Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er et unix/linux shell du er ute etter, så er neste spørsmål. I hvilken forbindelse?

Litt forskjellig. Ikke en seedbox hvis det er det du lurer på ;) irc, litt web-tjenester og for å kunne teste ting off-site. I disse dager får man vel også grisebillige VPS'er, men hva skal man gå etter liksom.

Lenke til kommentar

Hvis det er et unix/linux shell du er ute etter, så er neste spørsmål. I hvilken forbindelse?

Litt forskjellig. Ikke en seedbox hvis det er det du lurer på ;) irc, litt web-tjenester og for å kunne teste ting off-site. I disse dager får man vel også grisebillige VPS'er, men hva skal man gå etter liksom.

Seedbox*? Er like blank. Er det ikke bare å resiruklere en gammel PC og installere linux på den?

 

 

*) Ok, har googlet det. Så da vet jeg hva du ikke skal ha.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Seedbox*? Er like blank. Er det ikke bare å resiruklere en gammel PC og installere linux på den?

 

 

*) Ok, har googlet det. Så da vet jeg hva du ikke skal ha.

Shell er populært for slikt.

Vel ja, men samtidig så ønsker jeg ett som verken er hjemme eller på jobb-maskina. Noe med god hastighet* og som jeg kan nå overalt.

 

*(Jeg har treig adsl hjemme, slik er det på "bygda").

Lenke til kommentar

Det er en måte å si det på, ja. Men det trenger ikke være en boks, enten kun shell eller som en vps.

Her kan man finne noe grisebillig, men avogtil skeptisk til hvor stabile/seriøse enkelte av de er.

Det jeg ser som det største problemet med slike løsninger, er stabilitet og ytelse. Jeg vil ikke være overrasket om du får bedre ytelse med en liten boks hjemme med dynamisk DNS, selv via en treg ADSL linje.

 

Men hvis du ønsker lett tilgang til shell for å kunne teste ut shell scripting, så er det kanksje like greit å installere cygwin på PC'en din?

Lenke til kommentar

Leste dette hos nrk

Siri ble truffet av trailer på E6 - sjåføren kjørte videre

---....

Selv vet ikke Martinsen helt hva som skjedde, men ifølge vitner blir bilen truffet av et forbipasserende vogntog som har fått sleng på hengeren.

 

Hun mister kontrollen over bilen og snurrer et par ganger rundt, før hun havner i grillen til vogntoget.

 

– Jeg blir skjøvet foran vogntoget noen meter, før jeg blir kastet til siden og får en ny krasj på venstre side

----.....

Ifølge vitner og politi var det en polsk trailer som fikk sleng på tilhengeren og traff Siris Peugeot.

 

Det fikk meg til å tenke på denne fra i fjor høst, da i vg.

Dette lærer polske vogntogsjåfører på kurs

- Kommer det en personbil i veien for deg, så kjør på den. Den er lavere enn beina deres.

 

Huff..

Lenke til kommentar

Mange her som vurderer nytt kamera med flere spennende ting på vei mot (nett)butikkene de neste par månedene, eller er folket happy happy joy joy med det dere har i veska/bagen nå om dagen ?

Man har jo alltid lyst på noe nytt ...

 

Jeg er usikker - kombinasjonen GH2, E-P1 og E-30 burde holde på hus-siden; men det er noen mangler på objektiv-siden.

 

Er mest spent på hva OM-D blir, dernest de to nye zoomene til Panasonic (12-35 f/2.8 og 35-100m f/2.8).

 

Mangler noe videre 14mm (2x crop), og det bør jeg gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Mange her som vurderer nytt kamera med flere spennende ting på vei mot (nett)butikkene de neste par månedene, eller er folket happy happy joy joy med det dere har i veska/bagen nå om dagen ?

Er mildt sagt drittlei D80-en min nå og føler meg nesten litt stolt over at jeg har holdt ut med den så lenge. :p Hater støyegenskapene og sitter bare og tripper etter å bestille D7000. Hadde vært kjekt å gått over til fullformat etter hvert men det får vente, i mellomtiden tenkte jeg det kunne være gøy å eksperimentere med film på speilrefleks.

Og apropos film så har jeg fått premien fra Månedsutfordringen (Creative Vado), en veldig artig liten sak. Lett å ta med seg over alt så tror den skal bli fast følgesvenn i veska.

Lenke til kommentar

Huff..

Det kan du si. Men jeg er ikke så sikker på om det er en sammenheng her. Mistenker heller at sjåføren er så trøtt at han ikke fikk med seg hva som skjedde og hadde nok med å holde bilen på veien.

huff til det og

----

noe annet

Dell datamaskiner.

På dem kan man innstallere winXP uten å måtte aktivere etterpå fordi man har en plate spesielt for dell maskiner. Kan man da innstallere win7 som man ikke kjøper fra dell på dem? Også aktivere som vanlig? Jeg bare lurer, for jeg har en dell bærbar som jeg kanskje vil prøve win7 på.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...