Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Dagens (eller nattens) lille morsomme :)

 

DustinHome reklamerer for et TAMRON AF DI 18-200/2,8 SP VC USD på sine hjemmesider. Hadde det det eksistert noe sånt til fullfurmat hadde jo faktisk vært ett røverkjøp til den prisen (den hadde nok veid ett tonn også).

 

http://www.dustinhom...p-vc-usd-nikon/

 

(og for de som lurte har jeg sjekket spesifikasjonene og det er tale om et 70-200 objektiv)

Endret av kjetikor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal jeg reise noe sted når kan ta bilder i naborommet ;-)

 

Apropos reiser

 

Lange vs korte

 

 

Xavier de Maistre foretok sin pionerreise på soverommet i 1790, og utga senere beretningen "Reise rundt i mitt værelse". Det var litt som en kommentar til datidens oppdagelsesreiser og ekspedisjoner som krevde vågemot og enorme mengder kapital. Dette var noe alle kunne gjøre; korte nærreise for å tenke, oppdage og se verden med nye øyne, uten fare for verken ville innfødte, helse eller økonomisk ruin.

Noe år senere utgav Maistre oppfølgeren "Nattlig ekspedisjon rundt i mitt værelse".

...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan dere alle være så snille å gjøre meg en tjeneste?

Trykk på lenka i signaturen min og se om det kanskje er noe du burde tenke på å gjøre. Spre lenken videre og ha den gjerne i signaturen selv.

Om dere deltar til å få litt aktivitet i tråden blir også satt pris på. Det er en viktig sak for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har lurt på en stund å bytte ut D300s`n min.. Sliter dog med hva jeg vil bytte til. Er for såvidt fornøyd med det meste med det, men ikke med høy-iso ytelse.. Tar stort sett bilder i litt mørke lokaler og innendørs. Mye konserter og events og lett pressebruk, i tillegg til alt annet jeg pusler med. Noen som har noen tanker? Det skal også sies at jeg har hatt den siden den var ny på markedet, og ønsket om "noe nytt" er sterkt...

Lenke til kommentar

Da bør du kanskje tenke på fullformat? Regner med du vil holde deg til Nikon? Isåfall er verken D600 eller D800 dumme valg. Sistnevnte har kanskje mer oppløsning enn du har behov for? Om du ikke har noe i mot å kjøpe brukt er både D3 og D3s ganske hyggelig priset på bruktmarkedet for tiden... D4 er jo selvsagt et enda bedre valg, men så koster det deretter også.

Lenke til kommentar

En D700 er jo heller ikke dumt, ganske mye likt med D300s'en du allerede har, rent layout og størrelsesmessig. Brukte min D700 til en god del konserter, og her gjør den en meget god jobb! Iso 4000 - 5000 går som regel meget bra til pressebruk med dette kameraet! Har dog skiftet til D3s selv, og det er ikke et valg jeg angrer på, så om du har økonomien til det, så kan det kanskje være verdt å ta steget noenlunde fullt ut, med mindre du kan forsvare en D4?

 

Men hva med å anskaffe mer lyssterk optikk, er det noe du kan vurdere med eksisterende hus? Mtp evt. overgang til FF, har du optikk som passer til dette?

Lenke til kommentar

Noen som har tips til gode hansker som funker sammen med et kamera? Når jeg skriver "funker med" så mener jeg selvfølgelig noen litt tynne som ikke forhindrer meg i å bruke AF-ON-knappen bak på kameraet.

Mulig du skal se der de selger fiskeutstyr da de er avhengi av flexsible hansker og vame fingre .Et anet sted de selger gode hansker er i kajakkbutikker da det er mange padlere som padler hele vinteren og også skyter mye bilder med kamera på sjøen .

Selv bruker jeg slike med åpning inni hånda slik at jeg bruker fingra frit uten at jeg trenger noe hansker

 

http://www.havpadlern.no/nettbutikk/yak-open-palm-mitt/

Lenke til kommentar

Se også litt rundt på noen av nettbutikkene som selger klær og utstyr til primært militære brukere. De har endel hansker som er laget for å varme best mulig, men samtidig muligjøre håndtering av våpen og verktøy.

 

http://equipnor.no/ og milrab.no kan være verdt å kikke på ihvertfall. Selv bruker jeg forsvarets ørkenhansker, ikke så varme, men er kalveskinn i hele håndflaten slik at man får et godt grep.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til gode hansker som funker sammen med et kamera? Når jeg skriver "funker med" så mener jeg selvfølgelig noen litt tynne som ikke forhindrer meg i å bruke AF-ON-knappen bak på kameraet.

Husker ikke navnet, men logoen er som et fossil, skal se om jeg finner det opp. Har et par hansker fra den leverandøren, de er som pilothansker og de varmer. Null problem å benytte C,S,M bryteren på D300s-en :)

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...