Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Genialt! Slå heller til på tilbudet Zettec linker til, ja. ;)

Selfølgelig :D

 

2 Pocket Wizards samt en blits blir bestilt på mandag. Må si jeg liker Sb-24 og Sb-25 ja :D Venter med Speedlite 580 Ex II til senere. Muligens to stativer,paraplyer,paraply og blits holder, softbokser også blir bestilt på mandag. Yy, snart alt av lys utstyr til ute locations. Noen som anbefaler en bagg til å ha stativer, paraplyer etc?

Lenke til kommentar
Noen som vet om man kan skru på et Cokin P-filtersystemadapter uten på en filter? Tenker jeg i mange tilfeller ønsker både ND-filter + GND-filter. Men frykter litt skygger i hjørene på 12mm gitt...

Cokin filtrene er slik at de tar 2-3 filtre samtidig i holderen. Om du har filter på objektivet eller ikke skal ikke ha så mye å si.

 

Tom

Lenke til kommentar

Tja.. Usikker på om denne rommer mer enn ett filter. Men vet at man kan sette på flere holdere. Står på pakken at man har opptil 120 grader innsynsvinkel. Tokina 12-24 har 99 grader på 12mm.

 

Vet det finnes noen slim ND-filtre, men disse er ikke særlig sterke. Burde dette funke på litt vidvinkel? Polafilteret jeg skal ha er i hvertfall slim.

 

3k på filterutstyr ass. Men viktig for en landskapsfotograf. ;)

Lenke til kommentar
Tja.. Usikker på om denne rommer mer enn ett filter. Men vet at man kan sette på flere holdere. Står på pakken at man har opptil 120 grader innsynsvinkel. Tokina 12-24 har 99 grader på 12mm.

 

Vet det finnes noen slim ND-filtre, men disse er ikke særlig sterke. Burde dette funke på litt vidvinkel? Polafilteret jeg skal ha er i hvertfall slim.

 

3k på filterutstyr ass. Men viktig for en landskapsfotograf. ;)

Cokin P holderen tar et par filtre eller tre ... Ettersom det er den som dekker 120 grader, så burde det være en grei sak.

 

Tom

Lenke til kommentar

Husk at jeg skal ha Cokin P Wide Angle Holder. Den tar bare ett filter.

 

P Wide-Angle Holder (BPW-700) P299:

This extra slim holder helps to eliminate vignetting down to 20mm focal length.

Can hold 1 filter (can be a polarizer) and allows the use of filters with super wide lenses (focal lengths under 20mm) 35mm format.

 

Men må ha det for å utnytte vidvinkelen. ;)

Lenke til kommentar
Husk at jeg skal ha Cokin P Wide Angle Holder. Den tar bare ett filter.

 

P Wide-Angle Holder (BPW-700) P299:

This extra slim holder helps to eliminate vignetting down to 20mm focal length.

Can hold 1 filter (can be a polarizer) and allows the use of filters with super wide lenses (focal lengths under 20mm) 35mm format.

 

Men må ha det for å utnytte vidvinkelen. ;)

Husk at det er for objektiver under 20mm for full-format ... Men det er riktig at den tar kun et filter. Men holdere er billig - kjøp begge.

 

Tom

Lenke til kommentar

12mm x 1,5 = 18mm FF. Er tross alt med vinvinkel jeg skal bruke systemet. Ettersom jeg kun kjøper GND-filter til systemet trenger jeg ikke noen flere spor.

 

Det jeg derimot vil være sikker på, er hvorvidt jeg får skygger i hjørnene med ND-filteret i seg selv. Drit i Cokin P-systemet nå.

Lenke til kommentar

He he he .. :D

 

Du slipper i alle fall å notere navn. Det er kjipern på fotballkamp. Faen i helvete, det skulle vært påbudt med nummer FREMME på drakten og BAKE på drakten. Og alle lag skulle hatt påbud om å skaffe journalister laglister med korrekte nummer for ALLE!

 

Harumph, for å si det med en aristokratisk angelsaksisk term.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...