Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et stykk Canon 1D Mark III jeg mest sannsynlig blir å selge da jeg blir å gå etter annet type hus som passer mitt bruk bedre. Det er i veldig god stand, og med bare ca 3500 eksponeringer og full historikk på eiere (2 stk, derav ene var min bestefar som har tatt godt vare på det), med original eske og litt ekstra batteriutstyr som sikkert fulgte med. Manualer mener jeg også følger med.

 

Hva tror dere jeg kan få for dette? Vil helst ha det bort før jul, men vil ikke gi det bort heller.

Og om noen er interessert her er det bare å si ifra.

 

Mvh uTukt :)

 

Team biathlon har gjennomsnittlige bruktpriser, og foto.no sitt bruktmarked er en grei og gratis plass og selge fotoutstyr.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Team biathlon har gjennomsnittlige bruktpriser, og foto.no sitt bruktmarked er en grei og gratis plass og selge fotoutstyr.

Takker for tips! Skal undersøke videre mens jeg tar bilder av utstyret og evt. gjør det klart for salg.

 

Litt morsom sak jeg kom over under her. Mulig det er gammelt for dere, men jeg lo godt.

 

"So you wander into a field to see a man drowning in a pond. Here is the question: what lens would you choose?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har DxOMark publisert sin nye testmetodikk for telefonkameraer og testresultater fra en håndfull populære modeller. De har også en sammenligning med kompaktkameraer og gir den telefonen med hittil best resultat, Nokia Pureview 808, bedre stillfotoscore enn kompaktkameraet Canon Powershot G9, men ikke fult så bra som S100. På video scorer den bedre enn S100.

 

http://www.dxomark.com/index.php/Mobiles

 

Jeg har ikke lest om metodikken ennå, men regner med den i likhet med den vanlige sensortestmetodikken er ganske grundig og stødig.

Lenke til kommentar

JapanPhoto selger den allerede for 5999,- så det bør være håp om at den ramler i pris. Men de har ikke fått den inn ennå.

 

http://www.japanphot...85126340544-007

 

Ja, da falt ikke dette objektivet i pris som det ble håpet på av enkelte når dette ble tatt opp tidligere i tråden. Japanphoto har helller gått i motsatt retning og lagt på en tusing. Nå er prisen 7000,-

 

De pengene de skal ha ekstra håper jeg går til en som kan utvikle den hjemmesiden til noe som er brukbart.

 

Verdens mest ubrukelige nettside Japanphoto.

 

De slettet enelt og greit alle mine tidligere ordre også når de fikk ny hjemmeside, i tillegg måtte jeg lage nytt brukernav og passord.

 

På denne siden har utviklingen gått den gale veien.

Endret av Fytterakkern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, da falt ikke dette objektivet i pris som det ble håpet på av enkelte når dette ble tatt opp tidligere i tråden. Japanphoto har helller gått i motsatt retning og lagt på en tusing. Nå er prisen 7000,-

 

De pengene de skal ha ekstra håper jeg går til en som kan utvikle den hjemmesiden til noe som er brukbart.

 

Verdens mest ubrukelige nettside Japanphoto.

 

De slettet enelt og greit alle mine tidligere ordre også når de fikk ny hjemmeside, i tillegg måtte jeg lage nytt brukernav og passord.

 

På denne siden har utviklingen gått den gale veien.

De kjemper i toppen sammen med arngren.net

 

Fantastisk at det er enklere å bruke google for å finne et produkt hos japan photo, enn ved å bruke deres egen søkefunksjon...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvilket objektiv brukte du? Og, pics please :D

 

5D2 med 70-200mm 2.8 IS USM. På et ytterst godt Giottos-stativ må jeg nevne. Dette var første gang jeg testet det. Bærer vekta med glans.

 

Til mitt forsvar er dette første gang jeg har prøvd å fotografere himmelen med teleobjektiv. Mye lærdom, og dårlige bilder. 35mm er langt lettere hehe. Ute av fokus eller ikke, konturen av månene kan man se.

 

post-161752-0-18155600-1354827377_thumb.jpg

 

Jeg har hatt bedre øyeblikk med nesa rettet mot himmelen

 

 

 

post-161752-0-93669400-1354827529_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Da er 1 stk alu bilde bestilt fra JP med takk til gavekortet som ble vunnet i oktober.

Gleder meg til å se det på veggen. (Dette bildet http://www.flickr.co...o22/8211132603/)

Blir dette bra, bestiller jeg flere i større versjon.

Så var bildet skrudd på veggen. Må vente til i morgen før jeg får tatt noen bilder.

Det ble mye bedre enn jeg hadde ventet, mest fordi jeg var bekymret at objektivets svakheter skulle bli for synlig samt at bildet består av 5 eksponering satt sammen til 1 med delvis ustøtt stativ og litt vind i treet.

Må nærmere enn 1 m for å se de svakhetene. Ellers ble det mye mer glans i det enn jeg hadde trodd (positivt), spent på åssen det ser ut i dagslys, men det lover bra.

Hadde jeg visst dette skulle jeg gått for maks size på bildet, selv om dette er nesten 2x større enn A2

Anbefales! Og bra jobba av japan foto XXL. Hilsen foto amatør :)

Ps! Jeg bestilte 60x90cm

Endret av Inc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke ante jeg at 3-8mnd fravær fra BF3 ville gi meg 1-2,t timer med vente pgr 3,9gb med oppdatering som måtte lastes ned.. jeje... Blir månelyst før jeg får fyrt av noen skudd. :(

 

Men det er jo ikke det verste. Alle de gode drikkevarene mine er brukte opp før den tid :p

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Hvis det er så lenge siden du har vært innom BF3, så kan det være det dukker opp mer updates når den første er ferdig, hvertfall om du har Premium. Er jo mye artige brett som har kommet de siste mnd :D

 

- Close Quarters (nærkamp i bygninger, ikke helt min greie)

- Armored kill (Ut å løpe med sniperrifle er min favoritt og ta laaange headshots)

Og den nyeste, som kom for noen dager siden, Aftermath, er jo og ganske artig.

Samt at det har kommet mange "Soldier updates".

 

Mye å glede seg til når oppdateringene er ferdig :)

Men litt skummelt når man først setter seg ned for å spille, tiden går farlig fort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...