y-aksen og yaw på vridning, omvendt blir u-intuitivt for meg. Synes i utgangspunktet default-oppsettet er ganske bra, men det jeg skulle likt å endre på var å binde "hat"-bryteren (hva pokker heter den på norsk?) til strafing. Det har vel vært snakk om at det skal gå an å strafe selv når du ikke er i decoupled mode, men jeg har ikke fått med meg om det kom i denne patchen.

 

:confused:

-og på norsk?

Lenke til kommentar

:confused:

-og på norsk?

http://no.wikipedia.org/wiki/Tait-Bryan_rotasjoner

 

Strafing er lineær bevegelse i y- eller z-retning. I Star Citizen kan du fly på en av to måter: IFCS (hvor motorene avfyres automatisk for å gi deg en måte å styre på som ligner på atmosfærisk flyging) eller dekoblet (hvor du styrer bevegelse langs og rotasjon rundt hver akse separat, så du kan dra av "Babylon 5"-flyging hvor du flyr i en retning med nesen pekende i en helt annen).

 

Står litt mer om det her.

 

Og det jeg da har lyst til er å kunne fly i IFCS-modus, men ha muligheten til å gi litt skyvekraft sidelengs eller oppover/nedover når det trengs.

Lenke til kommentar

Foretrekker dog å ha roll på y-aksen og yaw på vridning, omvendt blir u-intuitivt for meg. Synes i utgangspunktet default-oppsettet er ganske bra, men det jeg skulle likt å endre på var å binde "hat"-bryteren (hva pokker heter den på norsk?) til strafing. Det har vel vært snakk om at det skal gå an å strafe selv når du ikke er i decoupled mode, men jeg har ikke fått med meg om det kom i denne patchen.

I atmosfærisk flygning er roll viktig for å kunne banke korrekt - i rommet er yaw mye, mye viktigere enn roll - man trenger ikke rolle for å endre retning. Så - derfor bruker jeg heller X og Y-aksene til de to viktigste rotasjonene - pitch og yaw.

 

Custom keybind kommer i en snarlig versjon - men er allerede nå mulig via config-filer.

Lenke til kommentar

I atmosfærisk flygning er roll viktig for å kunne banke korrekt - i rommet er yaw mye, mye viktigere enn roll - man trenger ikke rolle for å endre retning. Så - derfor bruker jeg heller X og Y-aksene til de to viktigste rotasjonene - pitch og yaw.

All ære til deg hvis du klarer å venne deg til det, men for min del blir det bare for sært.

 

Nå har jeg heller ingen problemer med å bruke yaw på stikka til å styre yaw (jeg har tilbrakt mye tid med å fly sakte over tretoppene i diverse helikoptersimulatorer opp gjennom årene).

Lenke til kommentar

Ser for meg at den kan bli litt knotete å ha i (og dra opp av) lomma. Og med et såpass fancy kamera som del av mobilen, så ville jeg ikke turt å la den slenge av redsel for å ripe frontelementet.

 

(Hvilket minner meg på at jeg hadde en plan om å sette meg ned med de minste skrujernene mine og se om det gikk an å redde 80-200en som jeg klarte å slå skeiv fatningen på ved å miste den i asfalten på Værnes airshow. Mulig jeg poster bilder senere.)

Lenke til kommentar

 

Drit krangelen "iPhone vs Samsung" - nå har Panasonic kommet med en mobiltelefon som har samme bildebrikke som Sony RX100-serien. Jeg merker at jeg vil ha.

 

http://f32.no/artikler/denne-mobiltelefonen-har-samme-bildebrikke-som-sony-rx100/3410

 

Dæven! Lurer på hvorfor de ikke vil selge den i Norge med en gang, det finnes vel ikke bedre markeder for noe sånt.

 

Selger Panasonic sine telefoner i Norge overhodet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...