Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, men en skulle da forvente at en journalist som faktisk må ta endel egne pressebilder var i stand til å se hva denne "ildkulen" var.

Ikke uenig, regner med journalisten får høre det i ettertid (til evig tid) ? :)

 

Flere som skal til Drammen for å ta bilder av håndballdamene (landslaget) fredag - søndag ?

Lenke til kommentar

...

Synes jeg må mye inn i menyene på X10, men det er synes jeg mange kameraer er plaget med ... Tar tid å få satt opp alle preferansene sine.

 

...

Har klådd til på NEX-7, men likte ikke det huset noe særlig.

 

Jeg syns NEX-7 er flott bygd og føles helt konge. hadde nex-5n ei stund og var strålende fornøyd med den. Men NEX er litt utenfor min budsjett akkurat nå, så jeg vurderer faktisk Nikon V1 - kamera som jeg i utganspunkte mislikte ganske sterkt - men mulighet for å bruke alle mine objektiver veier opp for de svakhetene som er i V1...

 

Steve Huff har tatt en ny slags oppsummering av Nikon V1 som kan være verdt å lese.

 

stevehuffphoto.com

 

PS ! Han har også lagt ut en "Crazy" sammenligning mellom Nikon V1 og Leica X2 som de fleste burde ta en titt på, spesielt med tanke på prisforskjellen.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

...

 

Steve Huff har tatt en ny slags oppsummering av Nikon V1 som kan være verdt å lese.

 

stevehuffphoto.com

 

PS ! Han har også lagt ut en "Crazy" sammenligning mellom Nikon V1 og Leica X2 som de fleste burde ta en titt på, spesielt med tanke på prisforskjellen.

 

Takk for linken! det må jeg si var spennende lesestoff, Leica X2 var og vil aldri være aktuell for meg. Men jeg har kommet til det punkte der jeg inser at "bilde er bedre enn ingen bilder" og at "bilde fra V1 bedre enn fra iPhone", og det siste er at jeg kan faktisk selge bilde fra V1 - det kan jeg ikke med bilde fra mobiltelefon...

 

Også bare det å ha kamera med seg er så utrolig viktig for meg - trodde idiotisk nok - at D800e skulle være så mye mer mindre å lettere å ta med seg enn D3-serien... der tok jeg grundig feil. Olympus irriterer meg med den verken-eller-sensor og sykt overprisete objektiver. Sony NEX-7 er alt for kostbar for meg - urealistisk priset kamera...

 

Mens Nikon V1 virker perfekt. Også bruker den samme battari som D800E så jeg får 1 til battari og ladder så jeg kan lade 2 stk samtidig for ganske OK pris.

 

Men det er forsatt vanskelig å gå for Nikon V1 + 10mm + Nikon FT-1 til 7400,- når det er prisen på nytt Nikon D7000 som også bruker samme battari og ladder og har 1.5 crop...

Lenke til kommentar

Nikon 1 serien kommer aldri til å bli noen stor suksess; 1" sensor hører hjemme i en entusiast-kompakt. Ikke i et system med utskiftbar optikk.Hadde V1 vært basert på sensoren til D7000, så tror jeg det kunne ha blitt interessant.

Helt enig. 2.7 crop er ikke hovedproblemet forøvrig, manglende enkel tilgang til manuelle innstillinger er derimot et stort problem?

 

Hadde de bare sett på Leica M9 og pakket inn en 1.5 crop sensor og en fornuftig pris derimot

Endret av TGB
Lenke til kommentar
1" sensor hører hjemme i en entusiast-kompakt. Ikke i et system med utskiftbar optikk.

Jeg ser ikke problemet så lenge størrelsen på kamera og optikk følger størrelsen på sensoren, men akkurat i Nikon 1 sitt tilfelle er kanskje størrelsen på kamera og optikk litt større enn størrelsen på sensoren skulle tilsi.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en Targus skulderbag når jeg pakker så lett. Har plass til en padde eller 12" laptop og diverse småting.

 

edit: Passer det med en "gratulere med nytt kamera" nå?

Fin den, får ta den med i vurderinga. :)

 

Passer fint å gratulere nå, ja. Deilig med noe kompakt med favorittbrennvidden min. Spørs hvor lang tid det tar før jeg får fullformatabstinenser though. ;)

 

Domke f5xb har jeg, passer perfekt til e-m5 med 12mm og 45mm

Ah, får den til og med i RuggedWear-utgave! (som er den kuleste av Domke-stofftypene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...