Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min C64 fungerer fint enda, men bare fordi jeg har reparert den ganske mange ganger. Samme med diskettstasjonen. Man kan si mye fint om Commodore men kvalitet er et ord som sjelden blir brukt i den sammenheng.

 

Det lille skruhjernet blir brukt til å trimme RF-utgangen, det store til å reparere diskettstasjonen (defekt 7404). Den grønne knappen er resetknappen sånn at jeg slipper å slå av og på maskinen og load Pink-Floyd (turboloader) hele tiden.

 

post-13911-1214627750_thumb.jpg

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar
På grunn av prisnivåpå utstyret så blir det vel ikke break-even en gang. Fordelen er at jeg nå kan kaste en del utstyr med god samvittighet; hater å kaste ting som virker. Har også mulighet til å skaffe en brukt squeezebox til hyggelig pris.

 

Skal passe på diskene - og det blir nok ny backup av musikken. Bildene har jeg nok backup av.

 

Nødserveren er en smule provisorisk:

 

Ok. Hatt mange datamaskiner, eller samlet inn gammelt fra naboer og sånn, eller vært på el-retur-stasjoner? :-) Eller alle 3?

 

Du er sikkert klar over det, men jeg kan jo nevne det sånn at andre kanskje lærer litt også:

Du bør nok følge med fremover på de andre delene som overlevde (ikke bare HDene). Hvis enheter begynner å bli ustabile, er det fordi de fikk seg en "dødelig" karamell, men overlevde der og da. Sjansen for at dem vil overleve mye lenger da, er liten.

 

Mr Olsen: Beste forsikringa er sikkerhetskopier. :) Selv har jeg en i rommet ved siden av, og en til i nabolaget. Er da sikret ved brann, men ikke meteornedslag, men den sjansen tar jeg. :)

Lenke til kommentar
Gjett om det er en som sitter her og danser i sofaen nå.................

Neppe gubben :)

 

Tom

 

Det skal jeg love deg at det IKKE er.

Er det gleden over å få noen fler gamle kameraer, eller har du vært å handlet stort i dag :)

 

Tom

 

Selvsagt er det gleden over å få et nytt kamera på hylla.

Dårlig med shopping her. Orker ikke engang å ta bilder, men jeg blir frisk til helga håper jeg.

 

Siden jeg nå har lest litt i denne tråden her, så ser jeg at det går dårlig med feriesparingen din. Men desto mer for meg å prøve i Danmark. Så det er helt greit for meg at du shopper.

Lenke til kommentar
Ok. Hatt mange datamaskiner, eller samlet inn gammelt fra naboer og sånn, eller vært på el-retur-stasjoner? :-) Eller alle 3?

De to første :)

 

 

Du er sikkert klar over det, men jeg kan jo nevne det sånn at andre kanskje lærer litt også:

Du bør nok følge med fremover på de andre delene som overlevde (ikke bare HDene). Hvis enheter begynner å bli ustabile, er det fordi de fikk seg en "dødelig" karamell, men overlevde der og da. Sjansen for at dem vil overleve mye lenger da, er liten.

Veldig viktig poeng dette. DVD-brenner og skjermkortet har jeg ikke sjekket enda.

 

Mr Olsen: Beste forsikringa er sikkerhetskopier. :) Selv har jeg en i rommet ved siden av, og en til i nabolaget. Er da sikret ved brann, men ikke meteornedslag, men den sjansen tar jeg. :)

Meteornedslag hadde jeg vært så opptatt av - asteriode er mye verre. Men da er kanskje bildene et siste man bekymrer seg om.

 

 

 

Joda, har 3 backup stasjoner, men kun sikret mot datakrasj. Begynner det å brenne mister jeg alt.

Som det er foreslått; legg en av backup-stasjonenen hs noen slektninger.

 

Tom

Lenke til kommentar
Selvsagt er det gleden over å få et nytt kamera på hylla.

Dårlig med shopping her. Orker ikke engang å ta bilder, men jeg blir frisk til helga håper jeg.

Nå må du bli frisk til ferien.

 

Siden jeg nå har lest litt i denne tråden her, så ser jeg at det går dårlig med feriesparingen din. Men desto mer for meg å prøve i Danmark. Så det er helt greit for meg at du shopper.

Du har bestilt godt ferievær, håper jeg. Jeg undersøker hvilke fotogene steder vi kan utførske. Så kan gubben passe barna.

 

Tom

Lenke til kommentar
Siden jeg nå har lest litt i denne tråden her, så ser jeg at det går dårlig med feriesparingen din. Men desto mer for meg å prøve i Danmark. Så det er helt greit for meg at du shopper.

Du har bestilt godt ferievær, håper jeg. Jeg undersøker hvilke fotogene steder vi kan utførske. Så kan gubben passe barna.

 

Tom

 

Det høres helt perfekt ut for meg, så håper vi at gubben ikke leser denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...