Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

På tur hjem fra fotballtrening så jeg bevegelse på et jorde ved veien. Sakket farten og så etterhvert at det var en flokk rådyr. Svingte bilen inn på en avkjørsel rett inn på jordet og så at rådyrene begynte å løpe vekk. Jeg stopper bilen, og det gjør jammen de og. Jeg sitter der i flere minutter hvor vi ser på hverandre. Et par av de "lekestanger" med hverandre, et artig skue.

 

Det var bekmørkt, men lysene lyste de opp så jeg fikk et glimt av alle sammen. Jeg drar hjem og henter kameraet og blitsen og når jeg kommer tilbake er de der fortsatt, dreiv å spiste av noen rundballer. Jeg svinger inn igjen og de løper vekk, men stopper når jeg stopper bilen. Litt spent på om det er mulig å få tatt noen blinkskudd. Er tross alt mørkt, og blitsen når ikke så langt den heller.

 

Dessverre så var det klin umulig å få fokus, selv rådyrene som stod midt i lyset av bilen var det vanskelig å få fokus på. Skuffa!

Prøvde å komme meg ut av bilen, men i det foten når snøen er de på alerten med en gang.

 

Litt artig i en ellers rimelig grå hverdag.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at det å oppgradere fra D300s til D700, har så langt vært en trivelig opplevelse. Før var iso 1600 absolutt maks for hva som er brukbart. Nå har jeg ingen betenkeligheter med å går til 4-5000. Synes virkelig at at støyen er mye bedre å se på. Ikke så grøtete.. Det er bare å glede seg til jeg får 24-70, og se hva komboen kan få til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regna litt på lønninger og utstyr istad, og har funnet ut at ved neste lønning fra avisa jeg frilanser for, så har jeg tjent inn alt fotoutstyr jeg har + nok penger til en Sigma 35mm F1.4...

 

Lucky! Jeg kjøpte meg sigmaen i midten av desember. Tror jeg har gjort 95% av alle magasin jobbene mine med den siden jeg kjøpte den. Sylskarp, fint bygd, fint utseende, osv osv. Kan ikke si nok bra om den.

Lenke til kommentar

Lucky! Jeg kjøpte meg sigmaen i midten av desember. Tror jeg har gjort 95% av alle magasin jobbene mine med den siden jeg kjøpte den. Sylskarp, fint bygd, fint utseende, osv osv. Kan ikke si nok bra om den.

 

Ingen fokusproblemer ?

I en lang tråd om Canon og dette objektivet er det mange som melder om feilfokus. Det er en haug med bilder i samme tråd som viser det motsatte, bilder som er skarpe og flotte på alle måter.

Så det er en del tvil knyttet til kjøp av denne linsa.

Lenke til kommentar

Ingen fokusproblemer ?

I en lang tråd om Canon og dette objektivet er det mange som melder om feilfokus. Det er en haug med bilder i samme tråd som viser det motsatte, bilder som er skarpe og flotte på alle måter.

Så det er en del tvil knyttet til kjøp av denne linsa.

En hel haug?

Sikker på at det ikke er snakk om den gamle 30mm'eren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...