Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde et spennende øyeblikk i dag, da jeg skulle ta dagens februarfestbilde. Plutselig ville ikke Tokinaen zoome ut forbi 20mm. Da skrudde jeg av metallplaten som sitter rundt frontelementet, og ut trillet en bitteliten skrue. Det er ikke så tillitsvekkende at jeg

a) kan skru av metallplaten rundt frontelementet med bare fingrene

og

b) finner løse skruer inne i objektivet...

 

Bygd som en tanks min rompe.

 

Får spare på skruen, sånn at jeg har alle delene om jeg eventuelt må sende det inn til service.

 

Tokina 12-24? De eksemplarene jeg har kjent på av den føles ihvertfall solide ut.

Lenke til kommentar
Tokina 12-24? De eksemplarene jeg har kjent på av den føles ihvertfall solide ut.

Nei jøss! Det gjør min også. Den har forsåvidt blitt slengt mye rundt de siste par årene, og funker jo som bare det..

 

Saturnia: En hijab-debatt er vel ikke akkurat hva denne tråden skriker etter, eller? (selv om jeg skjønner at du sikkert kjeder deg hjemme på sofaen... :roll:) http://en.wikipedia.org/wiki/Hijab

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Tokina 12-24? De eksemplarene jeg har kjent på av den føles ihvertfall solide ut.

Nei jøss! Det gjør min også. Den har forsåvidt blitt slengt mye rundt de siste par årene, og funker jo som bare det..

 

Kan det ha noe med saken å gjøre?

Må behandle optikken din bra, du vet, optikk er hard og tåler ikke like mye som de myke barna dine, for de kan absorbere slagene.

 

Merk: Ikke oppfordring til å begynne å la sinnet gå ut over barna... :ph34r:

Lenke til kommentar
Tokina 12-24? De eksemplarene jeg har kjent på av den føles ihvertfall solide ut.

Nei jøss! Det gjør min også. Den har forsåvidt blitt slengt mye rundt de siste par årene, og funker jo som bare det..

Kan det ha noe med saken å gjøre?

Om objektivet var bygd som en tanks, så nei. ;)

 

Nå har jeg tatt en liten titt inne i objektivet - det er en av skruene som holder bajonettfestet på plass som har løsnet. Med den digre solblenderen, så får nok disse kjørt seg. Tenker jeg prøver å få skrudd den på plass.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å svare på spørmålet om du ikke vet svaret, Anew :roll: .

Hijab er et hodeplagg som i stor grad er kulturelt betont i en del deler av verden der islam er den dominerende religionen. Det er mulig å se på Hijab som undertrykkende (altså at kvinnen tvinges til å benytte plagget), og det kan også i mange tilfeller ses på som et tegn på religiøs tro (i de tilfellene der kvinnen ønsker å bruke hijab).

 

Selv om det primært er kulturelt betont er det fortsatt noe som oppfattes religiøst av mange brukere.

 

Mitt eget syn er at jeg ikke vil tvinge en kvinne til å ta på en hijab, og jeg vil heller ikke tvinge en kvinne til å ta den av. Det er en skole som mener det er mer humant å tvinge troende kvinner til å ta av seg hijab, enn det er å tvinge kvinner til å ta det på, ironisk nok.

 

Ja, som dere kanskje gjetter har jeg ingen problemer med politikvinner i hijab, det samme gjelder for kors og kalotter om noen skulle ønske å bruke det.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...