flageborg Skrevet 24. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2015 Ha nå funnet ut at siden min har blitt hacket.... Endelig har webdesigneren tatt tak i dette.... ......eller så kan jeg betale $99 i året til et amerikansk firma "sitesecure tror jeg de het" som er meget kompatible på og rekonstruere sider og gir en komplett sikkerhetspakke. Så bra....at de tar tak i dette Det er viktig å "beskytte" seg....... http://sitecheck.sucuri.net/ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2015 Ser ut som det er ganske sikkert at Canon lanserer en C300/C500 m/4K på NAB2015 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2015 (...) Endelig har webdesigneren tatt tak i dette og skal gå igjennom siden, siden firmaet byttet eiere/ansatte er de ikke sikker på om backup før den perioden "desember" fortsatt er tilgjengelig og backup fra 5 januar er infisert. Enten må de rekonstruere siden fra bunn av og legge inn elementene igjen eller så kan jeg betale $99 i året til et amerikansk firma "sitesecure tror jeg de het" som er meget kompatible på og rekonstruere sider og gir en komplett sikkerhetspakke. Mine egne sider ble også hacket for en stund siden. Løste det hele ved å bytte til Proisp, fjerne alt gammelt innhold fra serveren og oppdatere WP med alle plugins. Hvis du skulle bestemme deg for å bytte webdesigner i fremtiden, så er jeg, i all beskjedenhet, ganske grei å ha med å gjøre. (HOST HARK) http://teodortomter.no/#!/webdesign(HOST, driver ikke reklame, HARK) 3 Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2015 Galaxy Note 4 dominates our blind camera comparison, beats a Canon DSLR and the iPhone 6 Plus Enten er Canon EOS 650D ikke noe bra - dårlig fotograf - eller Galaxy Note 4 er så god som ryktene sier. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 25. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Galaxy Note 4 dominates our blind camera comparison, beats a Canon DSLR and the iPhone 6 Plus Enten er Canon EOS 650D ikke noe bra - dårlig fotograf - eller Galaxy Note 4 er så god som ryktene sier. Forklaringen er jo i artikkelen - 650D-bildene er ikke etterbehandlet utover ren jpeg-konvertering, og da vil folk ofte foretrekke defaultinnstillingene til et telefonkamera som har litt mer fargemetning og oppskarping. Bortsett fra det, så synes jeg det er ekstremt klønete av dem at ikke rekkefølgen er den samme i alle bildeeksemplene. Greit nok at de hadde forskjellig rekkefølge for blindtesten (som er fornuftig nok), men når de publiserer resultatene så kan de endre rekkefølge så den er konsistent og artikkelen er enklere å lese. Endret 25. februar 2015 av Sutekh Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg synes ikke det er klønete at ikke rekkefølgen er den samme i bildeeksemplene. Husk , dette er en blindtetest , og da mener jeg at det er helt riktig å stokke litt om på bildene. Selvsagt kunne man med Canon ha skutt i RAW > etterbehandlet i Lightroom , og fått et overlegent resultat. Note 4 kan jo ikke skyte i RAW ( tror det er mulig i Android 5 ) Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 25. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg synes ikke det er klønete at ikke rekkefølgen er den samme i bildeeksemplene. Husk , dette er en blindtetest , og da mener jeg at det er helt riktig å stokke litt om på bildene. Nei, det er resultatene av en blindtest. Å ikke organisere resultatene på en lettlest måte er bare latskap. 3 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 25. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2015 Galaxy Note 4 dominates our blind camera comparison, beats a Canon DSLR and the iPhone 6 Plus Enten er Canon EOS 650D ikke noe bra - dårlig fotograf - eller Galaxy Note 4 er så god som ryktene sier. De er ganske morsomme disse testene. Noen ganger "vinner" A, andre ganger B, C eller D. Så blander man sammen alt fra DSLR og mobiltelefoner til Hasselblad. Og da vinner en av de da og... I tillegg viser man en sånn passe greit etterbehandlet jpg fra DSLR som liksom skal vise at de ikke er så mye bedre...søtt...:-) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2015 Sony legger ned CCD-produksjonen sin. Kilder her og her. "Many in the industry had expected this to happen sooner or later. As you know, CMOS sensors have become more and more popular in the last couple of years. With greatly improved image quality, sensitivity, dynamic range and speeds, they have outpaced CCD technology of late. Sony’s decision is a logical step in that context to provide further capacity for CMOS growth." Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2015 Litt merkelig, de selger jo CCD-sensoren i bøtter og spann til overvåking, produksjon, etc. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2015 De skal fortsette å levere i 5 år til så det skjer ikke over natta. De tilbyr også hjelp til å tilpasse CMOS til kundenes bruk. Som det står i sitatet, CMOS har hatt stor framgang mens CCD har stått ganske stille. CCD-enes en gang store fordeler finnes ikke lengre og da er det bare et spørsmål om tid før de fases ut. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) Leica M v2.0? Konost prøver å overgå Leica i rammesøkerpurisme. Rammesøker med M-mount, fullformat, alt manuelt og svært rene linjer. Interessant, men det ser ikke billig ut og spørs om det overbeviser Leicanerne om merkebytte. Uansett, vanvittig lekkert! Specs. Bilder i spoiler. Endret 26. februar 2015 av Simen1 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2015 Tenk om noen lagde ett sånt kamera med EVF istedet og fokus peaking, det hadde vært moro det så ser man faktisk hva man driver med uansett brennvidde... Lenke til kommentar
se# Skrevet 26. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) Leica M v2.0? Konost prøver å overgå Leica i rammesøkerpurisme. Enig, utrolig stilig. Minner litt om Leica T, og kanskje det Leica T burde vært, men da hadde det ikke blitt noe billigere enn Leica M. Ser det også er "elektronisk rangefinder" dvs at det i bruk skal fungere på samme måte, men er implementert digitalt. Gir kanskje ikke helt samme følelse, men reduserer sikkert behov for (re)kalibrering. Eneste som mangler nå er at de faktisk får de i produksjon, ikke overbevist før jeg ser det i butikken. Endret 26. februar 2015 av se# Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2015 Noen forslag til nytt hode til et Manfrotto 190 XB? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2015 Noen forslag til nytt hode til et Manfrotto 190 XB? Noen godsaker her i fra kanskje: http://www.reallyrightstuff.com/ Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2015 Noen forslag til nytt hode til et Manfrotto 190 XB? Kjøpte nylig en sånn. Funker bra. Lite, solid (ingen problem med en kamera+objektivkombo på 4.5kg) og kompatibelt med standard Arca-Swiss-plater. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Lensrentail har testet Canon 11-24 f/4 og liker det de ser, man kan også bruke gelefilter. Endret 27. februar 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Så mye mas på nettet om noe så simpelt som feil hvitbalanse. Men - allikevel morsomt at øyet "ser" at noe er galt, og at man kommer til vidt forskjellige resultater om hva som er "riktig". Her er min egen versjon: Temperature -30/Tint +18/Exposure -1.00 vs original vs Temperature +65 Hvis man sammenligner med det hvite og svarte til venstre på bildet, så ser man tydelig at den venstre versjonen er den mest korrekte av disse tre. Originalbildet: Endret 28. februar 2015 av Trondster Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 28. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2015 Så mye mas på nettet om noe så simpelt som feil hvitbalanse... Det er nok ikke så mange av "Mannen I Gata" som har hørt om, eller kan så mye om, hvitbalanse. Da blir det jo sånne diskusjoner. Men det er uansett litt artig å se på diskusjonen litt fra utsiden...:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå