Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politiets hverdag, Hvis du får sitte på med en politipatrulje.

 

"En dag på sykehuset", følg etter en pasient og dokumenter dagen. (Må selvfølgelig ha tillatelse her også, fra pasienten og evt sykehuspersonell)

 

Noen litt mer ambisiøse forslag.

 

"Pauserommet", der du tar bilder av pauserom for personalet på togstasjoner, busstasjoner, osv. (Selvfølgelig med tillatelse osv.. bør ha noen som sitter og slapper av med i bildet også :p )

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Noen som har link til han fyren som kun bruker kompaktkamera som pressefotograf som tar så sykt bra bilder med de... ?

Den "saken" er jo eldgammel. Magnumfotografen du tenker på er Alex Majoli, og de berømte kompaktbildene hans stammer fra 2003. Sist jeg så noe fra ham brukte han en Konica Hexar AF.

 

Forøvrig hadde Majoli 6 kompakter med seg i felten, som totalt veide like mye som en Canon 1D, for å alltid ha en som var klar... :roll: Ikke brukte han AF heller, men utnyttet den enorme dybdeskarpheten (ved f/8 har du alt fra 0.5m til uendelig i fokus).

 

Gode fotografer kan ta gode bilder med dårlig utstyr fordi de kan jobbe rundt svakhetene. Vi andre trenger utstyr som ikke står i veien for oss.

Lenke til kommentar

Den er nedsnedd, og har måttet vike for bokprosjektet, som tar mye tid. Har litt dårlig samvittighet overfor Fulmar som sendte objektivet sitt til meg, men jeg syns ikke vi kan få gjort en skikkelig test uten tilgang på asfalt og steirøyser. Vær sikker på at den kommer i løpet av våren, når boken er i trykken!

 

PS: Har vært ute og handlet mini-skrutrekkere, og skrudd sammen Tokinanen igjen. Det var en skrue til som var i ferd med å løsne(!)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Jeg skal definitivt ha meg en 70-200 2.8 (...)

Trodde den var for tung for deg jeg. :p

 

Neida. Skal nok tåle det.

 

Den er nedsnedd, og har måttet vike for bokprosjektet, som tar mye tid. Har litt dårlig samvittighet overfor Fulmar som sendte objektivet sitt til meg, men jeg syns ikke vi kan få gjort en skikkelig test uten tilgang på asfalt og steirøyser. Vær sikker på at den kommer i løpet av våren, når boken er i trykken!

 

PS: Har vært ute og handlet mini-skrutrekkere, og skrudd sammen Tokinanen igjen. Det var en skrue til som var i ferd med å løsne(!)

 

Harru lyst på en sigma 28-80 til voldtekt-test?

Lenke til kommentar
Harru lyst på en sigma 28-80 til voldtekt-test?

Om den har solblender, så er svaret JA! VELDIG!, siden vi desperat trenger et testobjektiv med solblender. Om ikke, så sier jeg ikke nei takk da heller - det er nyttig med flere testobjekter.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Ingen solblender nei. Følgte med da jeg kjøpte Nikon N65 brukt for en stund siden. Tviler på at den tåler en tur i bakken da, hele objektivet virker som om det faller ifra hverandre når man tar litt hardt i zoomringen :p

 

Men send meg adresse på pm så skal jeg se om jeg finner det når jeg kommer hjem. (Har masse rot i leiligheten...)

Lenke til kommentar
Har litt dårlig samvittighet overfor Fulmar som sendte objektivet sitt til meg, men jeg syns ikke vi kan få gjort en skikkelig test uten tilgang på asfalt og steirøyser. Vær sikker på at den kommer i løpet av våren, når boken er i trykken!

 

Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Har jo fått skriftlig lovnad om at saken er i de verste hender. ;)

Enig med dere i å vente til våren kommer der sør..

Lenke til kommentar
siden vi desperat trenger et testobjektiv med solblender

Det burde vel være mulig å få tak i noen rimelige solblendere på ebay?

Ja, har forsåvidt tenkt på det, men siden testen opprinelig skulle skje rimelig kjapt skjøv jeg det fra meg. Nå som vi har litt tid frem mot våren, så er det jo faktisk en mulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...