Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil ikke at kokken din er den som vedlikeholder bremsene dine.

 

Nå er det heldigvis slik at de som jobber i departementet har utdanning sin i orden og derfor vet hva de driver med (det må vi da stole på, på samme måte som du stoler på mekanikeren din) og kan gi gode råd til ledelsen.

 

Selv om mekanikeren som fikser bilen din er utdanna mekaniker er det jo ikke nødvendigvis slik at hans sjef er det, eller har noen utdannelse i det hele tatt for den saks skyld. Og det var dette jeg mente med at det speiler samfunnet. Toppstillingene går til folk som kjenner andre personer i toppstillinger eller som har hatt toppstillinger før. De er på sett og vis kvalifiserte fordi de har kommet seg i posisjon til å ha makt/mektige venner i utgangspunktet.

 

Men jeg er jo egentlig enig i at en finanspolitiker burde ha økonomisk utdannelse og at en leder av samfunnsdepartementet burde ha i det minste erfaring fra en eller annen form for samferdsel og ikke være utdannet lærer. Vi får vel håpe at de i det minste hører på rådgiverene sine (de med noe faglig tyngde).

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på sånne kokkeprogrammer. Folkene er vel utdanna kokker, men med en gang de er på et slikt program kåler de med alt, lager sauser som skiller seg, serverer kjøtt som ikke er stekt til bordene, feile desserter osv.

De roter vel ikke så sinnssykt på jobb?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hellstrøm, Ramsay & Co er helter. De kan fremstå som rasshøl på TV fordi maten deres snakker for seg selv. Den er fantastisk.

 

Og når byttingene ikke klarer å lage en saus uten at den skiller seg, steke en biff uten at den er svidd eller rå, eller koke grønnsaker som ikke smaker noenting, fortjener de kjeft. Spesiellt når de er proffe kokker.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jo, men denne serien er det to lag med kokker fra matbransjen, folk som har jobbet som restaurantsjefer, eller kokker rundt om kring. Og selv de klarer å fucke opp alt de gjør omtrent.

 

Det er som om jeg skulle leie inn en gjeng proffe musikere til et plateprosjekt, også klarer ingen av dem å spille samme akkorden eller synge i takt med hverandre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Noen som kan motivere meg gjennom natten? Siste eksamen på en stund skal leveres inn i morgen 14.00 og jeg blir nødt til å bruke natten til å bli ferdig. Blir hjernevasket av det stoffet her, tror jeg blir nødt til å melde meg inn i Europeisk Ungdom.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...