Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Der var NAS utvidelsen ferdig; nå er det filsystemet som utvides og nye TB ruller på (også en tidkrevende prosess; holdt på 30 min og kommet til 3%).

 

Men da har jeg 30TB. 24TB kapasitet og 6TB til paritet (Raid6). Slipper å tenke på dette de neste 5 år :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt til du kjøper deg et kamera med enda flere megapiksler, også varer det bare i 2 år istedet. :p

vel, ingenting varer evig ;) tar forresten 90% av alle bildene med D4-husene; så jeg tror ikke et eventuelt kamerahus med ekstremt med megapixler vil slå veldig ut. Høy-oppløsning brukes i hovedtrekk i studio og for natur/landskap - som er en svært liten del av min totale produksjon.

Lenke til kommentar

Det er første gang jeg har bestilt noe på komplett.no. Jeg håper at den kommer til pick up point i morgen. Men hvor på "min side" på komplett.no kan jeg se hvor varen befinner seg? Det står at den er pakket og sendt fra lageret i dag tidlig. Vil det stå at den har kommet frem til pick up point når den kommer?

Lenke til kommentar

Det er første gang jeg har bestilt noe på komplett.no. Jeg håper at den kommer til pick up point i morgen. Men hvor på "min side" på komplett.no kan jeg se hvor varen befinner seg? Det står at den er pakket og sendt fra lageret i dag tidlig. Vil det stå at den har kommet frem til pick up point når den kommer?

Når du bestillte så fikk du en option om å få tilsendt svar på mob'n eller e-post. Så blir vell en av delene. Forøvrig når du bestillte til et pick up point så valgte du vell hvilken pick up point ja?

Lenke til kommentar

 

Når du bestillte så fikk du en option om å få tilsendt svar på mob'n eller e-post. Så blir vell en av delene. Forøvrig når du bestillte til et pick up point så valgte du vell hvilken pick up point ja?

 

Jeg fikk sms i dag. Ca 1,5 døgn etter jeg bestilte. Det synes jeg ikke er så galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er så kjekt når man blir bedt om å ta bilder og ikke får vite noen ting om hvordan bildet skal brukes utenom at det skal i avisvedlegg. "Format? nei jeg vet ikke noe om format?" :p

Lenke til kommentar

Er så kjekt når man blir bedt om å ta bilder og ikke får vite noen ting om hvordan bildet skal brukes utenom at det skal i avisvedlegg. "Format? nei jeg vet ikke noe om format?" :p

 

er ikke nødvendigvis så supervanlig å få vite formatet helt på forhånd. de tegner vanlig saker helt sist i magasiner ihvertfall etter at bilder og tekst er laget. så jeg bruker å ta flere forskjellige formater om jeg er usikker, og aldri croppe før jeg sender så gjør alltid AD slikt.(though, jeg retter linjer osv selv om litt forsvinner da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så kjekt når man blir bedt om å ta bilder og ikke får vite noen ting om hvordan bildet skal brukes utenom at det skal i avisvedlegg. "Format? nei jeg vet ikke noe om format?" :p

Jeg jobber i en helt annen bransje, men er ofte i situasjoner der kunden har svært magre forutsetninger for å ta beslutninger om den situasjonen de er oppe i; jeg driver stadig med akkurat dette, de gjør det kanskje en gang eller to per tiår. En del av jobben min da er å kjenne klienten godt nok til at jeg skjønner hva de egentlig er ute etter, uten at de selv klarer å sette ord på det eller spesifisere det.

 

Som proff fotograf er det forventet at en selv skal klare å velge rett objektiv og blenderåpning, å vite hvilket format som typisk egner seg i forskjellige situasjoner er bare en utvidelse av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...