Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike folk er rare.

Meh. Å ikke si takk når man blir servert er ganske vanlig. Derimot å nesten begynne å gråte på grunn ut av det og føle at alle som sier "nei" i stedet for "nei takk" kjefter på meg for at jeg spurte osv. er mindre normalt. Så ... kanskje det var det du mente.
Lenke til kommentar

men føler det liksom ble litt kleint å skrive , datteren min fikk 6 på eksamen og karakterkortet....

 

Noen foreldre har et stort behov for å skryte av barna sine. Heldigvis har ikke mine foreldre gjort dette (det kan ha sammenheng med at jeg aldri har fått spesielt gode karakterer … :().

 

 

Jeg er lite begeistret for all eksponeringen av karakterer på facebook. Det forsterker bare det enorme presset som allerede er blant skoleelever.

 

Enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slike folk er rare.

Meh. Å ikke si takk når man blir servert er ganske vanlig. Derimot å nesten begynne å gråte på grunn ut av det og føle at alle som sier "nei" i stedet for "nei takk" kjefter på meg for at jeg spurte osv. er mindre normalt. Så ... kanskje det var det du mente.

 

Jeg synes folk som ikke sier takk i servicesammenhenger er rare. Eller kanskje jeg bare skulle sagt uhøflige. Men de er rare fordi jeg ikke forstår tankemønsteret deres. Egentlig er de fleste rare siden jeg nesten ikke forstår noen andre mennesker sine tankemønstre. Men det ble en digresjon.

 

Reaksjonene dine er i alle fall ikke rare på en negativ måte.

Lenke til kommentar

Er det egentlig et karakterpress på skolen? Følte aldri det jeg. Men så tok jeg vel heller aldri skolen superseriøst i utgangspunktet, så kanskje det gikk meg hus forbi som mye annet på den tiden.

 

Ellers bør ikke foreldre skryte for mye av barna sine. I alle fall ikke uten skikkelig grunnlag. Er så kjipt å hele tiden få høre at en er superflink i noe bare for å komme ut i det virkelige livet noen år senere og finne ut at en er rimelig middelmådig.

Lenke til kommentar

Stakkars, press for å prestere.

Du må gjerne tenke at dette presset ikke er en negativt komponent, men akademisk sett er vi veldig forskjellig utviklet, og de som naturlig presterer svakere enn stjerneelevene vil gjerne oppleve det som krenkende når de flinke stadig skal ha denne enorme oppmerksomheten konsentrert rundt seg.

 

Er det egentlig et karakterpress på skolen? Følte aldri det jeg. Men så tok jeg vel heller aldri skolen superseriøst i utgangspunktet, så kanskje det gikk meg hus forbi som mye annet på den tiden.

Jeg vil tro at dette kan variere litt med miljøet. På min skole er karakterpresset enormt, men jeg har inntrykk av at andre skoler har det annerledes.

Endret av Vida
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...