Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette første gang noen har filmet i Tippeligaen? Er dette historisk? Det skjer i flere kamper, men dommere ser det som skjer. Det har skjedd værre ting på en fotballbane.

 

The magical Yoda crackers:

 

Defend evil with evil, you do not

 

 

Noen som forresten har vært dommer av kritikerne her? Er fanken med ikke en lett ting. Feil vil skje, lev med det. At spillere prøver å jukse gjør det ikke enklere for dommerne. Jeg regner med denne enkelthendelsen her vil sørge for at mange får øynene opp for hvor dumt det er.

 

RBK bør forberede seg på å bli fintet på ræv av Huseklepp på onsdag. Da vil dere føle beinrangelets fintende vrede.

 

Ja jeg må hype opp Huseklepp. Selv Jesus ville snublet på vannet om Huseklepp kom farende. En brasilsk sjel gikk seg vill og endte opp i kroppen på en høy, tynn og spjælete bergenser.

Lenke til kommentar

Hahaha, Huseklepp? Denne landslagsaktuelle spilleren med gullkantet avtale som knapt har spilt A-lagsfotball de siste par årene?

 

Hva Pelu angår så er hele situasjonen uheldig, men jeg synes faktisk at Viking får litt som de fortjener. Makan til skuespillerlag skal man lete lenge etter (Fillo har nok et par Oscar-statuetter i skapet sitt nede i Stavanger).

Lenke til kommentar
Hahaha, Huseklepp? Denne landslagsaktuelle spilleren med gullkantet avtale som knapt har spilt A-lagsfotball de siste par årene?

 

Ja, Huseklepp. Gutten vil mot RBK runde keeper, snu og gå tilbake igjen, og gjøre det en gang til. Med han på banen vil Brann være uslåelig. RBK vil ikke bare få føle hans vrede, men hans fotballglede!

 

And the hype is still going strong :ninja:

Lenke til kommentar

Ser her at alle kritiserer Pelu for at han filmet. Men var det filming? Har det blitt ulovlig å falle i 16-meteren nå? Han mistet balansen, signaliserte ikke på noen måte til dommeren at han ville ha straffe, men slik ble det. Etter kampen sier han at dommeren tok feil. Og ikke den eneste feilen må jeg få presisere. Dommeren dømmer ikke for RBK i denne kampen. De som sier noe annet, de så en annen kamp enn jeg gjorde, eller så hørte de kun oppgulpet til rekdal etter kamp. Noen som så det feilaktige gule kortet til Pelu tidligere? Akkurat.

Skjerp dere.

 

Er det forresten noen som har et videoklipp av situasjonen?

 

Edit: Fant selv. http://www.tv2.no/sporten/fotball/tippelig...icle1953090.ece

Ser for meg ut som om han faller.

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Hvis du ser mange nok ganger kan man (om man vil, vet mange ikke vil si det fordi det er RBK) se at Pelu faktisk mister halvveis balansen. Enten kan han løpe mange skritt og falle eller få, denne gangen ble det få skritt, og Hauge ble lurt av det.

 

Synes det er ille at folk som Rekdal og andre i studio (avisene i dag og faktisk) går så hardt på at han kun filmet og ikke noe annet og gir faen i det han sa etter kampen at han falt. Alt for å rakke ned på RBK.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Synes det er ille at folk som Rekdal og andre i studio (avisene i dag og faktisk) går så hardt på at han kun filmet og ikke noe annet og gir faen i det han sa etter kampen at han falt. Alt for å rakke ned på RBK.

 

:roll:

Synes jeg husker en viss spiller som Rekdal var trener for i VIF som ikke klarte å stå oppreist mer enn 30 sekunder om gangen jeg. Det har han kanskje glemt. Og den spilleren som jeg ikke skal nevne navn på, innrømmet ikke en gang etter kampen at det var feil dømt.

Rætt ræva som feis.

