Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I morgen har bildene dine ligget der i en uke uten at noen har kommentert dem. Noen tanker/kommentarer rundt det?

 

Tja, da må de jo være så hinsides bra at det ikke er noe å utsette på dem da...

 

Fra spøk til alvor så må jeg først få påpeke at det ikke bare er mine bilder som har ligget der en uke ukommentert, men også de andre som har deltatt i tråden. Man må ikke nødvendigvis kritisere det siste bildet i tråden. Det får meg til å tenke to ting:

1) At folk ikke vil delta i en "krass" bildekritikk.

2) At folk ikke sjekker akkurat det underforumet.

 

Punkt 2 kan jeg forstå. Det har lenge vært mye vissvass der og nå har det kommet et alternativ via digit.no. Punkt 1 syns jeg isåfall er litt underlig. Jeg har hørt om at folk vil ha en mer omfattende kritikk og ikke bare disse BK-trådene, men når det først kommer noe konkret - et sted der man kan være kritisk uten få få sure ansikt tilbake - så er det ytterst få som deltar.

 

Akkurat hva som er grunnen til at det ikke har kommet svar i tråden på ca en uke vet jeg ikke, men det er noen av mine tanker. Om jeg var for krass i min kritikk så er det jo i så fall bedre at folk påpeker det, enn at det bare står stille.

Lenke til kommentar

Akkurat hva som er grunnen til at det ikke har kommet svar i tråden på ca en uke vet jeg ikke, men det er noen av mine tanker. Om jeg var for krass i min kritikk så er det jo i så fall bedre at folk påpeker det, enn at det bare står stille.

 

Kan bare for egen del si at jeg har ventet på å få tatt et bilde som kan legges ut, uten hell. I tillegg er jeg ikke i form til stort annet enn litt krangling, og en skikkelig kritikk krever endel synes jeg.

 

Og nå synes jeg i tillegg at det ser ut til at digit blir egnet for å ta over rollen til denne tråden, og det er jo det beste.

Lenke til kommentar

I morgen har bildene dine ligget der i en uke uten at noen har kommentert dem. Noen tanker/kommentarer rundt det?

 

Tja, da må de jo være så hinsides bra at det ikke er noe å utsette på dem da...

 

Fra spøk til alvor så må jeg først få påpeke at det ikke bare er mine bilder som har ligget der en uke ukommentert, men også de andre som har deltatt i tråden. Man må ikke nødvendigvis kritisere det siste bildet i tråden. Det får meg til å tenke to ting:

1) At folk ikke vil delta i en "krass" bildekritikk.

2) At folk ikke sjekker akkurat det underforumet.

 

Punkt 2 kan jeg forstå. Det har lenge vært mye vissvass der og nå har det kommet et alternativ via digit.no. Punkt 1 syns jeg isåfall er litt underlig. Jeg har hørt om at folk vil ha en mer omfattende kritikk og ikke bare disse BK-trådene, men når det først kommer noe konkret - et sted der man kan være kritisk uten få få sure ansikt tilbake - så er det ytterst få som deltar.

 

Akkurat hva som er grunnen til at det ikke har kommet svar i tråden på ca en uke vet jeg ikke, men det er noen av mine tanker. Om jeg var for krass i min kritikk så er det jo i så fall bedre at folk påpeker det, enn at det bare står stille.

For min del visste jeg ikke om denne nye type kritikktråd. Gir jeg kritikk på bilder skjer det som oftes i rykk og napp og denne tråden ble tydeligvis opprettet midt mellom min rykk og napp periodet.

For det andre er for uoversiktlig og jeg mister lett oversikten samt motivasjonen oppe med så mange bilder på en gang (jeg vet man kan kritisere et bildet om gangen)

 

Å gi kritikk krever tiltak, det tar tid og man må faktiske tenke seg om før man rabler ned.

Endret av Inc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg først sjekker underkategoriene som kritikktråden og fotoaktiviteter først når alle andre kategorier på fotoforumet er sjekket og det ikke er noe nytt å finne :(

 

Vel, da konstaterer jeg midlertidig at det går ann å slakte en haug med bilder uten å bli slaktet tilbake :)

 

Tok en titt på dine innlegg, og etter min mening var du alt for snill på enkelte bilder! :D

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Har vært så mye annet styr så ikke fått med meg mye av digit.no og akam.no hva som skjer videre her. Er meningen at man skal bruke begge sidene eller en form for sammenslåing ?

Tanken er vel mer at digit.no håndterer bildekritikk og akam.no håndterer foto-nyheter. Og så prater vi sammen på diskusjon.no

Lenke til kommentar

Da har bestilt meg Canon MT-24 Makro blitz fra statene.

Ca 900 ish dollar + litt mva når den kjem til Norge vil eg tru.

 

(blitz + adapterring + frakt)

 

8K for den i norge var litt for drugt syntes eg.

 

Den skal monteres på Canon 100mm L f2.8 objektivet mitt...

 

Skal bli spennende!

 

Edit: Navnet er vist: "Canon Macro Twin Lite MT-24EX Flash"

 

Last Location:Philadelphia, PA, United States, Tuesday, 08/16/2011

Jaja, tar vel ikkje så lenge da før det er kommet i Norge?

Philadelphia er jo på austkysten.

 

Philadelphia, PA, United States 08/16/2011 1:29 A.M. Export Scan

Maspeth, NY, United States 08/15/2011 10:29 P.M. Departure Scan

08/15/2011 6:41 P.M. Origin Scan

United States 08/15/2011 1:50 P.M. Order Processed: Ready for UPS

 

 

 

Kva er det som tek over for UPS når pakken når Norge da?

Trur ikkje UPS har biler her i Sogn.

 

 

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en pakke med objektiver på eBay, og det er to Olympus-objektiver (om-fatning) som jeg ikke får benyttet. Er det noe interesse for slikt på bruktmarkedet, i så fall, noen som vet verdi?

 

Objektivene er som følger:

Vivitar 28-70mm f3.5-4.8

Olympus F.Zuiko Auto-S 1:1.8 50mm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...