Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Den nye utgaven er uansett rapportert til å være på dette med feilfokus. Kjøper du nytt kan du uansett få det justert hvis det skulle være feil.

Den nye utgaven skal også være bittelitt bedre enn forgjengeren på det meste, så tror det er ett trygt kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det høres jo betryggende ut. Vi får se etter sommeren. Artig å ha fastobjektiver med stor åpning til tider.

Er jo godt dekket med 17-55 2.8, men det er virkelig noe eget med større blenderåpning. f/2.8 er liksom ikke

stort nok med tanke på lys. Det blir blits inne, og da passer jo f/5.6 best som regel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Nå kan det se ut som jeg kanskje får ett skikkelig godt tilbud på en arbeidshest ifm. av en 24-70II, så da blir nok evt. førsteprioritet. Kan jeg få litt mulighet til å teste hvilken brennvidde jeg vil ha for landskap også.

Hvorfor ikke bare fortsette med 24-70 hvis brennvidden er riktig?

 

Trenger du ekstrem kantskarphet for store utskrifter?

Tilt/shift?

Lysterk optikk for stjernehimmelen?

Noe lettere?

Eller bare nytt leketøy?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare fortsette med 24-70 hvis brennvidden er riktig?

 

Trenger du ekstrem kantskarphet for store utskrifter?

Tilt/shift?

Lysterk optikk for stjernehimmelen?

Noe lettere?

Eller bare nytt leketøy?

Alle de over, bortsett fra vekt vil jeg vel si. Pluss at jeg vil påstå at enkelte stykker optikk tegner bilder på en helt spesiell måte, og det er vel først og fremst det som tiltrekker meg.

Men det er klart, er jeg fornøyd med 24-70 så har jeg ikke noe umiddelbart behov for å utvide parken. Jeg venter uansett på svar på pris :)

Lenke til kommentar

Dere holder koken ser jeg... Det er godt...

 

Jeg har i dag offisielt ikke bedrevet fotografering på 3 år, noen som har noen tips for å få tilbake gnisten?

 

Edit: Liker at jeg selv etter 3 år uten aktivitet ligger på 2. plass over mest aktiv på denne tråden :)

Endret av Mr. Olsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

En god dag for handelsstanden gett.. innkjøp av 1 stk: Nikkor 14-24mm 2,8, Macbook Air m. Haswell prosessor og en Thunderbolt disk til iMac'en.. :)

Lenke til kommentar

Dere holder koken ser jeg... Det er godt...

 

Jeg har i dag offisielt ikke bedrevet fotografering på 3 år, noen som har noen tips for å få tilbake gnisten?

 

Edit: Liker at jeg selv etter 3 år uten aktivitet ligger på 2. plass over mest aktiv på denne tråden :)

 

Ville skrevet ned 3 motivtyper du likte og 3 du aldri har forsøkt på hver sin lapp og trukket ut en eller to av de. Deretter tatt på skoa og kjørt på og sett hva som skjer.

Lenke til kommentar

Jeg har noen sette med papirtyper som jeg ønsker å få testet ut. Mot lite generøst betaling kan jeg printe ut for de som er interessert. Størrelsen er A3

Hot Press Bright

Hot Press Natural

Cold Press Bright

Cold Press Natural

Velvet Fine Art

Lenke til kommentar

Litt offtopic, men jeg er på utkikk etter et enkelt nettbrett i prisklassen 1000-1500kr til en trettenåring som har bursdag. (Ja, jeg vet du ikke får all verden for den prisen, men hans krav er nok lavere enn våre.)

Noen som har noen tips i den prisklassen?

Lenke til kommentar

Skal fotografere min første vielse om ganske nøyaktig tolv timer. Såvidt jeg har fått med meg, handler det om å løpe rundt og rundt og få alle blinkskuddene, uten at verken brudeparet eller gjestene skal ane at du er der. :ph34r:

 

Har iallfall fått med meg en proff fotojournalist som second shooter. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt offtopic, men jeg er på utkikk etter et enkelt nettbrett i prisklassen 1000-1500kr til en trettenåring som har bursdag. (Ja, jeg vet du ikke får all verden for den prisen, men hans krav er nok lavere enn våre.)

Noen som har noen tips i den prisklassen?

Hvilken størrelse, hvilken kvalitet og skal det kjøpes i utlandet eller ikke?

Samsung Galaxy Tab 2, 7" er et forslag: http://www.lefdal.com/product/data/nettbrett/GTP3110TSANEE/samsung-galaxy-tab-2-7-8gb-wifi-sort-solv

Lenke til kommentar
Litt offtopic, men jeg er på utkikk etter et enkelt nettbrett i prisklassen 1000-1500kr til en trettenåring som har bursdag. (Ja, jeg vet du ikke får all verden for den prisen, men hans krav er nok lavere enn våre.)

Noen som har noen tips i den prisklassen?

http://www.androidmall.co.uk/onda-v973-tablet-pc-quad-core-android-4-1-9-7-inch-retina-2g-ram-ultra-thin.html

http://www.onda-sale.com/onda-v972-quad-core-a31-retina-9-7-inch-android-4-1-tablet-pc-16gb.html

http://www.archos.com/products/elements/titanium/archos_97titanium/specs.html?country=us&lang=ena

eller noe sånt.

 

Galaxy tab 2, 7" er mye kjipere på det meste, men leveres i hvert fall av en kjent produsent og med Norske forbrukerrettigheter. Du får vurdere hva som er høyest verdsatt.

Lenke til kommentar

OP skrev:

Litt offtopic, men jeg er på utkikk etter et enkelt nettbrett i prisklassen 1000-1500kr til en trettenåring som har bursdag. (Ja, jeg vet du ikke får all verden for den prisen, men hans krav er nok lavere enn våre.)

Noen som har noen tips i den prisklassen?

 

Hvilken størrelse, hvilken kvalitet og skal det kjøpes i utlandet eller ikke?

Samsung Galaxy Tab 2, 7" er et forslag: http://www.lefdal.co...-wifi-sort-solv

 

Hadde selv en slik 7" Tab 2 en meget kort stund(fulgte med tv'en), og gav den bort til en tenåring. Tilbakemeldingen, etterhvert, var at den ofte var treg for endel spill. (Og en skal ikke undervurdere kravene fra tenåringer når det gjelder slikt)

Kanskje verdt å se på de mer ukjente merkene. De kan muligens gi mer ytelse enn de mer anerkjente merkene i denne prisklassen.

Lenke til kommentar

Litt offtopic, men jeg er på utkikk etter et enkelt nettbrett i prisklassen 1000-1500kr til en trettenåring som har bursdag. (Ja, jeg vet du ikke får all verden for den prisen, men hans krav er nok lavere enn våre.)

Noen som har noen tips i den prisklassen?

 

Hvis jeg kjenner trettenåringer rett, så har de HØYERE krav enn våre. Vesentlig. Etter min mening kan du nok ende opp med å enten kaste 1000-1500 rett ut av vinduet ved å kjøpe noe som ikke blir brukt. Eller du kan legge på penger nok til å kjøpe noe som virkelig blir brukt og som lyser opp ansiktet hans i et digert glis.

 

Jeg ville kikket på en iPad Mini tror jeg.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...