Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Leste selvsagt den, og der var det kommentarer om at "andre hadde sagt den var for treg for sportsbruk".

Har forøvrig en 150-500 som jeg så langt bare har brukt på en D80. I forhold til prisen er den meget bra, men med merkbart lavere kontrast/skarphet over 400-450 mm. Opp til drøyt 400 mm er den alt jeg kan ønske meg, til stillestående objekter.

Legger ved et bilde tatt ved 500 mm, det bakfokuserer litt hele veien, så det er ikke optimalt skarpt. f8, ingen bildeforbedring annet enn å trekke ned høylysene litt.

150-500 fokuserer for langsomt til objekter i bevegelse, derfor vil den bli solgt om jeg noen gang kjøper et 120-300.

 

Edit: Bildet er 1:1 crop på D80.

post-225826-0-67029200-1371806831_thumb.jpg

Endret av tow
Lenke til kommentar

Jeg er grisefornøyd med den. Har ikke testa den nye versjonen, kun den gamle.

 

Se også artikkelen jeg skrev: http://www.akam.no/a...g-os-hsm/113065

 

Edit: Jeg var 45 minutter for seint ute. Godt jobba!

 

Hehe, er ikke alltid enkelt å lese langt nok tilbake i tråden :)

Så du synes det fokuserer raskt nok til sport? Regner med at den nye versjonen ikke er vesentlig langsommere.

 

Neste år...

Lenke til kommentar

Hehe, er ikke alltid enkelt å lese langt nok tilbake i tråden :)

Så du synes det fokuserer raskt nok til sport? Regner med at den nye versjonen ikke er vesentlig langsommere.

 

Neste år...

 

Den gamle funka nydelig til sport. Jeg ser at folk er skeptiske, men det behøver de ikke være. Den er fin til både fullformat OG crop.

 

Her er et eksempel på 5D3:

8589517134_1e8acb1db1_z.jpg

Norge - Albania (0-1) 22.03.2013 by azathosk, on Flickr

 

Og her er et eksempel fra 7D:

8224211040_e0dd425072_z.jpg

IL Hødd - Tromsø IL 25.11.2012 by azathosk, on Flickr

Lenke til kommentar

Lurer på hvor vanlig det er at bilfotografer photoshopper for å fjerne skavanker på bilen , det gjør vedkommende som fotograferer bilene hos Grandahl bil i Sarpsborg. Jeg kjøpte en bil der forleden, og i annonsen så hadde de pyntet på den bilen jeg kjøpte.

 

Jeg fjerner av prinsipp ikke riper eller skavanker på bilene. Ingen kunder liker det, og jeg mener ergo at det også skader forhandlerens omdømme. Det er heldigvis ingen som har bedt meg om det heller. :) Nå er jeg så heldig at de jeg fotograferer for sjeldent har betydelige riper i bilene.

Lenke til kommentar

Driver og leter frem noen bildeler, fant en nettbutikk som selger deler veldig billig "ca.50/80% billigere" , det er en tysk siden på Norsk, det står ingenting om mva, frakt etc. men er redd for at dette kommer i tillegg selv om det ikke er lov sålenge siden fremstår som Norsk.

 

Har lest betingelsene og denne likte jeg ikke noe særlig, se understrekningen jeg gjorde :p

 

 

5. Sluttbestemmelser

Alle vilkår og rettsforhold mellom brukere og Portal Operator er underlagt tysk lov, med unntak FNs konvensjon om kontrakter for internasjonalt salg av varer. Ved tvister som følge av bruk av dette nettstedet, er Berlin stedet for rettslig henrettelse, hvis loven tillater. Hvis noen separat oppløsning fra disse vilkårene er eller blir ugyldig, skal det ikke påvirke gyldigheten av andre bestemmelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Driver og leter frem noen bildeler, fant en nettbutikk som selger deler veldig billig "ca.50/80% billigere" , det er en tysk siden på Norsk, det står ingenting om mva, frakt etc. men er redd for at dette kommer i tillegg selv om det ikke er lov sålenge siden fremstår som Norsk.

 

Har lest betingelsene og denne likte jeg ikke noe særlig, se understrekningen jeg gjorde :p

Helt klart samme gærningen som har laget websider for Japan Photo i alle år som står bak. Språkforståelsen og de fiffige løsningnene der det meste er basert på tilfeldigheter og minste motstands vei er jo klin likt.

Lenke til kommentar

Driver og leter frem noen bildeler, fant en nettbutikk som selger deler veldig billig "ca.50/80% billigere" , det er en tysk siden på Norsk, det står ingenting om mva, frakt etc. men er redd for at dette kommer i tillegg selv om det ikke er lov sålenge siden fremstår som Norsk.

 

Har lest betingelsene og denne likte jeg ikke noe særlig, se understrekningen jeg gjorde :p

Hmm... de selger "kroppsdeler" i følge forsiden. Skeptisk...

 

Det er mye der som tydeligvis er oversatt med Google Translate. Jeg stoler aldri på slike nettsider.

Lenke til kommentar

Mye som skurrer ja, ordtaket "er det for godt til og være sant er det vanligvis det" passer fint her.

 

Googler jeg navnet ser jeg at de har "okkupert" alle linkene på de første sidene så det er vanskelig og finne noen brukererfaringer.

 

De har et tysk org.nummer "DE281524963" og der finner jeg ingen informasjon på søkermotorer.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ble ikke videre imponert over den bildelsiden. Så på en bestemt del til en Subaru. Denne delen kostet ca 1500,-+220,- i frakt der, delene blir helt sikkert sendt fra Tyskland og det kommer MVA og tollgebyr i tillegg. Da vil denne koste ca 2400,- Det er vel ikke så ille når Subaru Norge skal ha ca 3500,- men:

 

Kjøpt på ebay.de så kommer denne delen på ca 600,- levert Strömstad. da må jeg riktignok hente delen der, men bor jo i nærheten og kan handle andre ting også når jeg er der.

 

 

Lenke til kommentar

Kjøpt på ebay.de så kommer denne delen på ca 600,- levert Strömstad. da må jeg riktignok hente delen der, men bor jo i nærheten og kan handle andre ting også når jeg er der.

 

Har et par arbeidskamerater fra polen, de skaffer meg deler til en meget rimelig penge. Kjøpte foreksempel i fjor clutch og radiator til en Nissan cargo og ga 980.- for begge delene, original clutch koster 3600.- komplett og ca 2200.- for radiatoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...