Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Kommet tilbake i fra en kjølig ski-/foto - tur.

 

-12 grader og var ute i 2,5 time. Fikk prøvd ut fjernkontrollen som kom på tirsdag.

 

Noe helt annet det å ta bilder i helt stummende mørke og ikke helt vite hva man sikter etter. Gjenstår og se hvor mange bilder som er brukbare da. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har noen erfaring med Canon 35mm f2 til konsertfoto..?

 

Ble spurt om å dekke en konsert i Storsalen på Samfundet i Trondheim nå på lørdag (mellomstort lokale, ca 1000 pers), men så ble jeg plutselig litt redd for at jeg kanskje havner mellom to stoler brennviddemessig.

Har kun 50mm 1,4 og 70-200 2,8 som er lyssterke nok til formålet akkurat for øyeblikket. Lurer på impulskjøp av 35 f2.. :hmm:

35mm er min desidert mest brukte brennvidde på konsert - forutsatt at jeg har muligheten til å gå helt nær scena.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort et kupp idag...

http://www.amentio.n...c/p3779890.html

Det er vel ganske normal pris for det objektivet. Greit at det følger med i kit for et par hundrelapper, men skal du kjøpe det løst så får du ikke "kit-rabatten" og da blir det en del dyrere. For eksempel hvis du har slengt ditt gamle i bakken, så må du betale full pris for det nye, og den er ca. 1500 kroner.

 

Om det derimot er verdt 1500 kroner, er en annen sak. Bedre å legge i en tusenlapp og få et Sigma/Tamron-objektiv som er en god del bedre.

Lenke til kommentar

Noen annet. Gladnyhet?

Det sies at ett glass rødvin om dagen er godt for helsen. Men det er alkoholen, ikke rødvinen, som har den påviste positive helseeffekten. Altså er øl like «bra».

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7957059

 

Jeg syns det var en fin nyhet. Rødvin klarer jeg sjelden å svelge, men øl derimot..

Gladnyhet :) Får pleie helsen litt i kveld da :p

Lenke til kommentar

Fikk nettopp en forespørsel om filming til ett pakistansk/indisk bryllup, sermoni i 2 dager. Første dagen er det ca. 5 timer og den andre dagen er det i ca. 6 timer.

 

Noen i Østfoldområdet som kunne tenkt seg dette så send meg en pm så videreformidler jeg kontaktinfo til dem. Jeg driver nemlig ikke med video.

 

btw: Bryllupet er den 27 og 28 april i Moss.

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...