Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Livet er hardt

Var selv ute på en tur idag, ble bare 100 bilder på meg ;>

 

Hvordan får man HDR bilder til JPEG? Merga dem isammen i Photomatix, blir bare lagret som .hdr i photoshopformat.

Og kan man ikke redigere HDR bilder etter man har merget dem?

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange bildefiler ble det KimNK? Regner med at 1Ds spytter ut store råfiler.

 

Om du skyter i JPEG må du enten bruke bracketing funksjonen i kameraet eller manuelt stille inn forskjellige verdier for hver eksponering.

 

I Photomatix skal du bruke den øverste knappen, generate HDR ellernosånt, og etter programmet har prosessert filen kan du lagre enten i JPEG eller TIFF for å så redigere videre i Photoshop om det er ønskelig..

 

Bah.. er så trøtt. Er egentlig litt glad for at det ikke er så mange folk på nattklubben jeg jobber nå i sommerstider.

Lenke til kommentar
Hvor mange bildefiler ble det KimNK? Regner med at 1Ds spytter ut store råfiler.

 

Om du skyter i JPEG må du enten bruke bracketing funksjonen i kameraet eller manuelt stille inn forskjellige verdier for hver eksponering.

 

I Photomatix skal du bruke den øverste knappen, generate HDR ellernosånt, og etter programmet har prosessert filen kan du lagre enten i JPEG eller TIFF for å så redigere videre i Photoshop om det er ønskelig..

 

Bah.. er så trøtt. Er egentlig litt glad for at det ikke er så mange folk på nattklubben jeg jobber nå i sommerstider.

Legger inn tre bilder i Photomatix. Trykker på generate HDR. Lar det prosesse ferdig. Trykker på Generate Tonemapping og leker med instillingene. Lagrer i det formatet du vill og åpner det i andre programmer som et vanlig bilde.

Lenke til kommentar
Legger inn tre bilder i Photomatix. Trykker på generate HDR. Lar det prosesse ferdig. Trykker på Generate Tonemapping og leker med instillingene. Lagrer i det formatet du vill og åpner det i andre programmer som et vanlig bilde.

Ok, men får ikke valg om jpeg når jeg skal lagre det, bare 3-4 andre rare filtyper.

 

Men nok for ikveld, ta resten imorgen.

Lenke til kommentar
He he he .. :D

 

Du slipper i alle fall å notere navn. Det er kjipern på fotballkamp. Faen i helvete, det skulle vært påbudt med nummer FREMME på drakten og BAKE på drakten. Og alle lag skulle hatt påbud om å skaffe journalister laglister med korrekte nummer for ALLE!

 

Harumph, for å si det med en aristokratisk angelsaksisk term.

You wish.

Lenke til kommentar
He he he .. :D

 

Du slipper i alle fall å notere navn. Det er kjipern på fotballkamp. Faen i helvete, det skulle vært påbudt med nummer FREMME på drakten og BAKE på drakten. Og alle lag skulle hatt påbud om å skaffe journalister laglister med korrekte nummer for ALLE!

 

Harumph, for å si det med en aristokratisk angelsaksisk term.

 

Skal ikke være lettere for deg, enn for oss andre. Det er derfor vi må ha med blokka.

Men jeg må innrømme at det er i enkelte tilfeller jeg ber om navnelister før jeg kommer.

Lenke til kommentar
Legger inn tre bilder i Photomatix. Trykker på generate HDR. Lar det prosesse ferdig. Trykker på Generate Tonemapping og leker med instillingene. Lagrer i det formatet du vill og åpner det i andre programmer som et vanlig bilde.

Ok, men får ikke valg om jpeg når jeg skal lagre det, bare 3-4 andre rare filtyper.

 

Men nok for ikveld, ta resten imorgen.

Det er fordi du har eksportert de i 16-bit. Anbefales at du lagrer de i TIFF, bearbeider de videre i PS. Levels og sånt. Gjør om til 8-bit, konverter til sRGB og lagre som JPEG. ;)

Lenke til kommentar
sn00dig, jobber du på JP i Sandnes også?

 

Av og til visstnok.

Skal jobbe der mest lørdager, men har ikke jobbet der enda, hvordan det?

Bare lurte, synes jeg så en som var lik deg inni butikken igår. Jobbet du da?

 

Vis noen i/rundt Stavanger skal bestille fra USA en dag, så hiver jeg meg på vis det er mulig. Deler frakta, så sender dere eller jeg henter det. Har ikke Visa eller mastercard til å betale med.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...