Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er mest sannsynlig bare sikkerhetstiltak av MS, etter Foto.no har vært i kontakt med de mange av de store tjenesteleverandørene der ute, etter datainnbruddet deres. Mange inkludert meg selv opplevde f.eks. at eBay kontoen ble stengt og jeg mottok en melding om at uautoriserte transaksjoner var blitt stoppet fra min eBay. Meldingen fra eBay var upresis, for dette kun var forebyggende. Foto.no har en sak om dette. Men for all del, følg med på alle bevegelser og bytt passord, spesielt om samme passord benyttes på flere siter.

Endret av tech8
Lenke til kommentar

For å unngå den situasjonen at noen kommer seg inn på alle kontoene man har overalt på internett hvis de får tak i ett passord, kan man jo bruke kjempekompliserte unike tilfeldig genererte passord på hver konto, og samle alt under ett hovedpassord -- jeg bruker noe Lenovo-greier som fulgte med ThinkPaden min for det, den har en utvidelse til Firefox som gjør at man får fram passordet med fingeravtrykksleseren når man logger inn. Jeg har ikke sjanse til å huske noen av passordene mine, de er 20 tegn lange tall- og bokstavsupper, men jeg trenger heller aldri å huske dem siden fingeravrykket gjør den jobben. Har backup av passordlista i en kryptert fil (TrueCrypt) i tilfelle noen stikker av med hele laptopen. Tror LastPass, som finnes for de fleste nettlesere, gjør samme jobben -- dog veit jeg ikke om jeg ville stolt på synkronisering av passordene via Internett, selv om det krypteres lokalt.

 

Anbefaler også å bruke Tor-nettleser, kryptere epost med OpenPGP med Enigmail, bruke Jitsi for kryptert XMPP-chat og kryptere SMS med TextSecure på Android. ;)

Lenke til kommentar

Er på hytta nå. Det var måne, stjerner og melkevei synlig samtidig da jeg var ute i stabburet for å hente ved.

Hentet kameraet, og plantet stativet i snøen.

Da kom selvfølgelig skyene...

Welcome to the real world. Ta deg en trøste-cognac ;)

 

Det er visst sånn det er, ja :) (ref: A.Antonsen)

Uansett helt ålreit med (DAB)radio, peis og øl.

Får vasse rundt og prøve å finne et godt motiv i morgen.

Overraskende mye snø her nå forresten.

 

Nice, L4r5 :)

Lenke til kommentar

Måtte bytte PC-skjerm her og sitter nå på en BenQ-et-eller-annet 24". Alt av jpg/jpeg ser ut som om det er i kvalitet 10 eller mindre. Ikke engang topp kvalitet ser bra ut. Bilderedigering er heller ingen enkel sak, men når jeg får sett bildene på jobbskjermen så ser de ikke så verst ut likevel.

 

Er det noen innstillinger eller andre tjuvtriks jeg kan benytte meg av for å få den til å vise bilder på en bedre måte?

 

Er det noen andre skjermer på markedet som utmerker seg med tanke på bang-for-the-bucks? 24-27" til rundt 3k, hvis det er mulig..

 

Jeg kjenner ikke skjermmarkedet i det heletatt nå om dagen, så jeg vet ikke hva jeg skal se etter en gang. Noen tips til det ovenforstående er veldig ønskelig.

Lenke til kommentar

Måtte bytte PC-skjerm her og sitter nå på en BenQ-et-eller-annet 24". Alt av jpg/jpeg ser ut som om det er i kvalitet 10 eller mindre. Ikke engang topp kvalitet ser bra ut. Bilderedigering er heller ingen enkel sak, men når jeg får sett bildene på jobbskjermen så ser de ikke så verst ut likevel.

 

Er det noen innstillinger eller andre tjuvtriks jeg kan benytte meg av for å få den til å vise bilder på en bedre måte?

 

Er det noen andre skjermer på markedet som utmerker seg med tanke på bang-for-the-bucks? 24-27" til rundt 3k, hvis det er mulig..

 

Jeg kjenner ikke skjermmarkedet i det heletatt nå om dagen, så jeg vet ikke hva jeg skal se etter en gang. Noen tips til det ovenforstående er veldig ønskelig.

Dell U2410?

Vurderer denne selv

Lenke til kommentar

Har sett litt på den, men ser mange anbefaler U2412 (som koster 1400 mindre) hvis man ikke har en kjede av komponenter og programmer som kan utnytte wide gamut. E-IPS på U2412 er uansett bedre enn det TN-panelet jeg sitter på nå. Spørsmålet er egentlig om de 1400 kronene utgjør en forskjell jeg ikke kommer til å se noe av likevel..

Lenke til kommentar

Nå som man har fri hadde det vært kjekt om det ikke regnet så syyykt mye her på sørlandet. Har planer om å ta en tur ut i "villmarken" med kameraet en tur for å se om det dukker opp noe spennende.. Men dyr/fugl liker vel heller ikke å være så veldig aktive når det høljer ned hele tiden...?!

 

Håper på oppholds i morgen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...