Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åja. Har hørt om folk fra HiST som er med på NTNUI sine opplegg også, f.eks. klatring. Ellers vet jeg at en gjeng på Handelshøyskolen (altså HiST) har klatreklubb. Det er nok mulig å bli med der og. Det er nok ikke noe problem å finne noe å holde på med.

 

Jeg tror generelt ingeniør-utdanning på HiST er bra. Selvfølgelig vil ingeniører fra NTNU snakke dritt om HiST-ingeniører, særlig her på det anonyme internett. Det er visstnok noe "lettere" enn NTNU (folk som tar bachelor på HiST må "omstille seg" for å klare evt. mastergrad på NTNU). Samtidig er den ofte enda mer "praktisk" enn NTNU, ut fra hva jeg har hørt. Jeg går ikke ingeniør på HiST eller på NTNU. Jobb får du nok uansett. Foreleserne ville jeg tro er bra, har en kamerat som går elektroingeniør på HiST og han virker veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Åja. Har hørt om folk fra HiST som er med på NTNUI sine opplegg også, f.eks. klatring. Ellers vet jeg at en gjeng på Handelshøyskolen (altså HiST) har klatreklubb. Det er nok mulig å bli med der og. Det er nok ikke noe problem å finne noe å holde på med.

 

Jeg tror generelt ingeniør-utdanning på HiST er bra. Selvfølgelig vil ingeniører fra NTNU snakke dritt om HiST-ingeniører, særlig her på det anonyme internett. Det er visstnok noe "lettere" enn NTNU (folk som tar bachelor på HiST må "omstille seg" for å klare evt. mastergrad på NTNU). Samtidig er den ofte enda mer "praktisk" enn NTNU, ut fra hva jeg har hørt. Jeg går ikke ingeniør på HiST eller på NTNU. Jobb får du nok uansett. Foreleserne ville jeg tro er bra, har en kamerat som går elektroingeniør på HiST og han virker veldig fornøyd.

 

Sånn er det vel alltid med to studenter fra to liknende studier som er veldig tydelige for hverandre. Jeg er student ved NHH og vi er alltid i konkurranse med BI. Ikke fortell noen på NHH at jeg sa dette, men jeg synes egentlig at både NHH-studenter og mange andre er litt for krasse mot BI og har et urettferdig forutinntatt syn på skolen og dens studenter. Som på mange andre studier, finnes den typiske pappagutten med stresskoffert på BI, men det er unntaket og ikke regelen. Det finnes mange gode og balanserte studenter der. Riktignok gjør NHH-studenter det bedre på arbeidsmarkedet, men det henger i større grad sammen med hvilke studenter som velger de ulike skolene enn skolene i seg selv. Jeg er stort sett fornøyd med utdannelsen på NHH, men jeg ser ikke at foreleserne eller fagopplegget er så eksepsjonelt gode at de ikke kan være like gode på BI og andre skoler, eller at jeg ikke ville blitt en like god økonom med en utdannelse fra BI.

 

I dag fikk jeg ei hyggelig melding fra lederen i mitt lokale ungdomsparti. Valgkomitéen vil innstille meg som politisk ansvarlig på årsmøtet. Det hadde jeg ikke forventet med tanke på at jeg er på utveksling og derfor har hatt lite kontakt med gjengen i det siste. Men jeg takket i alle fall ja.

Lenke til kommentar

Damn it, jeg var dum som ikke tok fysikk og vanskeligere matte på skolen.

På HiST så har de ikke sommerkurs med matte og fysikk, bare fullt år, med norsk, engelsk osv. som man kan få fritak fra, men da får man ikke brukbar støtte fra lånekassen.

De har tydeligvis et halvtårsforkurs også, men der gikk søknadsfristen ut for 2 mnd. siden.

Såvidt jeg har skjønt det så er det heller ikke mulig å ta det som privatist, da eksamenene er etter søknadsfristen.

 

Jeg har allerede gått på høgskole før og har hatt noe matte og fysikk der. Hvem henvender man seg egentlig til for å få litt veiledning?

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Damn it, jeg var dum som ikke tok fysikk og vanskeligere matte på skolen.

På HiST så har de ikke sommerkurs med matte og fysikk, bare fullt år, med norsk, engelsk osv. som man kan få fritak fra, men da får man ikke brukbar støtte fra lånekassen.

De har tydeligvis et halvtårsforkurs også, men der gikk søknadsfristen ut for 2 mnd. siden.

Såvidt jeg har skjønt det så er det heller ikke mulig å ta det som privatist, da eksamenene er etter søknadsfristen.

 

Jeg har allerede gått på høgskole før og har hatt noe matte og fysikk der. Hvem henvender man seg egentlig til for å få litt veiledning?

Du kan ta det som privatist. Resultatene kommer tidsnok til at de også blir vurdert.

Lenke til kommentar

 

 

Du kan ta det som privatist. Resultatene kommer tidsnok til at de også blir vurdert.

 

 

 

Det hadde jo vært det mest idèelle. Får se litt på det da.

Mulig det kan bli litt tungt å ta det som privatist også, mht. at eneste fysikken jeg egentlig har hatt er termodynamikk.

Og jeg vet ikke helt hvordan matten er sammenliknet med det jeg har hatt tidligre. Men verdt å ta en kikk ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...