Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

satt ned min 50mm 1.2 jeg, trenger litt kronasjer så satt den ned til 2300 og la til teksten prutbar ved rask avgjørelse, er jo grei pris for en så skjelden diamant, spent på hvor lang tid jeg bruker på å bli kvitt den

 

edit: fått bud på 2000 nå, får jeg ikke bedre bud innen senere ikveld så slår jeg til tror jeg, kjekt med penger:P

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

da ble 50mm 1.2 solgt for 2100, litt mindre enn jeg håpa på, men til den prisen jeg ga for objektivet så er dette FET fortjeneste uansett:)

 

Det gikk jo bare et par dager, så enten hadde du riktig pris og riktig kjøper, solgte du det for billig så burde du fortsatt få mange potensielle kjøpere som ringer deg :)

Lenke til kommentar

Havnet på 13.500 for D3'en, følte meg litt flådd og ranet etterpå, men markedet bestemmer :)

 

Kamera gikk forøvrig så godt som i pluss; 29.900 (fikk det billig!); 25% mva-fradrag; avskrivning 4 år. Uten bufferoppdatering (4350 ink mva) hadde det gått i pluss med god margin; med bufferoppdatering kostet det meg ca et par 1000 å ha det i 4+ år. Kamera er ikke dyrt!

Endret av TGB
Lenke til kommentar

At kamerautstyr er dyrt er en sannhet med modifikasjoner ja.. Ihvertfall hvis man arbeider som fotograf er det jo en høyst nødvendig investering for å kunne utføre ens jobb. Kunne tjent store penger på D700en min selv, var en bekjent som ville ha det for 10 000, jeg gav selv 8000 for det i romjula. Har brukt huset på alle frilansjobbene for lokalavisa siden innkjøp som igjen har gitt meg litt over 30 000 i inntekter ved siden av skolen.

 

Men over til noe annet:

 

Vurderer litt å selge Sigma 150mm F2.8 makroen min, evt. sammen med Canon 500D filteret, å gå for mellomringer og en lense reverser til min gode gamle 50mm med manuell blenderring. Skulle gjerne lekt litt med enda større forstørrelser enn nevnte kombo tillater meg i dag. Sett at jeg går til innkjøp av et 50mm mellomringset + snudd 50mm, vil det gi meg nevneverdig større forstørrelser enn jeg får i dag?

Lenke til kommentar

Jepp, klar over komplikasjonene det medfører, lystap, forhåndsnedblending av objektivet og mørk søker osv. Ca 50 mm med mellomringer gir meg tilnærmet 1:1 forstørrelse i følge google, men har ikke funnet tall på hvordan det blir med en snudd 50mm i tillegg til mellomringene.

 

Edit: og ikke minst hvor kort arbeidsavstand en får...

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Bryllupsfotografering i morgen; ser ikke veldig lovende ut med tanke på været. Så nå er det lading av batteri, klargjøring av parvis minnekort til 4 kamerahus, optikk, Profoto studioblitser for locationbilder (forhåpentligvis ute!), 4 vanlige Nikon blitser, AA-batteri * mange, Quantum blitsbatteri, kabler, blitsbracket, profoto air trigger; stativer; triggere; pocketwizard-stæsj, reflektor og macbook til fortløpende backup :)

 

Ikke minst; bensin på bilen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...