Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres ut som et stort steg fremover mot moderne produksjonsteknikker. Fortsatt ikke i nærheten av CPU og GPU, men langt steg forover fra de steingamle teknikkene som brukes i dagens kameraer. Det skal bli spennende å se hvordan de yter i sensortester.

 

125 nm kan også støtte spekulasjonene om 46/50 Mp sensorer.

Lenke til kommentar

Det er greit at de lysfølsomme elementene er store i areal; men hva er bestand-delene der i forhold til transistorer? Er det forskjellige teknikker for de forskjellige dopingstoffen man bruker?

 

Ellers er det vel smartere å stille slike spørsmål f.eks. til ChipWorks? Er vel neppe så mange sensor-designere som vanker i chattetråden for oss på Akam ;)

Lenke til kommentar

Tror jeg leste om dette i denne forumtråden, eller var det en link videre, er noen dager siden og korttidsminne er ikke på topp :)

 

Edit: her er tråden og det var ikke 125nm men 180nm.

 

Edit II: dette kan jo være grunnen for forsinkelsen av den nye sensoren "spekulerer".

 

Edit III: 10 år gammel er 500nm teknologien til Canon, så på tide med ny :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å finne frem på JapanPhotos nye nettsider, skulle dit for å ta kontakt med dem, men nå ser det ut som jeg slett ikke får opp innhold i noen sider? 404-feilmelding. Er det bare meg?
Startsiden til nettbutikken har en 404-melding, men hvis du klikker på noe annet så fungerer nettsiden.

Jeg har testet noen av fanene og søk som fungerer uten feil.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Fikk endelig pakken fra B&H i USA levert på døra i dag! :D

Var vel i siste liten før stormen Sandy kunne satt en utsettelse på den orderen :p

 

post-277888-0-53445000-1351611825_thumb.png

 

Passformen på objektivet var meget bra, men de til telekonverterene var noe små. kunne nok vært 1-2mm lenger..

Gleder meg til å teste fjernkontrollen også. Faren for at man tester timelapse er nok stor nå! :)

Endret av KristianJV
Lenke til kommentar

Problemet er jo at folk trur jeg er en skikkelig grinebiter hvis jeg ikke bruker smileys. Skjønner jo forsåvidt det, for smileys kan forandre betydningen av en setning eller ord rimelig kraftig. For eksempel første setningen din der Lars. Uten smiley kan den oppfattes som negativ, men med smileyen ufarliggjør du på en måte spørsmålet og viser at det bare er noe du lurer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...