Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Bare for å kverulere: utsagnet til Datasmurf viser ikke noe særlig så lenge vi ikke vet hvor mange kvinner og menn han kjenner da. Kanskje han kjenner 1000 kvinner og 20 menn? :whistle:

 

Neinei, Smurfen kjenner halve Norge med lik fordeling mellom kjønnene, kan vi si. Det er som han sier og ferdig med det. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi sier Bergen. B-e-r-g-e-n, ikke Bææærrr(skarrelyd)gggeeeennnj, som bergensere sier sier. Kvinner med bergensdialekt er like opphissende som kvinner med guttetiss.

I beg to differ, jeg synes jenter med skikkelig grov bergensdialekt er like opphissende som kvinner med kvinnetiss.

 

Smaken er som baken, som de sier over hele landet, men kan du innrømme at Oslo-dialekten bare under tvil kan kalles en dialekt? Jeg synes den minner mer om direkte høytlesning av bokmål uten noen form for variasjon i stemmebruk (med unntak av små tonefallendringer) eller uttale av ordene.

Lenke til kommentar

Bare for å kverulere: utsagnet til Datasmurf viser ikke noe særlig så lenge vi ikke vet hvor mange kvinner og menn han kjenner da. Kanskje han kjenner 1000 kvinner og 20 menn? :whistle:

Noe sånt. ^^

 

Regelen min ser ut til å være at jeg kjenner tre ganger så mange kvinner som menn.

I alle fall om vi skal gå ut fra Facebook-lista mi, MSN-kontaktene mine og kontaktene på mobilen min. :p

Lenke til kommentar

Jeg er ikke osloenser, men vestlending forvillet opp i Trøndelag og jeg uttaler Bergen "Bææææææææææææææææææærgeeeeeeeeeeen". Uansett om jeg vet at det ikke skal uttales slikt. :p

Alternativt sier jeg Bjørgvin. ^^

Men så igjen, jeg sier også Trondhjem om Trondheim, sepe om såpe (folk tror oftest at jeg snakker om noe helt annet), sne om snø og mange andre ting. :p

Lenke til kommentar

Vi sier Bergen. B-e-r-g-e-n, ikke Bææærrr(skarrelyd)gggeeeennnj, som bergensere sier sier. Kvinner med bergensdialekt er like opphissende som kvinner med guttetiss.

I beg to differ, jeg synes jenter med skikkelig grov bergensdialekt er like opphissende som kvinner med kvinnetiss.

 

Jeg vet ikke helt hvorfor det er blitt sånn, men kvinner med bergensdialekt blir bare helt feil for meg. Kanskje fordi jeg knytter alt med Bergen opp mot feite, høylydte Brann-supportere og Kari Træet fra romanen Sjur Gabriel av Amalie Skram. Jeg får frysninger av grov bergensdialekt, helt seriøst. Det er rett og slett en ufyselig dialekt. No offence.
Lenke til kommentar

Har ingenting imot at dere ikke liker Bergens-dialekten, det er da individuelt. Jeg liker ikke Oslo-dialekt. Gutter som har Oslo-dialekt høres ut som de tror de vet alt, at de er best, og at de helt mangler selv-innsikt. Har vanskelig for å ta dem seriøst. Jenter som har Oslo-dialekt blir jeg irritert av med en gang, det høres bare så masete, lite intelligent og jævlig ut.

 

Liker Stavanger-dialekt veldig godt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...