Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Typ, erketypiske pappajenter som plutselig hadde fått a change of mind og dratt til Steinkjer for å kose med kyr og griser.

Youve-tickled-my-fancy-Do-tell-me-more.jpg

 

Ske'en eller skkjjææeeæn?
Det uttales, og burde bli skrevet, Sche-en.
:(

 

Fikk en del pepper av prippene folk som "nei det hetter ikke det, snakk ordentlig gutt" da jeg jobbet på 1881.

Lenke til kommentar
:(

 

Fikk en del pepper av prippene folk som "nei det hetter ikke det, snakk ordentlig gutt" da jeg jobbet på 1881.

Min filosofi er at stedsnavn skal uttales slik de lokale uttaler dem. Uavhengig av skrivemåten. Derfor grøsser jeg hver gang de snakker om "Sjiien" på nyhetene. Endret av L4r5
Lenke til kommentar
:(

Fikk en del pepper av prippene folk som "nei det hetter ikke det, snakk ordentlig gutt" da jeg jobbet på 1881.

Min filosofi er at stedsnavn skal uttales slik de lokale uttaler dem. Uavhengig av skrivemåten. Derfor grøsser jeg hver gang de snakker om "Sjiien" på nyhetene.
Vi deler den filosofien der jau.
Lenke til kommentar

Enda en positiv ting med Bergen. Umulig å uttalle det feil. Er sikkert en del Oslo-folk som prøver seg på "BÆÆÆÆRGEN" da, i kjent prøve-å-være-morsom stil. Må være leit å ikke egentlig ha noen dialekt :)

 

Edit: Kom på at dere Oslo-folk faktisk sier "Berrrrrrrullerrrrgen", men det kan likevel ikke sammenlignes med "Skien/Sche-en"-misforståelsene.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Enda en positiv ting med Bergen. Umulig å uttalle det feil. Er sikkert en del Oslo-folk som prøver seg på "BÆÆÆÆRGEN" da, i kjent prøve-å-være-morsom stil. Må være leit å ikke egentlig ha noen dialekt :)

 

Edit: Kom på at dere Oslo-folk faktisk sier "Berrrrrrrullerrrrgen", men det kan likevel ikke sammenlignes med "Skien/Sche-en"-misforståelsene.

Vi sier Bergen. B-e-r-g-e-n, ikke Bææærrr(skarrelyd)gggeeeennnj, som bergensere sier sier. Kvinner med bergensdialekt er like opphissende som kvinner med guttetiss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...