Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er normalt en type som er åpen for det meste, og stiller meg positiv til nyvinninger, men sammenslåingen med digit.no har ikke dratt med seg noe positivt. Med unntak av et par nye brukere som faktisk deltar aktivt i tråder er det ikke mye å rope hurra for.

Endret av FredrikV.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en sånn ting jeg egentlig kan, men jeg er ikke bra og kan desverre ikke hjelpe deg. Men, dette er ganske mye arbeid å be om omfattende hjelp til. Hvis du i stedet eksperimenterer med de bloggstedene som finnes, og gjør deg kjent med å sette opp bildegallerier og tester ut skins/themes for ulikt design, så kan du få endel hjelp fra mange forskjellige med de ulike stegene. Uansett er det lurt at du til slutt har kontroll over hva som skal til, sånn at du kan fikse det når noe skjer. Når du får stor nok omsetning og fortjeneste til å sette bort jobben så vil du også ha nytte av den erfaringen. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg er normalt en type som er åpen for det meste, og stiller meg positiv til nyvinninger, men sammenslåingen med digit.no har ikke dratt med seg noe positivt. Med unntak av et par nye brukere som faktisk deltar aktivt i tråder er det ikke mye å rope hurra for.

 

Kan ikke være mere enig.

Lenke til kommentar

D700 min er på rep. Horisontal linje 1px høy gjennom hele nedre del av bildet på høy iso. Jæsklig irriterende! Flaks at jeg har X100 i backup.

 

Tror forresten ikke jeg gidder å ta med den 27" iMacen min til UK, så har lagt den ut til salgs og kjøper meg heller en top-specca MBP/A. Er de nye Air gode å redigere på?

Lenke til kommentar

Jeg er normalt en type som er åpen for det meste, og stiller meg positiv til nyvinninger, men sammenslåingen med digit.no har ikke dratt med seg noe positivt. Med unntak av et par nye brukere som faktisk deltar aktivt i tråder er det ikke mye å rope hurra for.

Et seriøst løft i antall bilder og aktivitet i bildekritikken er da flott! Skal bare få tilpasset kategorier av ønskede typer tilbakemeldinger, og så blir dette flotte saker. :)

Lenke til kommentar

Var å hente min nye tamron 17-50mm f2.8 i går, men får jo ikke prøvd den i det møkkaværet som er i oslo området for tiden....

Du trenger bare en paraply :thumbup:

 

åh, vent! Du har jo sånt trehåndskamera du :evil:

 

Får få noen til å ta et bilde av meg på en fotballkamp da, i litt ruskevær. Må jo også tenke på egen komfort, så paraply har jeg i regnvær. Det å ha 2 kamera hvorav et er med monopod og i tilegg holde styr på en paraply og få både bilder av banen og tribunen. Jo det er mulig det ;)

 

Ellers så har jo du sånn lite kamera Kaian, så dette er nok paraply som passer for deg : http://www.google.no/imgres?q=donald+paraply&um=1&hl=no&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:nb-NO:official&biw=1920&bih=935&tbm=isch&tbnid=cc5CzfUZAg_FFM:&imgrefurl=http://maltalife-familienkaspersenlavold.blogspot.com/2011/06/sommer-og-regn.html&docid=aW_dK9W7Md1RIM&w=1194&h=1600&ei=9w1ITuSGMcjCswaEquW2CQ&zoom=1&iact=hc&vpx=151&vpy=61&dur=368&hovh=240&hovw=179&tx=155&ty=111&page=1&tbnh=124&tbnw=93&start=0&ndsp=69&ved=1t:429,r:0,s:0

Lenke til kommentar

Får få noen til å ta et bilde av meg på en fotballkamp da, i litt ruskevær. Må jo også tenke på egen komfort, så paraply har jeg i regnvær. Det å ha 2 kamera hvorav et er med monopod og i tilegg holde styr på en paraply og få både bilder av banen og tribunen. Jo det er mulig det ;)

Pft. Du jobber serriøst, da skal det gjøre serriøst vondt! :yes:

 

Åh, den var fin! Men, litt liten, jeg har så brede skuldre. Denne her er fin for meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er normalt en type som er åpen for det meste, og stiller meg positiv til nyvinninger, men sammenslåingen med digit.no har ikke dratt med seg noe positivt. Med unntak av et par nye brukere som faktisk deltar aktivt i tråder er det ikke mye å rope hurra for.

Et seriøst løft i antall bilder og aktivitet i bildekritikken er da flott! Skal bare få tilpasset kategorier av ønskede typer tilbakemeldinger, og så blir dette flotte saker. :)

 

Slik bildekritikken fremstår på digit.no er de fleste mer interesserte i å vise frem bilder til flest mulig istedenfor å motta meninger og synspunkter til å bli bedre.

Det virker rett og slett som en litt oppuset versjon av "akambrukernes bildetråd", og jeg har langt større tro på at kritikktråden som ble laget her tidligere i sommer er en riktigere vei å gå. Altså med klare forskrifter, regler og litt bestemmelser. Jeg er redd det blir en stor krasj med de som ønsker kritikk, og de som bare vil vise frem bilder uten å høre annet enn positiv tilbakemelding. Om det kommer som du sier flere kategorier for flere type tilbakemeldinger skal jeg i det minste gi det en sjanse, for det vil da virke som et lite skritt på en veldig lang vei.

 

En annen ting som overrasker meg er at det er svært lite, til ingen deltagelse fra gamle digit.no brukere i fototrådene her på forumet. Det virker som om de ikke ønsker å ta i bruk annet enn bildekritikken, og en skulle nesten tro at det optimale var om de fortsatte på et eget forum på digit.no, med delt bildekritikk med akam.

 

Det er godt mulig det er flere gamle digit.no brukere som er en ressurs på dette forumet, og det er bare flott! Jeg føler bare at diskusjon.no og akam blir det lokale NAV kontoret for en hel del mennesker som ikke er villige til å bli en ressurs for det resterende samfunnet

Endret av FredrikV.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk en ny ekstern harddisk i dag. Skal jeg ta meg bryet til å formatere den til NTFS i stedet for FAT32, eller er det noen kjipe bakdeler med det?

Skal hovedsaklig brukes til å lagre film og bilder på. Til HD film så hadde det vel kanskje vært greit å kunne lagre enkeltfiler større enn 4Gb?

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...