Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poteten har reddet milioner fra sultedøden og muligens vært en av grunnene til den ekstreme befolkningsveksten i Europa de forrige par århundrene (det siste tok jeg bare helt ut av luften). Poteten er din venn!

Ja absolutt, den har absolutt hatt sin plass, og har absolutt sin plass ennå! Men, ikke i vårt kosthold, som overflorerer med sunn og god mat.

 

Muligens hvis man er ute etter en rask prosess. Men jeg tenker det er bedre å ha en litt gyllen middelvei når det gjelder sånt, siden det helst bør gjelde livsstilen din livet ut, og ikke bare være en diett. Da er det også viktig at man ikke føler at man nekter seg selv alt, det kan bli jækla demotiverende og gjøre det vanskeligere.

Det er også viktig å se at det fungerer, men ja. Det viktigste er å fokusere på alt du KAN spise, ikke hva du IKKE KAN spise.

Lenke til kommentar

Vær så snill, det eksisterer minst like mye ny forskning som viser farene ved lavkarbo (spesielt da de mer ekstreme variantene) som det eksisterer forskning (hvor mye av det er pseudo-forskning og straight up bullshiz) som forsvarer det. Fremfor en youtube-video tror jeg jeg stoler på ernæringsfysiologen jeg snakker med tre ganger i året for å ikke få spiseforstyrrelser igjen.

Lenke til kommentar

Jeg vet at mange har et hat-forhold til følgende ting, og tror det bare er den nyeste moten og hele greia slikt men... Helt sånn seriøst.

Lavkarbo. Kjøtt, fett og grønnsaker. Hold deg unna alt av kornprodukter og poteter.

Sånn seriøst. Helt seriøst lissom. Lavkarbo er den seneste av ørten fads som har kommet og gått. Jeg nekter å tro dette er så mye bedre enn et balansert kosthold. Det er kanskje lettere å gjennomføre. Men tviler på det er bedre.

Vi må nesten ha bilde av kroppen hvis vi skal kjøpe denne påstanden.

Jeg får komme på skype etterpå da.
Lenke til kommentar

Har koffeinpiller noen negative effekter?

Ca. de samme som kaffe. Rastløshet, søvnproblemer, hjerteklapp, økt fare for hjerteinfarkt og kan være en utløsende faktor for psykose.

Men som sagt: Dette gjelder også kaffe og hvor ofte hører du om folk som får hjerteinfarkt eller psykose av kaffe?

Lenke til kommentar

At du ikke prøver å overbevise oss om at å sitte på ræv og spise baconstuing er mer effektivt til å slanke seg enn å spise balansert og innta færre kalorier enn du forbrenner? Merkelig at det ikke funker.

 

 

On that note, nå går jeg og spiser nudler med stekte grønnsaker. KARBOHYDRATER GALORE. Er dritmye i både paprika, squash og fullkornsnudler. Herregud, jeg kommer til å bli feitere :(:( :(:(

 

 

Edit: Nei, ikke egentlig. Som sagt - de fleste som snakker varmt om lavkarbo-livsstilen har personlige (økonomiske) interesser i kuren, og det sliter jeg med å respektere.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Har koffeinpiller noen negative effekter?

Ca. de samme som kaffe. Rastløshet, søvnproblemer, hjerteklapp, økt fare for hjerteinfarkt og kan være en utløsende faktor for psykose.

Men som sagt: Dette gjelder også kaffe og hvor ofte hører du om folk som får hjerteinfarkt eller psykose av kaffe?

 

Kan du anbefale et merke?

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke diskutere mer om lavkarbo, siden folk er veldig glade i å forsvare det de selv tror på uten å holde seg oppdatert på nyere forskning.

Jeg er da enig med deg.

Om du skal ned i vekt, må du ligge i kaloriunderskudd. For å oppnå dette underskuddet, bør man konsentrere seg om å kutte ned på karbohydrater, da protein bygger muskler, gir en mer mettende følelse, og inneholder noe mindre kalorier.

 

Men som sagt tidligere her, er det ikke nødvendig å kutte det helt ut. Det vil ikke vare i lengden. Om det skal være en matplan som skal holde i lang tid, skal det såklart inneholde en balanse mellom både fett, proteiner og karbohydrater. Problemet ligger i at nordmenn flest har en litt gal fordeling mellom disse, og får i seg mest karbohydrater.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

At du ikke prøver å overbevise oss om at å sitte på ræv og spise baconstuing er mer effektivt til å slanke seg enn å spise balansert og innta færre kalorier enn du forbrenner? Merkelig at det ikke funker.

Det har jeg ALDRI sagt, og det er tåpelig at du putter ord i munnen min.

 

Ja, man må spise sunt, men FETT er ikke usunt, som mange skal ha til å tro, og karbohydrater fra korn-produkter gjør mer skade enn nytte.

 

Og tjene penger? Hva faen skal de tjene penger på at vi lager maten selv fra gratis oppskrifter på nettet? Ingen som har prøvd å selge meg noen produkter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...