Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Er det flere som har større glede av å ta bilder enn av å vise/print/henge/skrive-ut/poste osv ?.. I det siste klarer jeg så vidt å motivere meg til facebook - akam/flickr går på tomgang...

Hele prosessen med å ta bildene, framkalle dem og lage forstørrelser er gøyal. Montering, innramming og slikt kan også være koselig, men presentasjon på Internett har jeg en tendens til å prokrastinere på ubestemt tid ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Er det noen som har brukt X10 og X-Pro 1 og kan si noe om likheter/forskjeller?

 

Har kun teste "beta" av X-Pro 1 og syns den var både treg generelt og med autofokus som slett i ganske enkle situasjoner... dvs mye mindre imponert av X-Pro 1 kontra X10. Føles også alt for overpriset og her spesielt med tanke på NEX-7

Lenke til kommentar

Har akkurat innsett at Tumblr er genialt for sånne nattemennesker som meg. Laga nettopp et innlegg med tre bilder og litt tekst, som automatisk blir publisert klokka 11:00, og linka til både på facebook og twitter. Så med andre ord kan jeg lage innlegg når jeg er mest aktiv, og så forsvinner ikke facebookpostene/tweetene når normale mennesker er våkne. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kun teste "beta" av X-Pro 1 og syns den var både treg generelt og med autofokus som slett i ganske enkle situasjoner... dvs mye mindre imponert av X-Pro 1 kontra X10. Føles også alt for overpriset og her spesielt med tanke på NEX-7

Det er vel med X-Pro 1 som resten av husene i X serien - de trenger en tre-fire runder på firmware, og store endringer i standard oppsett.

 

Jeg tenkte mer på om det er en felles tråd angående filosofien rundt bruk og instillinger i menyene.

Lenke til kommentar

...

Det er vel med X-Pro 1 som resten av husene i X serien - de trenger en tre-fire runder på firmware, og store endringer i standard oppsett.

 

Jeg tenkte mer på om det er en felles tråd angående filosofien rundt bruk og instillinger i menyene.

 

For meg ble det alt for overveldende mye informasjon og turen i menyen - men så har ikke jeg satt opp kamera etter mine preferanser heller. Ble en crash mellom retro looken og treghet + mye knoting.

 

Men NEX-7 var det bare å ta kamera ut av eske - resten føltes ganske snappy og naturlig...

Lenke til kommentar

Et spørsmål til Lightroom folket.

 

Photoshop CS og Elements har jo et system der lisensen må deaktiveres før avinstallering (f.eks for å flytte til ny PC eller reinstallasjon av Windows). Hvordan er det med Lightroom? Kan ikke finne et tilsvarende valg i menyene der.

 

Hvis dette systemet ikke er implementert i LR, hva er da reglene for installasjon/bruk på flere maskiner?

 

Grunnen til spørsmålene er at jeg sitter fortsatt og debugger PC'en med flaky oppførsel og korrupte bildefiler. I den sammenheng sitter jeg og gjør ting i LR; mens eieren sitter og jober på en låne PC med LR installert (samme lisensnr). Det ser ut til å gå greit ...

Lenke til kommentar

For meg ble det alt for overveldende mye informasjon og turen i menyen - men så har ikke jeg satt opp kamera etter mine preferanser heller. Ble en crash mellom retro looken og treghet + mye knoting.

Synes jeg må mye inn i menyene på X10, men det er synes jeg mange kameraer er plaget med ... Tar tid å få satt opp alle preferansene sine.

 

Men NEX-7 var det bare å ta kamera ut av eske - resten føltes ganske snappy og naturlig...

Har klådd til på NEX-7, men likte ikke det huset noe særlig.

Lenke til kommentar

...

Synes jeg må mye inn i menyene på X10, men det er synes jeg mange kameraer er plaget med ... Tar tid å få satt opp alle preferansene sine.

 

...

Har klådd til på NEX-7, men likte ikke det huset noe særlig.

 

Jeg syns NEX-7 er flott bygd og føles helt konge. hadde nex-5n ei stund og var strålende fornøyd med den. Men NEX er litt utenfor min budsjett akkurat nå, så jeg vurderer faktisk Nikon V1 - kamera som jeg i utganspunkte mislikte ganske sterkt - men mulighet for å bruke alle mine objektiver veier opp for de svakhetene som er i V1...

Lenke til kommentar

Flaks at jeg nettopp var å avleverte canonkameraet mitt da, mot en fin bunke tusenlapper! :p

 

Tror jeg har bestemt meg for X100 istedet for X-Pro 1 - 98% av bildene mine siden jeg kjøpte 35L har blitt tatt på 35mm. Så da må jo den brennvidden passe bra for meg. Resten av pengene går inn på kamerafondsparekontoen, til jeg finner ut at jeg trenger speilrefleks igjen. :)

Lenke til kommentar

Er det mulig?!

 

Egen arbeidsgiver kjenner ikke igjen lensflares, men slår det opp som en nyhetssak.

 

 

Tove Kymre var i et bryllup på Kjerringøy da hun natt til sankthansaften fotograferte lysfenomenet som ikke var mulig å se utenom kameralinsa.

Ikke bli overrasket; med over 90 i IQ klarer man skjønne hva dette er bare ved å se på bildene ;)

 

Edit:

Men ikke første i historien; bryllupsbildene jeg tok på lørdag fikk jeg 1 bilde som fanget 1 annen blits skrått i mot (ble veldig kul effekt). Det var også et stort mysterie for enkelte å skjønne hva var :) Ble spurt om jeg hadde lagt effekt på bildet........ UFO var aldri tema forørig ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...