Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor finner jeg sånne ark jeg kan sjekke fokusen på kameraet mitt?
http://www.dphotojournal.com/download-free-focus-test-chart/

 

Takker og bukker, nå blir det testing av fokus til uken her gitt..:p

Noen tips? skal jeg først ta med auto, så med manuell, på forskjellige blendere og brennvidde(mm)?

 

Har du justert søkeren riktig? Hørte om en som gjorde en hel del slike tester å enda ikke fikk det bra, da han plutselig fant ut at det var bare å justere søkeren. Kunne sikkert spart en del tid om han hadde vist det vil jeg tro.... :)

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg sånne ark jeg kan sjekke fokusen på kameraet mitt?
http://www.dphotojournal.com/download-free-focus-test-chart/

 

Takker og bukker, nå blir det testing av fokus til uken her gitt..:p

Noen tips? skal jeg først ta med auto, så med manuell, på forskjellige blendere og brennvidde(mm)?

 

Har du justert søkeren riktig? Hørte om en som gjorde en hel del slike tester å enda ikke fikk det bra, da han plutselig fant ut at det var bare å justere søkeren. Kunne sikkert spart en del tid om han hadde vist det vil jeg tro.... :)

 

Hehe, det har jeg faktisk! Men første timen med kameraet var jeg litt bekymret: Kan jo F*** ikke se tallene nede i søkeren, hvordan skal dette gå da, tenkte jeg. Så plutselig fant jeg jo den til å stille inn med da..:p

 

Men så nå at det står ganske mye info på det arket jeg fikk, så tror dette skal gå fint. Må bare finne meg tid blant alt skoledritet nå.. Kan ikke lærerne skjønne at 10. klasse ikke har så mye å si??! De har jo mast om eksamen siden 8.klasse.. men det er da virkelig ikke noe big deal, det er videregående karakterene som teller :) (der var litt av frustrasjonen ute.. :p )

Lenke til kommentar
Noen som vet om målestokken tok kveld ved 20minus eller?? Forøvring var den nede på 25 på en annen stokk.

Vurdert også å legge dette bildet ut for kritikk, men tror heller dette føyer seg inn i " rekken for så gode at jeg ikke vil vise de" bilder :D

Hvilket objektiv? Snodig bokeh. :p

cyber-sjått kompaktkamera:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...