Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja så det etter jeg la ut forrige innlegg, takker.

 

Det du sier om D3s er det jeg også har hørt fra andre kilder \ til dels opplevd fra en herlig dag hvor jeg fikk lånt meg en:) Må si at jeg sikler litt på komboen D3s og D700, ville passet meg som primært tar bilder i lavt lys på konsertscener meget bra. Samtidig så har D800en sine fristende aspekter med sin overlegne oppløsning. Er noen få tilfeller hvor jeg kunne hatt bruk for det, men av tidligere nevnte grunner så passer nok en D3s bedre for min del.

 

Edit:

 

Hovedproblemet med D3s er den hårreisende WT4 trådløs senderen, som strengt tatt er den verste konstruksjonen på denne siden av 2000-tallet jeg har sett. Kvaliteten er bra, men hvilke kontorrotte kom på den konstruksjonen; neppe noen som bruker det daglig kan jeg med stor sikkerhet si.

 

Det er godt mulig, men har til dags dato ikke hatt bruk for trådløs sending av bilder fra kameraet, og kan ikke se for meg at jeg vil få bruk for det i overskuelig fremtid heller.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Sorterte her om dagen bilder fra bekjent fotograf, ca. 1000 bilder, mesteparten var ut av fokus... og alt ser greit ut... så hvorfor irriterer jeg meg når 50 av mine 1000 er ut av fokus?..

Jobber litt for mye i 100% modus på skjermen? Eller printer du mye i A3 og større?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorterte her om dagen bilder fra bekjent fotograf, ca. 1000 bilder, mesteparten var ut av fokus... og alt ser greit ut... så hvorfor irriterer jeg meg når 50 av mine 1000 er ut av fokus?..

Jobber litt for mye i 100% modus på skjermen? Eller printer du mye i A3 og større?

 

Det er nok 100% modus... men hvorfor blir man så sykelig opptatt av noe som egentlig ikke betyr så mye?..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok 100% modus... men hvorfor blir man så sykelig opptatt av noe som egentlig ikke betyr så mye?..

Veldig godt spørsmål :) Tipper det er perfeksjonisten som har tatt overhånd.

 

Det er med andre ord på tidet med "rehab for sharpness addicts"...

første steget:

"Yes, Im a sharpness addict"...

Lenke til kommentar

Det er nok 100% modus... men hvorfor blir man så sykelig opptatt av noe som egentlig ikke betyr så mye?..

Veldig godt spørsmål :) Tipper det er perfeksjonisten som har tatt overhånd.

 

Det er med andre ord på tidet med "rehab for sharpness addicts"...

første steget:

"Yes, Im a sharpness addict"...

Skjønner din frustrasjon, jeg er lik selv også. Jeg liker at ting er 100% i fokus og skarpt, men i de fleste tilfellene kan man slippe unna med det meste. Kunder kommenterer ikke veldig ofte at fokus sitter i front/bak (det har skjedd, men ikke ofte). Forøvrig har man ofte nok bilder til at man ikke trenger bruke bilder hvor fokus ikke sitter 100% (enten det er hardwarefeil, eller brukerfeil... for meg har det stort sett vært egen feil når jeg bommer).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

*melder seg på skarphets-avrusning*

 

Alltid bedre å bruke tid på lys og skygge enn skarphet. :)

 

Trodde det hengte samme, først så tar man endel skarpe, så havner man på skyggesiden og til slutt ser man lyset :p

 

høres ut som du kan være vår åndelig leder i ferden fra skarphet til lyset!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...