Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er det bare "vanlige meg" - eller er det flere som ser det jeg ser?..

Det var grufult og direkte stygt : ()

Hva gikk gjennom hodet på de som har redigert bildene når man setter på fat med skjetting på par vinger som ser spinkle ut. Aldri i livet at modellen og de vingene kunne holdt det oppe. Var heller ikke mye å skryte av proposjoner og sømmene mellom det som er klippet inn. Noen burde tenkt litt mer på "troverdigheten" til bildene spør du meg...

Det verste er vel at de har fått mer enn godt nok betalt for dette her

Endret av D02
Lenke til kommentar

Likte best krabben - den ved siden av sverdet. Skulle sikkert forestille en "kreps".

 

Nei - huff - dette var fæle greier!

 

 

Vel - la meg ikke overdrive. Bortsett fra manglende skygger, dårlig photoshopping, dårlig blending, fæle rekvisitter, unaturlige positurer, forferdelige stock-illustrasjoner, blæh komposisjon og at det skjærer i øynene, så var da ikke dette en altfor stygg "klipp ut bilder og lim inn på tilfeldig bakgrunn"-collage?

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Hehe, er ikke alltid enkelt å lese langt nok tilbake i tråden :)

Så du synes det fokuserer raskt nok til sport? Regner med at den nye versjonen ikke er vesentlig langsommere.

 

Neste år...

300 på fullformat er litt i korteste lagt synes jeg. På crop fungere det vel bedre...

I sport så kommer en aldri for tett innpå :)

Jeg ville isåfall lagt vekt på om den duger helt ute på 300mm

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Sant nok, det lønner seg fort å overeksponere litt på sånne bilder.

Full auto, det var imponerende. Vil ikke være redd for å bruke den nye versjonen da.

Som sagt: Neste år...

Blir ikke det litt som å pisse i en annen sin bukse...

Nesten hele poenget med å skru opp iso er raskere lukker, men å eksponere lysere så mister man tid og man er da nesten tilbake til start og kanskje forbi, alt etter kamera osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kontakte de som har laget dem og spørre om de er brukt med tillatelse?

 

Mange av bildene går tilbake enn god del år, andre er slettet fra sider til de som har laget de og enkelte har i klar tekst at de skal både spørres og krediteres. På andre bilder står det ikke kommersielt brukt... Uansett så tror jeg denne Remi Salievski har en liten forklaring's utfordring her...

Lenke til kommentar

Han brukte jo å poste her en del før, som Zodz. Kan jo spørre han selv.

 

Tipper han har fått "nok" tilbakemeldinger spesielt så mye som det der er delt på facebook... Han får vel si noe om han føler for det. Personlig syns jeg dette blir bare trist - det er gode modeller, god tanke bak - jeg følger han på flickr og syns han tar gode bilder - hva som skjedde her er det vanskelig å si...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

over til noe annet, lurer på om noen her kjenner til et fjernutløser med timer og PC-port? Har skaffet meg Mamiya 7 for lange eksponeringer, men sliter med å finne fjernutløser som passer... Verken fotovideo / interfoto eller japanfoto ser ut til å ha noe som kan passe...

 

Har ett gammeldags utløser fra Hasselblad - som "trykker" knappen inn - men hadde vært fint med litt mer moderne løsning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...