Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Nordmøre såg det lovende ut en stund men så skyet det over omtrent når himmelen begynte å lyse opp. Jeg fikk sett at det var kraftige saker og gjorde meg klar til å dra ut bare for å oppdage at jeg hadde glemt å lade batteriet. Kvelden ble istedet tilbragt foran div nettbutikker og endte opp med å bestille noen backupbatteri fra dealextreme.

 

Man blir aldri for gammel for å gå over bekken etter kunnskap som brura så fint sa det en gang for lenge siden.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Jeg dro ut en tur. En kamerat ringte, så ble jeg med noe folk ut. Ene hadde kompaktkamera og var småfull. Han ga opp da blitsen begynte flashe. Den andre hadde glemt batteriet hjemme.. Så vi var to da som sto og prøvde å få tatt noen bilder. Det er jo hyggelig med selskap, men jeg trives egentlig best med kameraet helt alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal fakturere ut en liten sum.

Slik jeg forstår det kan jeg gjøre dette som privatperson uten å måtte skatte - sålenge det ikke passerer 50k, riktig?

Samtidig har jeg også ett enkeltmannsforetak som jeg langt ifra har fakturert ut i nærheten av 50k i.

Hva vil egentlig lønne seg for meg? Vil det bli ett fett om jeg fakturerer som privat person eller som bedrift?

Lenke til kommentar

Jeg skal fakturere ut en liten sum.

Slik jeg forstår det kan jeg gjøre dette som privatperson uten å måtte skatte - sålenge det ikke passerer 50k, riktig?

Samtidig har jeg også ett enkeltmannsforetak som jeg langt ifra har fakturert ut i nærheten av 50k i.

Hva vil egentlig lønne seg for meg? Vil det bli ett fett om jeg fakturerer som privat person eller som bedrift?

 

Enkeltmannsforetak er deg også som privat person, så alle inntekter skal oppføres som momsberettig inntekt, men som du sier under 50K slipper du og betale moms, eneste som du slipper og oppføre er hvis du mottar lønn fra en annen bedrift som en vanlig lønnstaker.

Lenke til kommentar

Enkeltmannsforetak er deg også som privat person, så alle inntekter skal oppføres som momsberettig inntekt, men som du sier under 50K slipper du og betale moms, eneste som du slipper og oppføre er hvis du mottar lønn fra en annen bedrift som en vanlig lønnstaker.

Takk, det høres logisk ut.

Da fakturerer vi bare ut :)

Lenke til kommentar

Forresten så fikk jeg ikke lov til å ta med Sony NEX-5n'en inn på konsert på ABC i Glasgow. Hvorfor? Objektivet var for stort. Yep. Objektivet var for stort. Vanlige kompaktkamera var derimot lov. Jeg kunne dog ta med min Galaxy S II og filme alt i HD, securitybitchen sa at telefonen kunne jeg filme med så mye jeg ville. Jeg protesterte, men kom ingen vei. Hun tok også vannflasken min, med den begrunnelsen at jeg kunne kjøpe vann i baren. På vei ut så tok jeg fram den sveitsiske lommekniven min og spurte om det ikke var bedre at hun tok ifra meg den neste gang, i stedet for å mase med vannflasker og kamera.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forresten så fikk jeg ikke lov til å ta med Sony NEX-5n'en inn på konsert på ABC i Glasgow. Hvorfor? Objektivet var for stort. Yep. Objektivet var for stort. Vanlige kompaktkamera var derimot lov. Jeg kunne dog ta med min Galaxy S II og filme alt i HD, securitybitchen sa at telefonen kunne jeg filme med så mye jeg ville. Jeg protesterte, men kom ingen vei. Hun tok også vannflasken min, med den begrunnelsen at jeg kunne kjøpe vann i baren. På vei ut så tok jeg fram den sveitsiske lommekniven min og spurte om det ikke var bedre at hun tok ifra meg den neste gang, i stedet for å mase med vannflasker og kamera.

 

Sånn går det når man kjøper NEX. Hadde nok kommet inn med en X100 eller en *sett inn Micro4/3 kamera her* med 20mm eller noe sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk følgende melding på Flickr nylig. Skal jeg slå til på dette?

 

 

 

Hi,

 

I'm an assistant photo editor for TravelandLeisure.com. We're putting together an online slideshow of the World's Prettiest Winter Towns, and Røros has been chosen as one of the featured towns. I was wondering if I could include your photo in the slideshow:

 

www.flickr.com/photos/puttis/3092962429/

 

If this is OK with you, please let me know how you would like to be credited (full name and/or website URL).

 

In addition to possible publication on TravelandLeisure.com, American Express Publishing (and its affiliates and licensees) may reproduce, distribute, display and publish the images taken in and via webpages, websites and other publications, products and services that contain, exhibit, or are branded with the name or logo of the Magazine or Website, and use the Photographs for the promotion of the foregoing.

 

By providing the images to TravelandLeisure.com you thereby confirm that you grant American Express Publishing the rights to use the Photographs as described above, you have those rights to grant, you represent that such use will not violate the rights of any third party, and you agree to take full responsibility for same.

 

Please provide the appropriate credit information by replying to this email. We would be more than happy to provide a link to your site.

 

We look forward to receiving your swift confirmation by a simple response to this message.

 

Feel free to reach out with any questions.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...