Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig at mitt bilde er plukket ut i finalen i Fotokonkuransen i Romerikes Blad, håper dere vil hjelpe meg med en stemme slik at jeg kan gå helt til topps og vinne en ukes fotoworkshop i Italia.

 

 

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5688933.ece?start=3

Stemme avgis ved å sende en sms. Send kodeord RBSTEM RB12 til 2005 (5 kr pr stemme).

Alle stemmer og evnt "reklamering" motas med takk og håper at jeg kan jobbe videre på både gleden og kanskje erfaringer og utstyr jeg kan få igjennom denne konkurransen.

 

Må også takke dere her på diskusjon.no, hadde aldri i verden blidt så interessert og lagt ned så mye tid i dette hvis det ikke var for dere. Bilder og det hele skal deles med dere

 

Edit: Nå med fungerende link

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Macbook Pro 15" med i7 2.2ghz, 4gb ram, 128gb ssd, 1680*1050 skjerm - 17,200,-

 

ELLER

 

Macbook Air 13" med i7 1.8ghz, 4gb ram, 256gb ssd - 12,300,-

 

Har overbevist meg selv om det ene eller andre i hele går og i dag, og klarer fortsatt ikke å bestemme meg. Proen er dobbelt så rask, og bedre skjerm, men Airen er 5000 kr billigere, og langt lettere, og har SSD. Skal jo ha denne laptopen til foto på universitet til høsten, så den må jo duge til ganske tung redigering, noe jeg har inntrykk av at Airen har ut i fra reviews.. But still. Noen som har peiling?

Endret av olelovold
Lenke til kommentar

Har ikke peil på mac eller forskjellen på Pro og Air, men har veldig lyst på Air'en :)

 

Hvis du tar Air'en tror jeg du fortere vil savne en ekstern skjerm med større oppløsning, enn om du tar Pro'en. Skal du forberede bilder for print bør du uansett ha en skerm med større fargerom.

Lenke til kommentar

Det jeg tenker for Proen sin del er at jeg kjøper med 128GB SSD fra Apple, og så etterinstallerer jeg en 1TB 7200rpm i Optibay, hvor jeg har alt av bilder/musikk osv.

 

Update: Der gikk jeg for Airen med i7 1.8ghz og 256gb ssd. I følge anmeldere er den kraftig nok til hard bildebehandling. Problemet er skjerm og lagringsplass, men det løser jeg med et TB-display og et lite tårn med eksterne harddisker.

Endret av olelovold
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andre her som har problemer med firefox 6.0 ?

 

Maskinen er blitt veldig treg og vil ikke godta kommandoer direkte, må holde pekeren over en stund før jeg kan trykke.

 

Edit: vet ikke om det var FF sin skyld, måtte ta en system-gjenoppretting og nå virker alt i orden.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Andre her som har problemer med firefox 6.0 ?

Har oppgradert, men kein angst.

 

 

For og være helt ærlig så tror jeg det var batteriene i musa som begynte å bli dårlige, på et uheldig tidspunkt :whistle:

 

Selv etter gjenopprettingen begynte jeg og få de samme problemene, men har nå byttet batterier så vi får se om det bedrer seg.

 

Edit: apropos batterier, har "stjålet" disse fra jobben for ikke så lenge siden da jeg gikk akutt tom her en kveld, vi har faktisk vært veldig missfornøyd med levetiden på dem, omtrent 1/3 kortere levetiden andre billigbatterier "biltema", så ikke kjøp engangs GP-batterier.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...