Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Som du ser av KristianJV sitt innlegg: Sigma sin 1.4 er skarpere og har mindre CA(fargefeil) i center og midframe, mens begge blir dårligere ut mot kanten, og de er da ganske like i corner-bildet. Dog har Sigmaen en fløyelsmyk bokeh, og det er derfor jeg valgte den selv og vil anbefale den videre.

 

Man trenger ikke alltid det aller aller beste(Canon 50 1.2) selv om det frister, men jeg ville ikke gått for 1.8 versjonen til 700kr. Du kommer til å ergre deg over dårlig bokeh når du sammenligner med andres flotte myke bokeh. :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optisk sett er den helt grei, skarp som fy men noe urolig i partier som ikke er i fokus. Byggekvaliteten er det dog som så med, selv har jeg vel greid å ødelegge en to-tre eksemplarer gjennom tiden. Om du ikke orker å drive på med reklamasjon i tide og utide, kan det dermed være verdt å vurdere Canons eller Sigmas f/1.4-utgave.

Jeg har hatt Canon 50mm f/1.4 og det er ikke veldig solid objektiv det heller. Byggekvaliteten er bedre enn 50mm f/1.8; men den går faktisk like lett i stykker. Det er noen små plastdeler inni som ryker for et godt ord.

 

Så jeg håper Canon kommer med en forbedret utgave snart. Imens anbefales Sigma sin 50mm f/1.4.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en kontorstol på JYSK for et par år siden. Jeg skulle lene meg godt tilbake i sted, da alle boltene som holdt rygglenet på plass knakk. Jeg ramlet bakover og rett oppå metallfestet, som skar seg inn i ryggen. Det ble et dypt kutt, men det kunne fort gått værre. Lurer på om jeg kan be om en klekkerlig kompensasjon for at jeg har skadet meg på ett av deres drittprodukter? Greit at stolen er et par år gammel, men det er jo en livsfarlig konstruksjonsfeil. Folk kan bli alvorlig skadet.

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en kontorstol på JYSK for et par år siden. Jeg skulle lene meg godt tilbake i sted, da alle boltene som holdt rygglenet på plass knakk. Jeg ramlet bakover og rett oppå metallfestet, som skar seg inn i ryggen. Det ble et dypt kutt, men det kunne fort gått værre. Lurer på om jeg kan be om en klekkerlig kompensasjon for at jeg har skadet meg på ett av deres drittprodukter? Greit at stolen er et par år gammel, men det er jo en livsfarlig konstruksjonsfeil. Folk kan bli alvorlig skadet.

 

Du skal nok se at det sto i instruksjonen som fulgte med massevis av advarsler og vektbegrensinger som sikrer Jysk/produsenten i både hue og ræva.

Lenke til kommentar

Noen som har eller vet hvor man finner specs på det ene "super"-kameraet som NRK bruker på M/S Sjøkurs på sin sommerferd?

 

For de som har sett sendingene skjønner nok hvilket kamera jeg mener?! Minste og største brennvidde hadde hvertfall vært artig å vite, for zoomingen og skarpheten på det kameraet er jo helt rå! Jeg blir like imponert hver gang de ligger midtfjords og zoomer inn på noen som står på verandaen på et hus og vinker flere hundre meter unna, og alt er sylskarpt og ikke minst stødig som F..!!

 

Kan tenke meg prisen på denne kamerariggen er ganske heftig!

Lenke til kommentar

Hjeeelp! Har lastet ned norskspråklig Photoshop CC, men det er bare forvirrende. Går det an å bytte til engelskspråklig på en enkel måte?

Hehe. Vært der, gjort det. Men på Nynorsk og ikke med PS men Gimp eller ka f det het.

Satt ikke på min maskin men trengte å fikse noe på ett bildet. Det første var å åpne "layers" som det heter, mer her gikk det "sjikt" og "opacity" ble "openljos". Og eg tenkte, ka i !"#¤%&/(?????????

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en kontorstol på JYSK for et par år siden. Jeg skulle lene meg godt tilbake i sted, da alle boltene som holdt rygglenet på plass knakk. Jeg ramlet bakover og rett oppå metallfestet, som skar seg inn i ryggen. Det ble et dypt kutt, men det kunne fort gått værre. Lurer på om jeg kan be om en klekkerlig kompensasjon for at jeg har skadet meg på ett av deres drittprodukter? Greit at stolen er et par år gammel, men det er jo en livsfarlig konstruksjonsfeil. Folk kan bli alvorlig skadet.

Brukerfeil.

Du kjøpte kontorstol og på kontoret skal man ikke lene seg tilbake å slappe av.

Reklamasjon avvist :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...