Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag fikk jeg min første store betaling for en fotojobb inn på konto! Det gir absolutt mersmak, og samme kunde har allerede gitt meg et nytt oppdrag til Torsdag! Ganske greie jobber, de gir fast pris pr. dag og jeg slipper noe form for redigering, bare sortere bildene og sende de raw-filene :)

(Har levert bilder til lokalaviser tidligere, men de betaler bare småpenger i forhold...)

 

Skulle gjerne spandert på meg mer optikk, men typisk nok, så trenger bilen litt fiks og skal gjennom en PKK innen få mnd...! Men på neste betaling kanskje...

Tenkte å handle meg en 35 f1.4L, og selge 50mm f1.4'en, siden 35'en skal nok for det meste brukes på 1Den som er 1,3crop. Kanskje det kan bli en god sommer alikavel :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nok ikke sett heeelt bort fra Sigma'en, tenkte å se om jeg kan få sett på en og/eller testet en før jeg bestemmer meg. Arendal Fotoklubb har sommeravslutning i morgen, så har jeg flaks er det noen der som har objektivet slik at jeg kan se litt på det :)

 

Må innrømme at Sigma'en ser ganske så bra ut på 1D! :p

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Sigma-35mm-f-1.4-EX-DG-HSM-Lens-Review.aspx

 

Det jeg er bekymret for er fokusproblemer og AF-hastighet/treffsikkerhet. Jeg MÅ ha et objektiv jeg kan stole på og leverer kjapt hver eneste gang. Og der er nok Canon sitt objektiv mer til å stole på! Jeg kan heller leve med å miste den brøkdelen av skarphet som Canon'en mangler mot Sigma'en.

Lenke til kommentar

Satte nettopp opp varsel på disse to bildetrådene.. hjelper neppe på kjøpelysten men!

 

Sigma 35mm f1.4 DG HSM Art

http://photography-o...d.php?t=1249570

 

Mye bra inspirasjon også på disse trådene på dette forumet! :)

 

SLEMT!

Gah :p

 

Fikk lyst til å bare selge min 50mm 1.4 og så gå på japanphoto.no imorra å kjøpe sigma 35mm 1.4 :p

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Av objektivene mine så er det Sigma 35mm f/1.4 som jeg bruker mest. Veldig allsidig brennvidde, og har ingen hemninger mot å skyte vidåpent.

 

Bruker stort sett bare Nikon 14-24mm f/2.8, Sigma 35mm f/1.4, Nikon 85mm f/1.8 og Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Har brukt Sigmaen på 50% av bildene mine så langt i år. Normalzoom savner jeg aldri, men nå hender det at jeg drar rundt på tre kamerahus også da. Som regel så bruker jeg to hus, ett med Sigmaen og ett med et av de andre objektivene.

Lenke til kommentar

Fikk lyst til å bare selge min 50mm 1.4 og så gå på japanphoto.no imorra å kjøpe sigma 35mm 1.4 :p

 

Do it! :p

 

Jeg skal ikke beholde min 50mm 1.4 om jeg bytter heller. Syntes den blir noe trang, spesielt på 1Den, og jeg vil ha noe som kan brukes på både 5D og 1D som jeg kan gå rundt med, så da har jeg valget mellom 35mm og "45,5mm" avhengig av hvilket hus jeg velger :)

 

Edit: Nå er 50mm 1.4en lagt ut for salg ;)

Edit2: Og der var den solgt...1,5 time senere.

Endret av KristianJV
Lenke til kommentar

Til dere som sikler på Sigma 35/1.4. Jeg føler med dere. Meget flott objektiv, som jeg gjerne skulle hatt i sekken. Gikk dog til innkjøp av noe annet nylig.

 

Solgte 16-35 zoomen og 90mmern, og kjøpte meg Tamron 24-70 + Samyang 14mm for penga. Virker som to flotte objektiver som nå er litt mer tilpassa mitt bruksområde. Merker at jeg har gått noe bort fra ekstremvidvinkel/vidvinkel, og så derfor ikke behovet for å ha mesteparten av objektivpenga investert i en grom vidvinkelzoom. Gleder meg til å få testa de to nye perlene litt mer!

 

Noen som forresten vet hvor man kan kjøpe Hoya HMC 400x gråfilteret i 82mm størrelse, naturligvis billigst mulig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...