Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Tror du ville sultet som profesjonell fotograf, Nautica - "Jippi! Jeg får bildet mitt på trykk denne gangen også! Nei, nei - ingen betaling - æren er nok."

 

Ja det hadde kanskje vært en ide, en grei måte å slanke seg på :)

 

Hvilken pris skal man sette på en offentlig utsmykking, skal "kunstneren" få betalt á/konto eller for verket ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si noe fornuftig om prising uten å kjenne klient, den som tilbyr en tjeneste og detaljene forut for leveransen (standardoppdrag eller skreddersøm) osv. Skal en ta utgangspunkt i kostnader + en grei avkastning havner en kanskje rundt 5-600+MVA og utgifter per time?

 

Men så lave rater er på ingen måte noe å bli rik av. Dobling eller tredobling, så begynner det å hjelpe. Men da er kanskje interessen hos kunden som skulle ha konfirmasjonsbilder rimelig laber ...

Lenke til kommentar

Vanskelig å si noe fornuftig om prising uten å kjenne klient, den som tilbyr en tjeneste og detaljene forut for leveransen (standardoppdrag eller skreddersøm) osv. Skal en ta utgangspunkt i kostnader + en grei avkastning havner en kanskje rundt 5-600+MVA og utgifter per time?

 

Men så lave rater er på ingen måte noe å bli rik av. Dobling eller tredobling, så begynner det å hjelpe. Men da er kanskje interessen hos kunden som skulle ha konfirmasjonsbilder rimelig laber ...

Eg synes en fornøyd kunde er bedre enn en fornøyd selger, så lenge jeg ikke går i minus.

Dette er jo bare en hobby.

Lenke til kommentar

... og da har du jo lagt lista sånn at selgeren også blir fornøyd, så liten grunn til å komme med innvendinger der. Personlig tror jeg middelmådige fotografer som av gammel vane tar 500kr++ i timen kommer til å slite alvorlig i møte med stadig ivrigere og flinkere amatører med stadig bedre utstyr.

Lenke til kommentar

Hmm, fikk min nye (brukte) 24-70 F2.8 i posten i dag... Det er til de grader motstand i zoomringen fra 50 til 70mm, blitt noe bedre etter å ha vridd frem og tilbake en stund. Selger tilbød seg å gi full refundering da jeg ringte og spurte hvorfor jeg ikke ble informert om denne feilen... Han sa også at objektivet hadde stått i ro i rundt 10 mnd, kan det rett og slett være lite bruk som har ført til dette? Skal ha objektivet til over helga før jeg bestemmer meg om jeg sender det tilbake eller ei. AFen sitter som et skudd hele veien, så alt fungerer jo sånn sett. Noen tanker?

Lenke til kommentar

Jeg synes denne videoen informativ og fin. Jeg hadde ikke hatt noen skrupler med å utføre dette på min 24-70 om den hadde vært slik.

 

Han visste jo tydelig hva han drev med, selv om han jo virket litt klønete. Og nesten fikk hjertestans når den ene skruen rullet ned på et av elementene. Han hadde nok ikke de riktige stjernetrekkerne heller. Her skulle han nok brukt JIS trekkere, det så ikke ut som det var det han benyttet. Men resultatet ble jo bra.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Noen av dere som har rotet dere bort i bildekritikken, nå som karakterer og evaulerinsnivåer er fjernet? Synes det er lettere å se på bilder og mene noe nå.

 

Personlig så jeg lagt meg på et tips+ nivå med kommentarene mine ...

 

Kommer jo fra gamle DigIT jeg, karakterene var en av grunnene til at jeg droppet ut derfra. Mulig jeg får ta en tur innom og sjekke ut litt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...