Passende link til tuben må fram såklart: http://uk.youtube.com/watch?v=bnVu4GzJ55E

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Folk som detter pleier nå å prøve å komme seg på bena. Han ligger seg langflat og ser mot dommeren. Det pleier å se langt mer klovnete ut når folk snubler seg avgårde, som en slags desperat kamp mot tyngdekraften. Her bare ligger han med ett langflat. Det er lett å tolke det begge veier. Ser man på dette som en absolutt så tror jeg man nok er litt for mye farget av om man liker eller ikke liker RBK. Det hadde ikke vært noe å si på om han hadde fått gult kort for det (da ville det vel blitt rødt, han hadde vel gult fra før). Det hadde ikke vært noe å si på om han ikke hadde fått gult kort for det. Men straffe var det i hvert fall ikke og det hadde mye å si for kamputfallet :)

 

Han burde sagt fra. Men det virket, ifølge intervjuet, som noe helt utenkelig for han å gjøre. Noe som er synd. Fotballen hadde vært bedre tjent om det var en holdning hvor det ville vært en selvfølge å si ifra om slike ting. Eller hva?

Lenke til kommentar

Ekstremt irriterende at Tromsø må vente til senere med kampen mot Ham-Kam,tidpunktet var veldig riktig etter årets kamp mot Lyn og topp form hos de fleste av spillerne. I stedet får vi får vi Fredrikstad innom neste helg som uten tvil vil vise seg fram etter tapet mot Stabæk. Jaja,får vel trøste oss med at vi tradisjonelt har taket på dem når de kommer nordover.

Lenke til kommentar
Folk som detter pleier nå å prøve å komme seg på bena. Han ligger seg langflat og ser mot dommeren. Det pleier å se langt mer klovnete ut når folk snubler seg avgårde, som en slags desperat kamp mot tyngdekraften. Her bare ligger han med ett langflat. Det er lett å tolke det begge veier. Ser man på dette som en absolutt så tror jeg man nok er litt for mye farget av om man liker eller ikke liker RBK. Det hadde ikke vært noe å si på om han hadde fått gult kort for det (da ville det vel blitt rødt, han hadde vel gult fra før). Det hadde ikke vært noe å si på om han ikke hadde fått gult kort for det. Men straffe var det i hvert fall ikke og det hadde mye å si for kamputfallet :)

 

Han burde sagt fra. Men det virket, ifølge intervjuet, som noe helt utenkelig for han å gjøre. Noe som er synd. Fotballen hadde vært bedre tjent om det var en holdning hvor det ville vært en selvfølge å si ifra om slike ting. Eller hva?

Joda, jeg ser den. Men føler likevel at det ikke er Pelus feil. Man ser at han er i ubalanse.

Men om man ser det på en annen måte så kunne det andre gule kortet ha mye å si for kamputfallet. Det første kortet var feilaktig dømt (Viking tar en kort versjon av frispark, Pelu løper fram. Hauge har ikke fått med seg det korte frisparket, og blåser av Pelu for obstruksjon og gult kort.), så med 10 spillere så ville det ha vært feil det og. Synes at dommeren markerer seg for mye i tvilsomme situasjoner her, og han presterer ikke lenger på det nivået vi er vant til å se han på. Adecco neste.

