Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessante betraktninger her. Jeg har tenkt litt over det selv, og strengt tatt så er det ikke mange av mine favoritter som er tatt med ultravid-vinkel, selv om det er ett par som utmerker seg. Etter at jeg solgte zoomen min har jeg vært begrenset til 50mm og 100mm, og har absolutt savnet noe videre.

Spørsmålet jeg må stille meg selv er vel egentlig om jeg skal gå for noe rundt 35mm istedenfor 21mm som jeg egentlig tenkte på.

Jeg ville ha prøvd ut begge deler før jeg bestemte meg. Det finnes veldig mange alternativer i 35mm som er både gode og billige, og dyre og billige. Du har jo samyang sin 35mm som skal være svært god. Her er forresten en ganske god sammenligner av brennviddene http://www.digitaltr...visualizer.html

 

 

Som en personlig mening vil jeg legge til at jeg synes at kvaliteten på bildene mine gikk ned når jeg gikk fra 24mm til 21mm. Dette kan det være to grunner til, 21mm hadde ikke tilt/shift og jeg syntes 21mm var merkelig å jobbe med. Når jeg kjøpte et 120 film kamera, med 43,5mm ekvilant synes jeg det tok seg opp igjen. 21mm og digitalkamera ble til slutt nesten ikke brukt og jeg solgte til slutt 21mm til fordel for et 4x5 kamera - der alle objektivene har tilt/swing, rise/fall og shift. Om kvaliteten på bildene gikk ned er derimot et tolkningsspørsmål der jeg innehar for mye bias til å kunne gi et konkluderende svar.

Endret av fredderen
Lenke til kommentar

Tror dere det lar seg gjøre å selge undervannshuset WP-DC70 til en fornuftig pris?. Har aldri vært brukt. Snublet over det på en bruktbutikk. Ser at nypris er ca 15-1600kr. Huset er gammelt (2007 ca) Tror dere det kan finnes interesse for det enda? Passer til Canon SD500. Det lå et til hus der men husker ikke hva det het, lurer på om det var dc7.. Et Zeiss Ikon lå også der.. Noen som har peiling på hva slikt kan være verdt?

 

edit: for ordens skyld, jeg prøver ikke å selge det her inne!. Bare sjekker om det kan finnes interesse.

Endret av brk
Lenke til kommentar

Det som er kjipt med de er at man må ha både blekk og papir...

Sant nok. Men disse er er litt smartere laget enn de vanlige fotoskriverene. De virker ikke helt likt en typisk blekkskriver. "blekk" og papir kommer i en pakke. "Blekket" ligger på en plastfilm som overføres til papiret vha varme. Og plastfilmen er laget lang nok til å brukes på alt papiret som ligger i pakka.

 

Har hatt mye moro med min utgave.

Lenke til kommentar

Endelig ferdig med bygg6, og så dum jeg er har jeg inngått kontrakter på to til frem til august, så det blir fortsatt ikke mye hvilepuls på meg :)

Snasen skute det. Den med rullestol-rampa, var det bygg 5? Eller en enda tidligere en?

 

Du får tid til å ta en tur inn til Oslo den 29.6? Du trenger sikker en pause da :)

Lenke til kommentar

Snasen skute det. Den med rullestol-rampa, var det bygg 5? Eller en enda tidligere en?

 

Stemmer det, "offisielt" er det bygg 5 ja.

 

 

Du får tid til å ta en tur inn til Oslo den 29.6? Du trenger sikker en pause da :)

 

Det er i orden det i år 2025 siden jeg tenkte og ta det rolig fra da av :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...