Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt over 1000,- per bilde vil jeg si.

Frilanssatsene er som følger ifølge nj.no:

Fotografier

 

Standard honorar per bilde

1530

Helside

2005

Forside/dobbeltside

2545

 

Og det er vel vanlig å ta 200% av satsene når ting blir brukt uten tillatelse? altså 2x 1530,-

 

+ en liten notis/artikkel i en eller annen avis kanskje.

Lenke til kommentar
+ en liten notis/artikkel i en eller annen avis kanskje.

haha... skikkelig hevn skal det være... :p

 

Ja. Hvorfor F... ikke? De folka som har hengt det opp kan da ikke være så dumme at de ikke vet om opphavsretten. De er nok bare så dumme at de trodde de kunne komme seg unna med det. Uheldigvis tror jeg at 90% av sånne saker som dette ikke oppdages, og at folk faktisk tror de kan bruke bilder uten tillatelse.

 

Edit: En skriftlig og muntlig unnskyldning fra butikksjef + adm.dir for lefdal + dobbel frilanssats (3060,-) at sjefene slikker dem i ræva og oppfyller hvert minste krav er det minste de kan be om..

 

Edit2: Jeg kjenner at jeg blir så SINT SOM BARE FAE*. Kanskje på tide å legge seg nå, sove av rusen. Blir plenty med sjampis i morra også.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
menne.. hva med å ta det som et komplement til de fotografene som fikk "æren"?

Det er noe om det å spørre om lov. Hadde det vært Kåre fra Snåsa som hadde printet ut bildet og hengt det på veggen hjemme, så hadde jeg ikke giddet å bråke.

 

Men når et firma bruker mine bilder for å selge noe, så forventer jeg faktisk å få betalt for bildet mitt. De har jo valgt bildet mitt for å selge produktet sitt.

 

Edit2: Jeg kjenner at jeg blir så SINT SOM BARE FAE*. Kanskje på tide å legge seg nå, sove av rusen. Blir plenty med sjampis i morra også.

Stress ned. Aldri lurt å legge seg sinna. Sjampis i morgen også? Betyr det at det ble nok sjampis i dag? Må være noe svært som feires.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
menne.. hva med å ta det som et komplement til de fotografene som fikk "æren"?

Nei, ærlig talt. Rett skal være rett. Ja, det er en "ære" at en butikk ønsker å bruke bildene mine, men da skal de pokker meg spørre om tilatelse først. At en så stor kjede som Lefdal prøve å snike seg unna opphavsrettigheter blir for dumt. Dette er generelt et problem som burde taes opp, da mange aviser også prøver seg på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...