Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg en Diamond her om dagen, men er utrolig skuffet over hvor treg den er sammenlignet med iPhonene jeg har prøvd. Lurer derfor på et par ting ang. kjøp i butikk.

 

Er prisen den samme som på nettsidene til Netcom (1390kr)? Går det an å betale operatørsperrefjerningen i butikken og gå ut med en åpen mobil, eller må man lage abonnement for så å kansellere det?

 

Hadde også kjøpt meg en HTC touch diamond for to uker siden. Ble så skuffet at jeg solgte den videre og kjøpte meg idag en iphone. Førsteinntrykket er så ufattelig mye bedre at det er latterlig.:)

 

For meg kostet det (8gb-versionen) 1390 i butikken. Kom hjem, lastet ned itunes og koblet den til. Aktiverte simkortet som følger med. Ringte netcome (05050). Fikk hyggelig hjelp, og brøyt abb. mitt på sekundet. Får da (forhåpentligvis) en faktura på 2400kr i bruddsavgift + 399 for første månede. Totalprisen blir vel på rundt 4200kr.

 

Nå, 6 timer etter at jeg kjøpte den, sitter jeg og koser meg med mitt gamle simkort. :)

Lenke til kommentar

Er HTC Diamond så katastrofal? Jeg sitter her med en iPhone nå, og vurdere å kjøpe meg en Diamond. Jeg har hatt HTC Touch, og HTC TyTN før, så jeg vet hva jeg eventuelt kaster meg inn i. For jeg er av den avanserte typen, så iPhone blir litt for "dum" for meg nå.

 

Så jeg lurer på om det er dere som er lite teknisk, eller er alt annet en avanserte brukere, har dere hatt smartphones før, eller er telefonen dårlig? I såfall, hva er dårlig bortsett fra batteriet?

Lenke til kommentar

Jeg vant en iPhone i en universitetsundersøkelse i høst. Det visste seg at denne var kjøpt i USA, og måtte hackes for å kunne brukes i Norge, noe jeg også gjorde. Den fungerte utmerket på både 1.4 og 2.0. Så skulle jeg overføre musikk og da restartet den seg. Prøvde den så i pcen igjen og da fikk jeg beskjed om at den måtte gjennopprettes, noe jeg også gjorde, men da kom den bare halveis. Nå får jeg ikke liv i den i det hele tatt. Får bare "Enheten kan ikke gjennkjennes (6)" i iTunes når jeg prøver gjennoppretting. Jeg har prøvd å fått den reparert hos en kar hos ipod1.no men han klarte ikke å ordne den. Prøvde også å kontakte denne dr. ipod men han tar visst ikke mot sendte telefoner lengre.

 

Er det noe jeg kan gjøre med denne i det hele tatt? Har jeg ingen rettigheter forsikringsmessig eller noe? Sånn som den er nå viser den bare hvit skjerm når den skrus på. Tviler på at det var hacken som var den utløsende faktoren.

Lenke til kommentar
Er HTC Diamond så katastrofal? Jeg sitter her med en iPhone nå, og vurdere å kjøpe meg en Diamond. Jeg har hatt HTC Touch, og HTC TyTN før, så jeg vet hva jeg eventuelt kaster meg inn i. For jeg er av den avanserte typen, så iPhone blir litt for "dum" for meg nå.

 

Så jeg lurer på om det er dere som er lite teknisk, eller er alt annet en avanserte brukere, har dere hatt smartphones før, eller er telefonen dårlig? I såfall, hva er dårlig bortsett fra batteriet?

 

 

Er mange som mener den er fantastisk, jeg er bare ikke en av de:)

 

Ble for avansert for meg, måtte tweakes for at den skulle fungere optimalt. Hadde ikke hatt smartphones før.

Lenke til kommentar
Om det er mulig å skru av det der "Ordforlag" greiene som kommer opp når jeg skriver melding, viss jeg ikke ser att den foreslår ett ord og jeg trykker mellomrom så endrer den ordet jeg har skrevet ferdig.

Dette er utrolig irriterende!

 

Det går an ja. Har du jailbreaked iphonen så går det an ved å installere en patch fra cydia

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er HTC Diamond så katastrofal? Jeg sitter her med en iPhone nå, og vurdere å kjøpe meg en Diamond. Jeg har hatt HTC Touch, og HTC TyTN før, så jeg vet hva jeg eventuelt kaster meg inn i. For jeg er av den avanserte typen, så iPhone blir litt for "dum" for meg nå.

 

Så jeg lurer på om det er dere som er lite teknisk, eller er alt annet en avanserte brukere, har dere hatt smartphones før, eller er telefonen dårlig? I såfall, hva er dårlig bortsett fra batteriet?

 

Jeg synes Diamond stinker. Inntrykket mitt er basert på mine minutter med telefonen til kompisen min. Til informasjon så hater han den også. Jeg er ikke en avansert bruker, men jeg har hatt et par avanserte telefoner. Det som betyr mest for meg er følelsen og Diamond gir meg en dårlig en.

 

Har et problem med telefonen min her.

 

Den klarer ikke se at nummere som f.eks. +47 22 22 22 22 er det samme som 22 22 22 22. Noen tips? Har prøvd å installere "Scan. SIM Support" uten hell.

 

Jeg trodde det var sånn på alle iPhones?

Lenke til kommentar
Er HTC Diamond så katastrofal? Jeg sitter her med en iPhone nå, og vurdere å kjøpe meg en Diamond. Jeg har hatt HTC Touch, og HTC TyTN før, så jeg vet hva jeg eventuelt kaster meg inn i. For jeg er av den avanserte typen, så iPhone blir litt for "dum" for meg nå.

 

Så jeg lurer på om det er dere som er lite teknisk, eller er alt annet en avanserte brukere, har dere hatt smartphones før, eller er telefonen dårlig? I såfall, hva er dårlig bortsett fra batteriet?

 

Hovedproblemet mitt er at den er for lite responsiv, samt at den er treg. Et eksempel kan være at jeg skal bla i SMS-ene mine, og drar fingeren over forhåndsvisningen. Ingenting skjer, og etter en liten stund har mobilen tolket sveipingen min som et trykk, og åpnet meldingen slik at jeg kan svare på den. Den horisontale hovedmenyen helt nederst er også helt håpløs, jeg drar med tommelen til jeg finner f.eks. musikk, slipper, og så spretter menyen over til værmeldingen (og jeg bor i Bergen, så den mongo-animasjonen av regn er på hele tiden).

 

Prøv Diamond før du kjøper den. Den ser pen ut, oppløsningen er brillefin (litt overkill for en så liten skjerm, egentlig), kameraet er bra, og lyden fra mp3-spilleren er absolutt godkjent. Personlig kommer jeg ikke forbi det faktum at den er latterlig treg. Du kan jo sjekke finn.no/bruktmarked.no eller tilsvarende sider, det er masse folk som vil bytte Diamond mot en iPhone. Ikke så mye den andre veien.

Lenke til kommentar

Ett par spørsmål:

1. Er det slik at iphone har dårligere wifi-dekning en ipod touch? Jeg finner nettverk med touchen min, men ikke med iphonen.

2. Når jeg står rett atme ruteren får jeg opp nettverket. Jeg får koblet meg på, men da kommer det opp feil ip og alt. Jeg greier ikke å koble meg til internett eller noe. Er det noe jeg må gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...