Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

menne.. hva med å ta det som et komplement til de fotografene som fikk "æren"?
En del av poenget er nettopp at fotografen ikke får noen ære (kreditering).

 

Så tre ganger normal sats vil ikke være et urimelig krav.

Nei, det synes ikke jeg heller. Går man videre med dette, kan man vel strengt talt kreve mer også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta kontakt med akam redaksjonen først å forsikre at de ikke har gitt dem "tillatelse" til å bruke bildene.

 

Alle bilder som postes hos Akam har vi nødvendigvis rettigheter til å bruke, rent formelt, men vi har ikke lov til å gi de rettighetene videre til Lefdal eller andre, attpå til for en helt annen form for publisering, så slikt gjør vi ganske enkelt ikke. Og om så var ville vi kontaktet opphavspersonene først og spurt om tillatelse, uansett.

 

PS! Greit å få nyhetssak for mandagen sånn servert opp i fanget i løpet av helgen. Heh!

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Ta kontakt med akam redaksjonen først å forsikre at de ikke har gitt dem "tillatelse" til å bruke bildene.

 

Alle bilder som postes hos Akam har vi nødvendigvis rettigheter til å bruke, rent formelt, men vi har ikke lov til å gi de rettighetene videre til Lefdal eller andre, attpå til for en helt annen form for publisering, så slikt gjør vi ganske enkelt ikke. Og om så var ville vi kontaktet opphavspersonene først og spurt om tillatelse, uansett.

 

 

 

Var vel det jeg egentlig mente. Dere har bruksrett, men det gir ikke lefdal rett til å bruke det fordi dere får lov... De burde virkelig vite bedre...

 

*må piske dem litt for detta* :ph34r:

Lenke til kommentar
Over til noe annet: Dette bildet fra Aftenposten om skogbrannen i Ausralia er noe av det heftigste jeg har sett på en stund.

Whoa! Tøft - virkeligheten er tidvis drøyere enn film. (men en liten utkloning av det digre støvkornet oppe til høyre hadde vel ikke vært over grensen, selv for et pressebilde?)

 

Gratulerer til dere som har blitt piratkopiert? Jeg er ganske fornærmet over at de ikke stjal noe fra meg og høyner derfor budet til 4x frilanssatsene.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Jeg skal sende deg nødvendige linkene, Aetius. Og vi skal sjekke om dette er et enkelt tilfelle eller ikke.

Vil nok tro det bare er et enkelt tilfelle, da en så særiøs bedrift ikke beordrer butikker til å henge opp andres bilder... Men absolutt greit å se etter.

 

Dersom det viser seg å være et enkelt tilfelle er det vel også kun en lokalsak for lokalavisen ;)

 

Over til noe annet: Dette bildet fra Aftenposten om skogbrannen i Ausralia er noe av det heftigste jeg har sett på en stund.

 

Tom

Tøft bilde! Synd vi ikke har flere skogbranner i Norge :roll:

Lenke til kommentar

Jeg prøvde ikke å forsvare Lefdal på noen som helst måte, og håper inderlig at det foreligger represalier i kjølevannet av den frekke bildebruken. Men om dem hadde valgt et av mine bilder hadde jeg blitt stolt og ihvertfall ikke blitt forbanna som enkelte andre her.

 

Dette blir sikkert løst på en allright måte for alle parter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...