Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hmm... 13 av 20 tror jeg at jeg fikk. Bestemte meg for ikke å Google eller bruke prisguiden, men Hubble-brennvidden måtte jeg google av ren nysgjerrighet... Mest irriterende feil var da det i det jeg trykket på "neste" skjønte at jeg hadde regnet med feil cropfaktor på Canon og 85mm. :roll:

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er nesten litt lei meg for at Lefdal ikke har missbrukt mitt bilde, men dassen min ble sikkert litt for sær for dem. Men hadde de brukt et av mine bilder hadde jeg sendt dem en faktura på 2x mitt standardhonorar som fotograf. I og med at jeg har status som "proff" så har jeg heldigvis en standard å vise til, og mitt standardhonorar er 3500 kroner, uansett størrelse. 7000 ekstra på kontoen hadde smakt godt nå. De kunne fått betalt med litt nødvendig utstyr til omtrent samme beløp, hvis det hadde passet dem bedre.

 

Så dette får heller være en advarsel til de som bruker mine bilder uten å spørre om lov. Det koster 7000 kroner å publisere et bilde fra meg som ikke er bestilt på forhånd.

Lenke til kommentar

11 poeng helt uten hjelpemidler

Men jeg får ikke publiser på facebook til å fungere

 

Oppfølgingsspørsmål:

- Hvilken blenderåpning har Hubble? Er det det samme som diameteren? (2,4 meter -> f/24)

- Hvilken type sensor bruker den

- Hva er sensorens oppløsning?

- Hvilken ISO-verdi brukes?

Lenke til kommentar
Mest irriterende feil var da det i det jeg trykket på "neste" skjønte at jeg hadde regnet med feil cropfaktor på Canon og 85mm.

Hehe, samme her.

 

16/20, omregningen over er den eneste jeg vet var feil. I tillegg husker jeg bare at jeg gjetta vilt på femstjernersspørsmålet. Ah, antakelig fikk jeg feil på året for oppfinnelsen av fotografiet, google var litt i tvil der. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...