Lenke til kommentar

Haha, herregud. Pelu i ubalanse? Blir så oppgitt over slikt. Han faller som en dau flue, og han timer det akkurat til når Pereira løper bak ham for at det skal se ut som en felling hvis dommeren er i en litt gal vinkel. Han gjør det 100% bevisst, med én hensikt: straffespark. Med en gang han faller snur han seg mot dommeren og sender et langt blikk. I tillegg er forklaringen hans syltynn når reporteren stiller ham litt opp mot veggen om at han kunne sagt ifra at det ikke var straffe. "Det hadde jo ikke hjulpet, han hadde ikke ombestemt seg bare fordi jeg sa ifra". Hahaha, nei vel, tulling. At han mister balansen er bullshit. Han vender opp, løper og kaster seg. Ingen som helst tegn til at han mister balansen, eller prøver å fortsette som han selv sier han gjorde. Ren løgn, og jeg ler rått inni meg når jeg ser dere RBK-supportere og folk innad i RBK i dag og i går går ut og forsvarer og bortforklarer situasjonen. Hadde dette vært imot dere, hadde hele Trondheim vært i harnisk slik Stavanger og stort sett resten av fotball-Norge er i dag. Er man mann, så innrømmer man at dette var filming, at man gir klar beskjed om at slikt ikke bør forekomme og så gjør seg ferdig med det. Feigheten lenge leve.

 

Og til deg som nevnte Viking som et filmelag: Det var vel en kraftig overdrivelse, også det bare for å unnskylde seg litt bort fra episoden i går. Men jeg har ingen problemer med å si at Viking-spillere også filmer. Fillo har som du sier falt lett noen ganger, og det liker jeg ikke å se.

Lenke til kommentar

Fantastisk av NFF. Eneste måten å skulle ha sjangs til å bekjempe dette, er vel å innføre muligheten for straff i etterkant. Men jeg er redd det er vanskelig å gjennomføre i praksis, ettersom det helt sikkert kommer episoder der en spiller filmer, og man er litt i tvil, og så kommer det til å snakkes om forskjellsbehandling osv. Men samtidig må man prøve å gjøre noe med dette, for filmekulturen er en stor skamplett i spillet fotball og ødelegger så mye.

 

Det er første gang at denne typen sak reises i Norge og regelen er ny av året. Ifølge en pressemelding fra NFF gir regelen anledning til å anmelde spillere som filmer seg til straffespark til doms- og sanksjonsutvalget.

Hvis regelen bare gjelder episoder der det blir dømt straffespark og spilleren filmer, så kan jo det forklare hvorfor det er ikke er dømt på tidligere? :)

 

Jeg mener uansett det er helt riktig å straffe spillere som filmer så åpenbart som det Pelu gjorde i går. Jeg vil ha det bort fra spillet.

Lenke til kommentar
Ser at de korrupte jævlene i NFF anmelder Pelu. Bare fordi han er farget eller? Hvorfor gjorde de ikke dette med Helstad eller Fillo tidligere i sesongen? For et latterlig fotballforbund vi har, i et latterlig land, forøvrig.

 

Hahaha, ja! NFF bedriver systematisk rasisme, og Norge er et fryktelig land å bo i. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Ser at de korrupte jævlene i NFF anmelder Pelu. Bare fordi han er farget eller? Hvorfor gjorde de ikke dette med Helstad eller Fillo tidligere i sesongen? For et latterlig fotballforbund vi har, i et latterlig land, forøvrig.

 

Hahaha, ja! NFF bedriver systematisk rasisme, og Norge er et fryktelig land å bo i. Fantastisk.

 

Ok.

 

Man må nesten begynne å lure, når de ikke gjorde det med Helstad eller Fillo, men nå plutselig? Da får de faenmeg holde den linja oppe, men noe sier meg at det ikke kom til å skje.

Lenke til kommentar
Ser at de korrupte jævlene i NFF anmelder Pelu. Bare fordi han er farget eller? Hvorfor gjorde de ikke dette med Helstad eller Fillo tidligere i sesongen? For et latterlig fotballforbund vi har, i et latterlig land, forøvrig.

 

Hahaha, ja! NFF bedriver systematisk rasisme, og Norge er et fryktelig land å bo i. Fantastisk.

 

Ok.

 

Man må nesten begynne å lure, når de ikke gjorde det med Helstad eller Fillo, men nå plutselig? Da får de faenmeg holde den linja oppe, men noe sier meg at det ikke kom til å skje.

 

Når var det Helstad filmet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...