Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Men under vilkår står det "Dette tilbudet gjelder kun for kunder som har en eldre versjon av et Photoshop- eller Photoshop Extended-produkt, versjon CS3 eller nyere (CS3.x, CS4, CS5.x eller CS6) – som et frittstående produkt eller som en del av en programpakkeutgave – og som kjøper direkte fra Adobe Store eller via telefon til et lokalt Adobe Call Center."

Har jeg misforstått noe?

Jeg tolker også vilkårene slik. Under "vanlige spørsmål" kommer det frem at også eiere av eldre Lightroom-versjoner er kvalifisert. Jeg las ikke så nøye "vilkårene" da jeg benyttet meg av mulighetene som var i høst, jeg fikk da ikke spørsmål om tidligere versjon.

 

Uansett så er det ikke verre en at du kan gå gjennom "kjøpsprosessen", du vil da merke om du ikke får kjøpe uten tidligere versjon eller om vilkårene er "villedende" og at et kjøp uansett går igjennom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men under vilkår står det "Dette tilbudet gjelder kun for kunder som har en eldre versjon av et Photoshop- eller Photoshop Extended-produkt, versjon CS3 eller nyere (CS3.x, CS4, CS5.x eller CS6) som et frittstående produkt eller som en del av en programpakkeutgave og som kjøper direkte fra Adobe Store eller via telefon til et lokalt Adobe Call Center."

Har jeg misforstått noe?

Tipper de linker til feil vilkår - det står ikke noe om dette på forsiden. Den engelske siden har ingen slike vilkår: https://creative.adobe.com/plans/offer/photoshop+lightroom?store_code=gb&locale=en?promoid=KISNG

Ring Adobe og spør! :)

Lenke til kommentar

Her er noen av nøkkeltallene angående kamerasalget i Norge i 2013 og her finner dere alle tallene for elektronikkbransjen.

 

 

Kompaktkameramarkedet gikk ned med 34 prosent i fjor til 132 000 enheter som utgjorde 251 millioner kroner.

Heldigvis for bransjen var det de billigste det gikk hardest utover, slik at snittprisen på modellene som ble solgt gikk litt opp.

Også speilrefleksene fikk gjennomgå av forbrukerne og markedet sank 17 prosent til 78.000 kameraer. Her ble den triste utviklingen også kombinert med prisfall slik at omsetningen gikk ned 19 prosent til litt over 500 millioner.

Til og med det håpefulle hybridmarkedet gikk ned 17 prosent til 14.000 enheter.

Totalt falt altså kameramarkedet med 28 prosent i antall og 24 prosent i volum. Litt lys i tunnelen var objektivsalget, som også gikk ned i antall, men økte 2 prosent i omsetning til 288 millioner kroner.

Videokameraer er bare sorgen. Folk tar video med mobilen, men et stort lyspunkt er de såkalte actionkameraene som økte til 60.000 enheter i fjor. Det er nesten en dobling fra året før og bransjen tror dette vil fortsette å øke.

Fotorådet tror kameramarkedet vil fortsette å falle, men ser litt lys i tunnelen. Nordmenn elsker å få bildene over på papir. Vi skriver ut 72 millioner bilder og trykker 250.000 fotobøker og mye annet.

Totalt er verdien av dette papirmarkedet på over 300 millioner kroner, som er en økning på 20 prosent.

 

Lenke til kommentar

 

Hvis noen har tenkt seg nordover (Tromsø) for å knipse nordlys, ikke velg helgen 14. - 16. mars, da er nemlig jeg oppover... Da blir det relativt sikkert ruskevær.

 

Ikke vær pessimist - det blir sikkert knallvær.

 

Realist... Har hatt et par andre turer med det været.. Men har familie der oppe, så turene er jo ikke "bortkastet" uansett.

 

Kanskje det blir knallvær uten nordlys denne gangen?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte PS CC + LR5 i går, og det er ingen krav til lisens fra tidligere programmer. Det stemmer at dette har vært et krav, men de har åpnet tilbudet for alle nå. :)

Huh, jeg benyttet meg av det samme tilbudet - men får bare opp at jeg har kjøpt PS CC. Fikk du lisensnøkkel?

 

Edit: Avinstallere og installere via Creative Cloud! Det løste biffen.

Endret av ehauger
Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte PS CC + LR5 i går, og det er ingen krav til lisens fra tidligere programmer. Det stemmer at dette har vært et krav, men de har åpnet tilbudet for alle nå. :)

Huh, jeg benyttet meg av det samme tilbudet - men får bare opp at jeg har kjøpt PS CC. Fikk du lisensnøkkel?

 

Edit: Avinstallere og installere via Creative Cloud! Det løste biffen.

 

 

Bra det løste seg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...