Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt og kjedet meg litt og kom på at bakgrunnsbildet på mobilen min er litt utdatert, så var på tide med noe annet...

 

Bildet er av Valentino Rossi på en Ducati, fra MotoGP 2012-sesongen. Siden han nå har gått over til Yamaha igjen er det jo uhørt å ha det bildet som bakgrunn.

post-277888-0-62884000-1354199004_thumb.png

 

Så frem til ny MotoGP-sesong er i gang, så får man ha ny bakgrunn enn så lenge :p

post-277888-0-20848800-1354199008_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men sålangt er alternativene i tilfeldig rekkefølge:

...

 

Skottland er ikke noe dårlig alternativ. På en uke eller to rekker en både høylandske landskaper og vakre øyer i vest (med godt drikke til ...). Island kunne jeg også godt tenkt meg en fototur til på vårparten.

 

PS: Kom dere til Midtøsten, folkens! Spennende tider her nede. Er i Jordan nå, kom fra Jerusalem i går.

Lenke til kommentar

JapanPhoto åpner ny butikk imorgen og slår til med følgende tilbud:

 

Canon EOS 5D Mark II Før 10999,- Kun 19999,- Max 15 stk :p

Nikon D800 hus Før 19499 Kun 16999,- Max 15 stk

Sony Alpha A99 hus Før 19799 Kun 17999,- Max 5 stk

Nikon D4 hus Før 48199,- Kun 36999,- Max 3 stk

Canon EOS 1Dx Før 54999,- Kun 42999,- Max 15 stk

 

http://www.japanphoto.no/nybutikk-bogstadveien

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny iMac 27" bestilt:

 

• 3,4 GHz firekjerners Intel Core i7, Turbo Boost opptil 3,9 GHz

• 32 GB 1600 MHz DDR3 SDRAM – 4 x 8 GB

• 768 GB flash-lagring

• NVIDIA GeForce GTX 680MX 2GB GDDR5

• Apple Magic Mouse + Magic Trackpad

• Apple Wireless Keyboard (norsk) og brukerhåndbok (norsk)

• Tilbehørsett

 

:)

Lenke til kommentar

Med stor fare for å starte en fanboykrig: Hvorfor tyr mange fotografer til Mac fremfor en Windowsbasert PC? Nå skal det sies at jeg har minimal erfaring med Mac, men er godt fornøyd med PC og hvordan alt virker, PS inkludert. På papiret ihvertfall, får man jo mer ytelse for pengene (rent spesifikasjonsmessig) i en PC, spesielt hvis en er i stand til å bygge en selv.

Lenke til kommentar

Med stor fare for å starte en fanboykrig: Hvorfor tyr mange fotografer til Mac fremfor en Windowsbasert PC? Nå skal det sies at jeg har minimal erfaring med Mac, men er godt fornøyd med PC og hvordan alt virker, PS inkludert. På papiret ihvertfall, får man jo mer ytelse for pengene (rent spesifikasjonsmessig) i en PC, spesielt hvis en er i stand til å bygge en selv.

Fordi det bare virker; og ikke minst ser bra ut. Jeg har sluttet å bruke tiden på å bygge selv (gjort det før x antall ganger). Min Macbook air oppfører seg fortsatt likt som når den var ny ytelsesmessig; hvilken window maskin gjør det? ;)

 

Edit:

Så nå blir eneste Windows jeg kjører via VMware fusion (Windows 8) for regnskapssystemet.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

"Mac bare virker" - den har vi hørt før :)

 

Det Mac folk lett glemmer, er at man slipper billig-rælet som pushes ut fra Elkjøp, Lefdal osv. Kjøper man seg en Dell, Lenovo, eller HP business PC med Windows 7 i samme prisklasse som Mac, så bare virker det også.

 

Etter at Windows 7 kom, så føler jeg at maskinen hosler seg ytelsesmessig som nyinstallert.

Lenke til kommentar

Nå har jeg samlet rundt 20 minutter brukstid med Mac, så skal ikke uttale meg positivt eller negativt om Mac... Men se på min stasjonære PC, bygget selv for halvannet år siden. Aldri hatt et problem, ikke er den formatert på de ca 18 månedene eller. "Den virker bare".

 

Men mitt spørsmål var vel rettet mer imot hvorfor mange personer som jobber grafisk, om det er foto eller video eller typografering, ofte foretrekker Mac? Er det så drastisk forskjell på for eksempel PS i en Mac og PC? For min del, så ser jeg ikke hvorfor jeg skal betale mer for en Mac, når jeg kan få bortimot samme hardware for en billigere pris i en PC.

Lenke til kommentar

En stor fordel på mac er interaksjon via f.eks tegnebrett; samme hardware og helt annen verden i positiv forstand på OS X vs Windows7/8; uansett hvor mye man konfigurerer og tweaker. Forøvrig på OS X er det bare å plugge inn og alt føles og fungerer som det skal. Touchpad er også ekstremt mye bedre på OS X. Ellers har jeg ikke noen store forbehold mot Windows; synes Windows8 ytelsesmessig er veldig bra. Problemet med Windows8 er forøvrig dette hårreisende grenesnittet med 2 systemer som strengt tatt må være i strid med alle retningslinjer for brukerinteraksjon og usability som eksisterer.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Grunner til at jeg foretrekker MacBook Pro over annet:

  • OS X
  • Grei ytelse/kvalitet kontra pris
  • Design som passer meg
  • Touchpadden er milevis foran alt annet
  • Vekt og batteritid

Grunner til at jeg foretrekker OS X over Windows:

  • Da jeg skifta over i 2006, var det betydelig mer stabilt enn Windows XP - håper Windows har blitt bedre siden.
  • Jeg er vant med hvordan ting fungerer i OS X etter 6 år uten Windows
  • Plug and play er faktisk noe man kan stole på :p
  • Terminal.app
  • iCloud/iPhone/AppleTV-kompitabelt
  • Final Cut og Aperture

Linux er sikkert kult for de som ikke har behov for kommersiell programvare... :)

 

Edit: Selvbygg er ikke aktuelt for min del, siden jeg reiser rundt en hel del. 14 uker i utlandet i 2012...

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...