Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

forskjellen på hd og pro1?

 

The Hoya Pro 1 Digital Circular Polarizer takes advantage of Hoya's patented optical glass technology to create a hardened glass that is thinner than the normal optical glass. This allows the overall thickness of the filter to be reduced to avoid vignetting when used with ultra-wide angle lenses.

Light rays which are reflected become polarized. Polarizing filters are used to select which light rays enter your camera lens. They can remove unwanted reflections from non-metallic surfaces such as water or glass and also saturate colors providing better contrast. The effect can be seen through the viewfinder and changed by rotating the filter. The filter factor varies according to how the filter is rotated and its orientation to the sun. Multicoated to minimize reflection at the filter surfaces which reduces flare and ghosting.

 

 

The Hoya Circular Polarizing HD (High Definition) Digital Glass Filter represents the next generation of dynamic Hoya filters.

This filter, with its hardened glass, has 4x the tensile strength of traditional filters of similar fabrication. This filter is also of great use in today's digital market where sensors are more sensitive to reflected light. Hoya incorporates special coatings that reduce these internal reflections and, thereby, promote a clearer, brighter and sharper image.

Light rays which are reflected become polarized. Polarizing filters are used to select which light rays enter your camera lens. They can remove unwanted reflections from non-metallic surfaces such as water or glass and also saturate colors providing better contrast. The effect can be seen through the viewfinder and changed by rotating the filter. The filter factor varies according to how the filter is rotated and its orientation to the sun.

 

 

 

og, fant på ebay: http://www.ebay.com/...=item1c33adc517 hmm, er det ekte vare eller kopi? hmmm

 

Tja, ingen negative feedback, men har ikke solgt mer en 2400 enheter på de to årene "firmaet" har har vært registrert på eBay.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, klarte å miste dekselet forran linsen på kameraet mitt. Derfor tenkte jeg å prøve å 3D-printe en, men er ikke sikker på mål. Noen som vet om det er mulig å finne frem til målene på dekselet som er på standard-objektivet til Canon EOS600D

 

:)

D02

Lenke til kommentar

Jeg hadde et sånt billig-deksel en gang, men makan til ræl. Det var skakt og jævlig, og man måtte presse det på plass på objektivet for at det skulle låses. Selv da kunne det finne på å dette av selv om man ikke engang var borte i det... sikkert bare på pur j*velskap :)

 

Men det finnes også uoriginale deksler til en rimelig pris, som er bedre enn de originale.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har Zeiss-, Samyang- og Voigtländer-optikk med Canon-fatning, var det for meg mest naturlig med et Nikon objektivdeksel. :)

 

Jeg hadde et sånt billig-deksel en gang, men makan til ræl. Det var skakt og jævlig, og man måtte presse det på plass på objektivet for at det skulle låses. Selv da kunne det finne på å dette av selv om man ikke engang var borte i det... sikkert bare på pur j*velskap :)

Sikker på at det ikke var et fra Zeiss? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Men det er jo mye kulere å 3D printen en da ...

Hehe, jepp. Det er derfor jeg går den harde veien enn å sitte i godstolen og vente på noe ferdrdig billigplast dumpende ned i postkassen. Foretrekker da å faktisk klare å utvikle et brukanes produkt, skulle det skje igjen sparer jeg også tid : P

Lenke til kommentar

Hehe, jepp. Det er derfor jeg går den harde veien enn å sitte i godstolen og vente på noe ferdrdig billigplast dumpende ned i postkassen. Foretrekker da å faktisk klare å utvikle et brukanes produkt, skulle det skje igjen sparer jeg også tid : P

 

Mulig jeg har gått glipp av noe her, men det hjelper vel lite om du finner riktig mål, sålenge du ikke har en låsemekanisme som gjør det mulig å ta av og på dekslet ?

Lenke til kommentar

Mulig jeg har gått glipp av noe her, men det hjelper vel lite om du finner riktig mål, sålenge du ikke har en låsemekanisme som gjør det mulig å ta av og på dekslet ?

Nei, og det er jo den største utfordringen, men jeg har noen idéer jeg skal prøve ut. Låsen blir printet ut i en egen del som jeg "snapper" inn i selve dekselet som blir en ganske primitiv rund form : ) Vil tro plasten blir stiv nokk, men samtidig myk nokk hvis den er i riktig tykkelse. Vi får se : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...